Holbæktrunten skriver:
Info: Sveskejuice/svesker er også vanedannene for tarmsystemet - desværre er det alt for få der ved det, og bla giver deres små børn svesker... 
Ja det ved jeg godt at man siger. Men det er stadig bedre efter min mening end andet afføringsmiddel.
Jeg brugte sveskejuice dengang med god effekt og var gladere for det end for andet da det i det mindste var naturligt. Jeg kunne stoppe med det igen uden problemer.
Min datter led meget af hård mave som lille og fik sveskemos på sin morgengrød (2 skefulde) hver morgen i lang tid. Det klarede problemet og det var igen fordi jeg syntes langt bedre om det end om at give lactulose. Jeg foretrækker altid naturlige alternativer, hvis de er ligeså effektive i alt fald.
Desværre er det sådan, at alt hvad der går ind og påvirker tarmfunktionen nok er vanedannende i et eller andet omfang, så man kan ligeså godt vælge det bedste og mest naturlige efter min mening.
Sveskerne virkede ikke vanedannende på hverken min datter eller mig, men hvis de skulle gøre det på andre, så er det jo bare at trappe ned ligesom med alt andet afførende 
Anmeld