Lys i akvarium?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.420 visninger
40 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

.....

Hvor længe har i lys i jeres akvarium? (tænker på tidsrum) .
Lige pt er der ingen planter i, og akvariet er på 19 L. hvis det har nogen indflydelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Strawberry skriver:

Hvor længe har i lys i jeres akvarium? (tænker på tidsrum) .
Lige pt er der ingen planter i, og akvariet er på 19 L. hvis det har nogen indflydelse

mine akvarier er ca tændt 11timer og her køre det fint.

Men det er en god ide og få lidt planter i hurtigt da du ellers vil komme til at bøvle med alger

Anmeld

7. februar 2012

Ditte-3

fra kl 12 midag til kl 22.00

Anmeld

7. februar 2012

kirsti

Hvis det er et koldt vands akvarie med gubbier, sværddragere o.lign behøver man hverken varme el lys! 

Især varmen kan det være en god ide at skrue ned for i et lille akvarie da jo mindre akvariet er jo sværere er det at holde. 

Jeg har et 200l og det er tændt om dagen men lyset er jo langt hen af vejen for syns skyld. 

Det lille akvarie jeg har unger i har hverken lys eller varme

Anmeld

7. februar 2012

.....

kirsti skriver:

Hvis det er et koldt vands akvarie med gubbier, sværddragere o.lign behøver man hverken varme el lys! 

Især varmen kan det være en god ide at skrue ned for i et lille akvarie da jo mindre akvariet er jo sværere er det at holde. 

Jeg har et 200l og det er tændt om dagen men lyset er jo langt hen af vejen for syns skyld. 

Det lille akvarie jeg har unger i har hverken lys eller varme

Okay . Skal lige spørge dig om noget, for det lyder til at du har god forstand på akvariefisk.

Men jeg købte igår en slørhale, en platy og en black molly. De første to er begge orange/gule. Men om aftenen lagde jeg mærke til at black molly'en begyndte at nappe efter de andre to fisk hele tiden..især efter slørhalen . Platy'en og slørhalen svømmede hele tiden væk fra den..

Hos dyrebutikken fik jeg at vide at de godt kunne være sammen . Men bliver i tvivl når det ligner at de helst vil være i fri for molly'en.

Det skal lige siges at platy'en og slørhalen ofte svømmer sammen, og kan svømme tæt op af hinanden uden at de svømmer væk fra hinanden, som de gør ved black molly'en

Anmeld

7. februar 2012

.....

merethe skriver:

mine akvarier er ca tændt 11timer og her køre det fint.

Men det er en god ide og få lidt planter i hurtigt da du ellers vil komme til at bøvle med alger

Okay. Har også hørt at de fleste vidst har det tændt i 10 timer, eller efter deres eget behov når de vil kigge på fiskene . Planter køber jeg i denne uge.

Anmeld

7. februar 2012

.....

Ditte-3 skriver:

fra kl 12 midag til kl 22.00

OK. Det skulle vidst også være det typiske tidsrum, efter hvad jeg har læst på nettet

Anmeld

7. februar 2012

kirsti

Strawberry skriver:

Okay . Skal lige spørge dig om noget, for det lyder til at du har god forstand på akvariefisk.

Men jeg købte igår en slørhale, en platy og en black molly. De første to er begge orange/gule. Men om aftenen lagde jeg mærke til at black molly'en begyndte at nappe efter de andre to fisk hele tiden..især efter slørhalen . Platy'en og slørhalen svømmede hele tiden væk fra den..

Hos dyrebutikken fik jeg at vide at de godt kunne være sammen . Men bliver i tvivl når det ligner at de helst vil være i fri for molly'en.

Det skal lige siges at platy'en og slørhalen ofte svømmer sammen, og kan svømme tæt op af hinanden uden at de svømmer væk fra hinanden, som de gør ved black molly'en

De fisk du nævner kan sagtens gå sammen! Mollyerne kan godt være lidt hidsige men det bliver som regel ved det! 

Hvor mange har du af hver? 

Molly og platy kan få unger, (altså med egen art) hvis det er en han molly du har kan det måske hjælpe at få en hun eller to den kan koncentrere sig om i stedet. 

Den type fisk du har siger man typisk 1,5-2 l vand pr fisk så har du en guidline for hvor mange fisk du kan have

Anmeld

7. februar 2012

.....

kirsti skriver:

De fisk du nævner kan sagtens gå sammen! Mollyerne kan godt være lidt hidsige men det bliver som regel ved det! 

Hvor mange har du af hver? 

Molly og platy kan få unger, (altså med egen art) hvis det er en han molly du har kan det måske hjælpe at få en hun eller to den kan koncentrere sig om i stedet. 

Den type fisk du har siger man typisk 1,5-2 l vand pr fisk så har du en guidline for hvor mange fisk du kan have

Okay . Det virker bare som om at slørhalen bliver en smule stresset af molly'en engang imellem, når den ved at den kan blive nappet

Akvariumet er på 19 L. Jeg har én af hver art, og fik af vide at de alle skulle være hunner

Anmeld

7. februar 2012

kirsti

Strawberry skriver:

Okay . Det virker bare som om at slørhalen bliver en smule stresset af molly'en engang imellem, når den ved at den kan blive nappet

Akvariumet er på 19 L. Jeg har én af hver art, og fik af vide at de alle skulle være hunner

Det kan også sagtens være at den bliver lidt stresset men det plejer at gå bedre efter lidt tid når de har fundet en hakkeorden. 

Jeg synes dog det plejer at hjælpe når man har mere end en molly da de så går mere efterhinanden! Pt har jeg kun en molly fordi skildpadden har hapset de andre og efter de andre forsvandt er mollyen blevet en rigtig strigle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.