Lys i akvarium?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

.....

kirsti skriver:

Det kan også sagtens være at den bliver lidt stresset men det plejer at gå bedre efter lidt tid når de har fundet en hakkeorden. 

Jeg synes dog det plejer at hjælpe når man har mere end en molly da de så går mere efterhinanden! Pt har jeg kun en molly fordi skildpadden har hapset de andre og efter de andre forsvandt er mollyen blevet en rigtig strigle

Okay, det lyder godt

Men har læst på diverse sider at mange får et hak over tuden hvis de ikke har givet deres slørhale mindst 80 L at bevæge sig på , og jeg har "kun" 19 L.

Det kunne godt være at man skulle skaffe sig en-to black molly mere . Men tror du så at de alle går efter de to andre fisk så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

kirsti

Strawberry skriver:

Okay, det lyder godt

Men har læst på diverse sider at mange får et hak over tuden hvis de ikke har givet deres slørhale mindst 80 L at bevæge sig på , og jeg har "kun" 19 L.

Det kunne godt være at man skulle skaffe sig en-to black molly mere . Men tror du så at de alle går efter de to andre fisk så?

Hvis du sørger for at den ene er en han tror jeg de er godt underholdt af hinanden.

Det hjælper nok også når du får planter i!

Ang slørhaler hvilket jo er det de fleste kender som guldfisk så undre det mig hvis det skulle være nødvendigt med så mange liter da det er en af de fisk mange har i f.eks bowler

Anmeld

7. februar 2012

.....

kirsti skriver:

Hvis du sørger for at den ene er en han tror jeg de er godt underholdt af hinanden.

Det hjælper nok også når du får planter i!

Ang slørhaler hvilket jo er det de fleste kender som guldfisk så undre det mig hvis det skulle være nødvendigt med så mange liter da det er en af de fisk mange har i f.eks bowler

Det må jeg lige kigge på så

ja planter skal jeg hvertfald købe i denne uge . Lige pt er der en krukke ting i, så de har noget at gemme sig i hvis det er..og selvfølgelig sten på bunden..

Det undre også mig ..og ang, fiske bowlen, så læste jeg at det skulle være dårligt for slørhaler fordi fiske bowlen ikke skulle være optimal for den (kan ikke huske hvorfor) . Men det er jo heller ikke altid at man skal lytte til alle de gode råd om hvordan fisk har det bedst..der findes så mange delte meninger

Anmeld

7. februar 2012

kirsti

Strawberry skriver:

Det må jeg lige kigge på så

ja planter skal jeg hvertfald købe i denne uge . Lige pt er der en krukke ting i, så de har noget at gemme sig i hvis det er..og selvfølgelig sten på bunden..

Det undre også mig ..og ang, fiske bowlen, så læste jeg at det skulle være dårligt for slørhaler fordi fiske bowlen ikke skulle være optimal for den (kan ikke huske hvorfor) . Men det er jo heller ikke altid at man skal lytte til alle de gode råd om hvordan fisk har det bedst..der findes så mange delte meninger

Generelt erbowler en skidt ide da overfladen er mindre end vandet længere nede (gav det mening) og det kan give ilt mangel i vandet. En anden ting er at det ikke rigtig er til at have en pumpe i en bowle til at rense vandet så du vil oftere skulle rense akvariet

Anmeld

7. februar 2012

.....

kirsti skriver:

Generelt erbowler en skidt ide da overfladen er mindre end vandet længere nede (gav det mening) og det kan give ilt mangel i vandet. En anden ting er at det ikke rigtig er til at have en pumpe i en bowle til at rense vandet så du vil oftere skulle rense akvariet

Ja, det var det med ilten der stod skrevet om med hensyn til bowler

Men hvertfald tak for hjælpen

Anmeld

7. februar 2012

kirsti

Strawberry skriver:

Ja, det var det med ilten der stod skrevet om med hensyn til bowler

Men hvertfald tak for hjælpen

Det var så lidt! Du er velkommen til at skrive en anden gang

Anmeld

7. februar 2012

.....

kirsti skriver:

Det var så lidt! Du er velkommen til at skrive en anden gang

Det skal jeg huske

Anmeld

7. februar 2012

Fam. Madsen

vores akvarium er tændt i ca 10-12 timer.. 

det er et 530L 

Anmeld

7. februar 2012

.....

Fam. Madsen skriver:

vores akvarium er tændt i ca 10-12 timer.. 

det er et 530L 

Hæhæ...Er blevet enig med mig selv i, at akvariet skal være tændt fra Kl. 12-22.. Det er vidst i det tidsrum de fleste har deres tændt i

Anmeld

7. februar 2012

Christina.78

Vores er også tændt ca 12 til ca 22..men det af flere grunde..

Vores er 900 liters

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.