hvor præcis er de der vækstscanninger??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.782 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

sandramor

heeej piger.....

nu har jeg siden jeg var til vækstscanning i torsdags spekuleret meget over hvor præcise de er de der scanninger??? altså jeg er i uge 30+ og lillepigen fik en vægt der hedder 1866g!! sys det lyder lidt voldsomt...... menst fordi jeg d. 24 jan var til jm som skød hende til omkring 13-1400g.... og vækstscanningen d. 16 januar sagde 1313g.......

så skulle hun ha taget næsten 600g på på lidt over 14 dage....... og hvis jm har ret så 500g på næsten kun en uge??????

Så vil lige høre jer om i også har fået vækstscanninger og hvor præcise de har været??? dem jeg har snakket med er allesammen blevet skudt alt for højt i forholdet til hva den egentlig vægt så har været ved fødslen......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

L&V

sandramor skriver:

heeej piger.....

nu har jeg siden jeg var til vækstscanning i torsdags spekuleret meget over hvor præcise de er de der scanninger??? altså jeg er i uge 30+ og lillepigen fik en vægt der hedder 1866g!! sys det lyder lidt voldsomt...... menst fordi jeg d. 24 jan var til jm som skød hende til omkring 13-1400g.... og vækstscanningen d. 16 januar sagde 1313g.......

så skulle hun ha taget næsten 600g på på lidt over 14 dage....... og hvis jm har ret så 500g på næsten kun en uge??????

Så vil lige høre jer om i også har fået vækstscanninger og hvor præcise de har været??? dem jeg har snakket med er allesammen blevet skudt alt for højt i forholdet til hva den egentlig vægt så har været ved fødslen......

Det er svært at sige, syntes det gik meget op og ned ved mig.. Nogle gange havde hun taget vildt meget på og andre gange ikke men hun kom ud 200g mindre end de havde regnet med så det er da okay skudt syntes jeg

Anmeld

5. februar 2012

LR85

Har aldrig hørt om vækstscanning. 

Men sys nu dine tal lyder meget fine  

Hvis de scanner og måler længde og det, så tror jeg godt man kanregne med det

Anmeld

5. februar 2012

sandramor

Månsson ja det må man da sige er ret så præcist skudt

sys bare hun blir ved med at tage på i gigant fart!!!

altså de sagde hun stadig følger sin kurve men at hun bare ligger i den tunge ende

og at hendes mave omfang vidst var lidt stort ?? muligvis pga begyndende graviditets sukkersyge.......... men ja sys der er mange baby´er der blir født med dejlig store butte maver

Anmeld

5. februar 2012

Kofoed.

Ved ana steg vægten helt vildt i følge scanningerne i de sidste 6 uger, min jordemoder skulle det gå lidt langsommere, men stadig hurtigere end normalen. Så i følge scanningerne skulle hun veje 3800-3900 ved fødsel og jordemoder sagde 3500, ud kom en pige på 3160, men hun var lang og tynd over hele kroppen, hvilket snyd alle.

(hun var lille hele vejen igennem da hun havde en tvilling, der døde i 21. uge, så derfor var vi til scanning hver 14. dag)

Anmeld

5. februar 2012

AnnaK89

Jeg fik en vækstscanning i uge 37 med min datter, da JM skønnede hende til at være lille (Under 2500 g). Men til scanningen vejede hun 3276 g og ved fødslen 4 uger senere vejede hun 3720 g, så vækstscanningen passede vist meget godt  

Anmeld

5. februar 2012

jeanett1988

sandramor skriver:

heeej piger.....

Jeg var til scanning for at blive sat igang med fødslen. Her regnede maskinen hende ud til at veje omkring 3600 g (41+5) men da hun så kom til verdenen vejede hun 3975 g.

Anmeld

5. februar 2012

sandramor

Ja okay jeg kan godt høre at det er meget forskelligt hvor præcis scanningerne er både til minus og plus siden.....

Jeg tror bare jeg skal forvente at det er en stor pige jeg venter mig denne gang

Anmeld

5. februar 2012

morbibi

sandramor skriver:

heeej piger.....

Min den store datter blev skønnet til 4200g og dagen efter fødte jeg en pige på 3600g

Og denner her gang, siger de pt at hun i uge 25+6 vejer 750g +- 133g
Så må jeg jo se med tiden, om hun bliver en gennemsnitsbaby, men husk, at babyer ikke altid følger den samme kurve.

Anmeld

5. februar 2012

Clisolka

sandramor skriver:

heeej piger.....

Jeg var til vækstscanninger hver 4. uge igennem graviditeten og tallene lå godt. Isabella var 20 % for stor. 

Den sidste scanning jeg fik var 4 dage før fødslen og den sagde 3800 g - ud kom en baby på 4 kg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.