hvor præcis er de der vækstscanninger??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

SHERO

Jeg var til vægtscanning i uge 35 fordi min JM mente han var en stor baby, han blev scannet til 2900 g, inden fødsel blev han skønnet af min egen JM og 2 JM på fødegangen til ca. 4000 g, blev født 41+5 altså næsten 7 uger efter vægtscanning og vejede 2670 g... Så her passede hverken skøn eller scanning overhovedet.. :-) Han har nok tabt sig lidt i de sidste dage, men umuligt så meget.. Så jeg gir ikke meget for skøn, jeg stoler kun på vægten efter fødsel heh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

sandramor

Ja hold da helt op det var da helt skævt ramt det der

hi hi ja jeg skal scannes igen d 21 så må vi se hvad de så siger

Anmeld

5. februar 2012

Muffinmus

ikke ret præcise.....både JM og scanninger kan vise op til et helt kg forkert...så giver nu ikke meget for dem,men hvis man går ud afr et ca deromkring er det ok +- nogle hundrede gram.

Anmeld

5. februar 2012

L&V

sandramor skriver:

Månsson ja det må man da sige er ret så præcist skudt

sys bare hun blir ved med at tage på i gigant fart!!!

altså de sagde hun stadig følger sin kurve men at hun bare ligger i den tunge ende

og at hendes mave omfang vidst var lidt stort ?? muligvis pga begyndende graviditets sukkersyge.......... men ja sys der er mange baby´er der blir født med dejlig store butte maver

Det er godt med buttede babyer Tror der vil gå i ro med vækst igen i en periode Men hvis der er sukkersyge ja så er det jo en god forklarring

Anmeld

5. februar 2012

Palaja

Jeg blev scannet i uge 37+0, hun blev skønnet til 2900 g. Fødte 37+2 og hun vejede 3480 g. Så godt og vel 600 g ved siden af. Jeg tror ikke at en scanning er mere præcis end jordemoderens skøn. På fødegangen blev hun skønnet til 3200 g, så jordemoderen var i dette tilfælde bedre end scanningssygeplejersken

Anmeld

6. februar 2012

Sakris

AnnaKJ skriver:

Jeg fik en vækstscanning i uge 37 med min datter, da JM skønnede hende til at være lille (Under 2500 g). Men til scanningen vejede hun 3276 g og ved fødslen 4 uger senere vejede hun 3720 g, så vækstscanningen passede vist meget godt  

Fik du en scanning pga det? Sjovt. Vi fik af vide at det var normalt at  vores blev vurderet til (jeg mener 2100) i uge 37. Der er vidst forskel på hospitalerne/jordemødrene?

Vi prøvede kun en vækstskanning i uge 31, som vi selv betalte for og ellers ramte jordemoderen 200 g fra fødselsvægten. 

Anmeld

6. februar 2012

Sakris

Tullen85 skriver:

Jeg var til vægtscanning i uge 35 fordi min JM mente han var en stor baby, han blev scannet til 2900 g, inden fødsel blev han skønnet af min egen JM og 2 JM på fødegangen til ca. 4000 g, blev født 41+5 altså næsten 7 uger efter vægtscanning og vejede 2670 g... Så her passede hverken skøn eller scanning overhovedet.. :-) Han har nok tabt sig lidt i de sidste dage, men umuligt så meget.. Så jeg gir ikke meget for skøn, jeg stoler kun på vægten efter fødsel heh

Hold da op. Det kalder jeg at ramme ved siden af! Det koster kage!

Anmeld

6. februar 2012

D-Micka

her var den meget præcis

Anmeld

7. februar 2012

AnnaK89

Sakris skriver:

Fik du en scanning pga det? Sjovt. Vi fik af vide at det var normalt at  vores blev vurderet til (jeg mener 2100) i uge 37. Der er vidst forskel på hospitalerne/jordemødrene?

Vi prøvede kun en vækstskanning i uge 31, som vi selv betalte for og ellers ramte jordemoderen 200 g fra fødselsvægten. 

Ja det gjorde jeg?
Men også fordi at jeg selv var meget lille da jeg blev født, selvom min mor gik 9 dage over tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.