Hvorfor er det man ikke må løfte når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.756 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

- Og hvorfor er det præcis at alle folk siger man skal passe på sig selv..

Hvad er det der kan gå galt og hvad kan der ske med den lille, hvis man netop ikke passer på og bare knokler på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

2babygirls

DET Poulsen skriver:

Hvad er det der kan gå galt og hvad kan der ske med den lille, hvis man netop ikke passer på og bare knokler på..

Det finder du ud af hvis du bare klør på

Her kunne jeg INTET når jeg kom hjem fra arbejde, mit venstre ben blev helt lammet, jeg kunne ikke sidde ned fordi mit haleben var møg ømt, og generelt er man jo lige mere træt end normalt når man også skal bygge en baby

De tunge løft er vist mest i starten, men også senere skal man passe på så man ikke overbelaster og evt. starter en fødsel op for tidligt.

Anmeld

6. februar 2012

L&V

DET Poulsen skriver:

jeg var ved at gå i fødsel i uge 19+5 pga tunge løft så blev sengeliggende

Anmeld

6. februar 2012

Julemusen

Jeg satte ved et uheld min fødsel igang ved for tungt et løft, heldigvis var jeg i uge 40, men min dreng lå skævt, og var egentlig ikke helt nede hvor han skulle for at komme nemt ud. Havde en pressefase på næsten 2 timer og en dreng som var tæt på at mangle ilt så havde sensor på hans hoved og det hele. Men det gik godt og han var sund og rask 

SÅ er derfor man skal passe på sidst i graviditeten i hvert fald.

Anmeld

6. februar 2012

132319

Jeg fik at vide at jeg skulle lytte til min krop -Og det gjorde jeg.

Jeg flyttede i 5. måned og bar de flyttekasser mine spagetthiarme kunne overkomme

Derudover cyklede jeg flere kilometer hver dag og var i det hele taget meget fysisk aktiv.

Min krop beklagede sig ikke, aldrig havde jeg en gene eller en plukkeve, jeg kunne mærke. Jeg er ret sikker på at det hang sammen med at jeg var i rigtig god fysisk form, at jeg havde en så nem graviditetet.

Desværre gik mit vand 33+2 og jeg fødte 34+1  men det havde intet med mit aktivitetsniveau at gøre

Gør som du føler og kan udholde. I gamle dage kloklede kvinderne lige frem til de fødte. Nutidens kvinder er alt for pyldrede og overbeskyttende når de er gravide, det er en skam.

Anmeld

6. februar 2012

B&J

tror mere man skal lytte til ens krop om hvad man løften og hvordan...

for da jeg var gravid løftede jeg tunge sække som 30kg men tog den med bene og over på sække vognen og gjorde det mange gange også

7-15kg jeg lyttede til min krop  og der skete ingen ting

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

DET Poulsen skriver:

Jeg bar et reol system op på 1. sal. hvilket resulterede i for tidlige veer i uge 28 .. 
Pas på hvad du løfter på og hvad det vejer ..  

Anmeld

6. februar 2012

Muhmi

Jeg hjalp med at flytte sofaer, klaver og skænke da jeg var i uge 37 og Silas blev først født 39+6(40+1)  Så her havde det ingen betydning.. MEN jeg fik dog røvondt i lænd og blev meget hurtig træt...

Jeg vil dog ikke anbefale dig at løfte, da det KAN sætte fødslen igang for tidligt og det vil man jo helst ikke

Anmeld

6. februar 2012

anynom

Jeg ændrede ikke hvordan jeg arbejdede, løftede tunge ting som jeg plejede etc og var indlagt fra uge 27+4 til 35+5 pga truende for tidlig fødsel.

Anmeld

6. februar 2012

dorthemus

DET Poulsen skriver:

Altså hvis jeg ikke havde måttet løfte mens jeg var gravid så var jeg død af sult jeg bor på 4. sal og var også alene mens jeg var gravid, havde ikke lige nogen der kunne købe ind eller ordne hytten her .....så hvis din graviditet er normal så kan du sagtens løfte og bære tunge ting, så længe du lytter til din krops signaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.