Morgenmad.... !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. marts 2008

Pia.

Hvad får jeres børn til morgenmad...

Vi har en mindre morgenmads krise her hjemme hos dem alle tre...
Jeg vil så gerne have at de starter dagen godt, men de køre træt i det deres mor mener er godt..

Vi har meget længe haft en aftale der hed at man spiser et halvt stykke rugbrød m. ost og så måtte man vælge mellem cormflakes eller havregryn/grød,(m. sukker) det har kørt sådan længe og de var glade og deres mor var glad *S*

Men de gider det ikke mere, eller det vil sige rugbrødet holder vi stadig fast på - jeg smør det så det står der ude når de kommer ud til bordet, så det spiser de bare... det er 2 kvarte til hver.
Men de gider ikke spise noget som helst andet bagefter - jo toastbrød m. påægschokolade, så er de glade, men det er jeg altså ikke... og der er jeg måske lidt streng !!!

I weekenden spiser vi altid morgenbrød og blødkogte æg, det er fast hygge men i hverdagen når de alle tre skal ud af døren ser jeg bare helst de spiser noget godt.. men gider altså heller ikke at kæmpe med dem...

Knus Pia, som bare vil høre hvad morgenmaden står på hjemme hos jer... - det er vel ikke kun mig der går op i de skal starte med noget godt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Pia..

Her hos os står morgenmaden på havregrød og nogle gange havregryn.. Det kommer lidt an på hvad humør Mikkel er i... :$ Han har været ved at brokke sig fordi han hellere vil have boller med leverpostej (det får han i weekenderne) Men der er bare ikke noget at gøre, mor er rigtig dum på det punkt og det er bare ærgeligt... :(

Knus fra Camilla.

Anmeld

6. marts 2008

Anja

Altid altid havregrød eller havregryn med mælk. Når man har spist sin portion må man så få yoghurt eller brød, hvis man altså er mere sulten.

Anmeld

6. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Her står den på havregryn, havregrød eller øllebrød når vi er stået op. Nogen gang bliver han forkælet med cokopops (du ved de små pakker), men kun om søndagen. I weekenden får vi morgenmad nr 2 når alle (hermed mener jeg farmand :P ) er vågen, og så er det franner eller rundstyk og en sjælden gang en snegl

Kh Jeanne

Anmeld

6. marts 2008

Honningblomst

Her er jeg meget konsekvens....efter en snak med min læge, så er valget her rugbrød eller havregryn. Cornfalkes troede jeg også var okay, men det er det rene skidt=kulhydrater, så det blev smidt ud med det samme...der er desværre ingen næring i.
Så her er der de to valg og de SKAL bare spise en af delene.
Knus Eva...

Anmeld

6. marts 2008

Anja

Ja, cornflakes snyder ! Herhjemme bliver cornflakes kun brugt som snack/chips .... for de må da være sundere end alm chips :D og den store på 3½ elsker at få lov til at få en kop med cornflakes, når han sidder og hygger med tegnefilm.

Anmeld

6. marts 2008

Pia.

tak for jeres svar - kan se vi er enige om at en sund morgenmad er vejen frem.. cormflakes er nu stadig okay her så længe man starter med et halvt stykke rugbrød *S*

Tak for jeres svar...

(H) - fra pia.

Anmeld

6. marts 2008

Louise :o)

jeg har en dreng på snart 6 og en datter på 2½ herhjemme er morgenmads valgene: havregryn/grød
havrefras eller rugbrød. I perioder, hvor der slet ikke har været søk i noget har jeg tilbudt yoggi (uden sukker) som man kan få under havrefras eller havregryn. Eller også har vi i stedet for 1 tsk sukker tilbudt 1 tsk kakaopulver (nesquick) til havregrynene. Det hjælper lidt, og efter et stykke tid er vi tilbage til det normale. Lokker tit med lidt frugt til dessert, gerne sådan god melon...
Klem L.:D

Anmeld

6. marts 2008

Lullaby

Her får Iza valget imellem en grovbolle, havregrød eller rugbrød.
Hvis hun får en grovbolle er det med pålægschokolade (det får man kun på morgenmad) og noget pålæg af en art (vi spiser fedtfattigt pålæg), havregrød med sukker og kanel eller rugbrød med div plæg. Hvis hun får rugbrød så er der ikke pålægschokolade på :)

Anmeld

6. marts 2008

Pia

Her hjemme spiser vi alle tre en portion havregryn hver morgen til hverdag.
Nogen gange suplere Lærke så lige med en skive knækbrød enten uden noget eller med en skive ost.
I weekenden står den så på rundstykker eller fransbrød , hvor vi så får marmelade, ost, pålægschokolade, nutellea eller en skive pålæg på.
Jeg har alridg selv været ret god til og spise morgenmad:S Men er begyndt på det i forhold til min kostomlægning.
Jeg vil da helst at Lærke får nogle fiber om morgen, men er der nogle få morgner hvor hun kun vil have en bolle med noget på eller hvor hun slet ikke vil have noget, så er det ok. Hun spiser jo allerede morgenmad kl 06.0 og jeg kan godt forstå at sådan en lille pige ikke altid er super sulten på den tid af dagen.
Men så er vores dp rigtig sød til og tilbyde hende noget når hun kommer der hen:)

Men tror da helt sikkert at der kommer en periode hvor vi skal igennem det med at hun kun vil have de der mindre sunde morgen produkter og så må vi tage den når den kommer..

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.