Tarmsystem efter fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Altså sagen er således:

Jeg fik ved min fødsel en 3. gradsbristning (dvs. sprækkede hele vejen og fik delvist overrevet min ringmuskel). Jeg fik så på hospitalet store mængder magnesium fordi min afføring skulle være meget lind i dagene efter fødslen for ikke at bristningen skulle gå op (pga. at jeg ikke måtte presse for meget for at få det ud). Jeg fik af vide at jeg skulle fortsætte med Magnesium når jeg kom hjem, men helst ikke særlig lang tid, da det kunne gøre mine tarme dovne, så de ikke selv vil arbejde..

Jeg stoppede defor ret hurtigt med det (skar langsomt ned) og fik lynhurtigt meget hård afføring (som i - jeg har aldrig oplevet noget lignende) og også rifter... Avs.

Så efter næsten 14 dage med meget smertefulde toiletbesøg fik jeg af vide på hospitalet (var til fysioterapi-tjek pga. den svære bristning) at jeg endelig skulle fortsætte med Magnesium og skulle da bare blive ved med det...... Nogen er på det hele livet sagde hun 

Så jeg startede på det igen for at få det bedre og det virkede jo lynhurtigt på problemet. Jeg er så kommet til at glemme det en dag og har lige haft det mest smertefulde toiletbesøg, begyndte endda at bløde lidt... 

Nu er det bare mit spørgsmål er: Skal jeg virkelig fortsætte i evigheder på det her? Kan jeg bruge noget mere naturligt for at mine tarme kan komme igang igen? Er det normalt at have det sådan efter en fødsel?

Jeg tænker at du kan prøve at forsøge med nedtrapning om et godt stykke tid og så gå over til HUSK tabletter. De stabilisserer maven. Husk at drikke masser af vand også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ok, mange tak for svar..

Jeg skal til lægen (8-ugers) på fredag, så må heller få snakket det godt igennem der. 

Det lyder som en træls omgang for dig, godt de fandt ud af hvad der var i vejen!

Åhr, det var bare et lille problem i mit forløb

Jeg håber du finder en god løsning!

Anmeld

6. februar 2012

Leneur

Anonym skriver:

Jeg prøvede HUSK for 2 uger siden en aften, og jeg kastede op af det.. 

Øv ja så er det nok ikke lige det du skal have så. Hvad så med et enkelt lille glas sveskejuice? Ikke for meget for så får du sikkert bare ræserr.. i stedet....

Anmeld

7. februar 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg elsker bagte rødbeder, så det var en god idé..

Men kan man spise for meget af det? 

Tillader mig lige at kommentere igen :0)

Du kan ikke få for mange rødbeder, og du skal ikke være forskrækket hvis du tisser rødt/din afføring er rød. Det er nemlig de færreste der kan nedbryde farvestoffet i rødbeder, så det kommer ud som det kom ind 

Gulerødder er også godt for maven... Og for begge dele gælder det at det er bedst at spise rå...

Jeg laver gerne en rødbedesalat:

revne rødbeder (og evt gulerødder) og har jeg blendet appelsin og æble som jeg rører i. Frugtsukkeret tager noget af jordsmagen fra rødbederne, hvis du lader det stå i køleskabet nogle timer inden du spiser det. Jeg plejer at lave til 3 dage, og spiser i hvert fald to store portioner af det daglig når jeg har maveproblemer - hjælper som regel inden for nogen timer 

Anmeld

7. februar 2012

Mom2012

Anonym skriver:

Jeg elsker bagte rødbeder, så det var en god idé..

Men kan man spise for meget af det? 

Det tror jeg ikke. Men tænker alligevel alt med måde Min jordemoder lavede dem vidst også syltede i noget marinade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.