Hvordan skal jeg sige det? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg går med følelsen af at jeg er gravid.. Men jeg er utrolig meget i tvivl om det er godt eller skidt, da mig og min x er gået fra hinanden og han er sammen med en af mine veninder nu, hvilket jeg egentlig har det fint med.. Men da jeg gerne vil have han er med i det hele fra starten hvis det er, så vil jeg meget gerne snakke med ham om at jeg har følelsen af at jeg er gravid.. Også inden jeg tester, da jeg syntes han skal være der når jeg gør det.. Men hvordan skal jeg sige det til ham og jeg ved ikke om hans kæreste/min veninde skal vide det allerede nu.. Vi går i samme klasse allesammen, og jeg havde virkelig lyst til at tage fat i ham i dag, men ved ikke hvordan jeg skal fortælle det? Har i nogle gode råd til hvordan og hvornår jeg skal sige det til ham/dem?  

Jeg ved at han vil være der 100%, da vi har snakket om det før og han gerne vil have børn  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Dot D

Du skulle tage at tage den test og se, om der i det hele taget er noget at snakke om. Jeg tror næppe, han vil være der, mens du ordner testen alligevel...

Så gør det selv, og er du gravid, så må du jo tage den derfra. Lad være med at lave unødigt bøvl mellem ham og hans nye kæreste, hvis nu der IKKE er noget..

Anmeld

7. februar 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Jeg går med følelsen af at jeg er gravid.. Men jeg er utrolig meget i tvivl om det er godt eller skidt, da mig og min x er gået fra hinanden og han er sammen med en af mine veninder nu, hvilket jeg egentlig har det fint med.. Men da jeg gerne vil have han er med i det hele fra starten hvis det er, så vil jeg meget gerne snakke med ham om at jeg har følelsen af at jeg er gravid.. Også inden jeg tester, da jeg syntes han skal være der når jeg gør det.. Men hvordan skal jeg sige det til ham og jeg ved ikke om hans kæreste/min veninde skal vide det allerede nu.. Vi går i samme klasse allesammen, og jeg havde virkelig lyst til at tage fat i ham i dag, men ved ikke hvordan jeg skal fortælle det? Har i nogle gode råd til hvordan og hvornår jeg skal sige det til ham/dem?  

Jeg ved at han vil være der 100%, da vi har snakket om det før og han gerne vil have børn  

min personlige mening , ser jeg INGEN grund til at snakke med ham om at du har følelsen af at du er gravid, før du overhovedet har testet  ..

For selvom i har snakker om børn sammen, er det måske ikke sikkert at han har det samme interesse for at få børn nu, hvor i ikke er sammen og han har fundet en ny kærlighed... (hvis du forstår) ..  

Alt held og lykke med det hele .. 

Anmeld

7. februar 2012

S.Maria

Jeg ville starte med at tage en test. Der er da ingen grund til at sætte en masse tanker igang hos din ex hvis du så ikke er gravid. Bare min mening 

Så tag en test først.....

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

min personlige mening , ser jeg INGEN grund til at snakke med ham om at du har følelsen af at du er gravid, før du overhovedet har testet  ..

For selvom i har snakker om børn sammen, er det måske ikke sikkert at han har det samme interesse for at få børn nu, hvor i ikke er sammen og han har fundet en ny kærlighed... (hvis du forstår) ..  

Alt held og lykke med det hele .. 

Vi har faktisk også snakket om det efter, da vi begge ved at chancen er der.. Han bliver ved med at sige at han vil være der 100% hvis det er.. Vi var sammen for ca. 2 uger siden.. Hans kæreste ved godt at vi har været sammen uden at bruge noget, så chancen er der, men er ikke helt sikker på hendes reaktion hvis jeg er.. Men tror hun vil bakke det op 100% også..  

Men ja, det kan godt være at jeg skal tage den test først, men har ikke styr på hvornår jeg skal have min mens, da det ikke er regelmæssig.. Så det er svært at vide hvornår jeg skal teste..

Anmeld

7. februar 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Vi har faktisk også snakket om det efter, da vi begge ved at chancen er der.. Han bliver ved med at sige at han vil være der 100% hvis det er.. Vi var sammen for ca. 2 uger siden.. Hans kæreste ved godt at vi har været sammen uden at bruge noget, så chancen er der, men er ikke helt sikker på hendes reaktion hvis jeg er.. Men tror hun vil bakke det op 100% også..  

Men ja, det kan godt være at jeg skal tage den test først, men har ikke styr på hvornår jeg skal have min mens, da det ikke er regelmæssig.. Så det er svært at vide hvornår jeg skal teste..

jamen så må du vel bare teste indtil din mens kommer.. det burde jo nok snart komme hvis i var sammen for 2uger siden ..

synes det ville være latterligt at piske en stemning op, hvis der ikke er noget.. 

Anmeld

7. februar 2012

JH12

Jeg synes personligt først du skal teste om du overhovedet er gravid.. inden du inddrager ham i noget, det kan jo være der slet ikke er noget at snakke om..

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

jamen så må du vel bare teste indtil din mens kommer.. det burde jo nok snart komme hvis i var sammen for 2uger siden ..

synes det ville være latterligt at piske en stemning op, hvis der ikke er noget.. 

Ja, det er rigtig nok.. Men så er spørgsmålet så hvordan jeg skal sige det hvis den er positiv? det et ikke nemt sådan noget syntes jeg..

Anmeld

7. februar 2012

Frk.S

Jeg er helt enig med de andre.
Jeg synes du skal starte med at teste og se om der overhovedet er noget. Hvorfor blande ham ind i det før du ved om du er? Han vil nok alligevel ikke være med til at tage selve testen.

Freja's far var altså heller ikke med til at teste her (selvom vi stadig er sammen). Og han var nu alligevel meget godt med fra starten uden ligefrem at se mig tisse på en pind.

Undskyld, men jeg synes det lugter lidt af, at du gerne vil lave lidt rav i din ex og din venindes forhold. Er du mon også helt ok med det?

Anmeld

7. februar 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Ja, det er rigtig nok.. Men så er spørgsmålet så hvordan jeg skal sige det hvis den er positiv? det et ikke nemt sådan noget syntes jeg..

jamen lade os vente med "hvis nu, hvis nu" .. - Tag en ting af gangen, og det er at finde ud af om du er gravid ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.