unge mødre der vægler at konvittere til islam.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

L&V

car0line skriver:

Det var så lidt.. Jaa kan du tro har fået mere end det.. to skønne piger jeg ikke vil bytte for noget.. så kan veninderne bare daf hehe .. altså min pligt som mor islam er ikke at forbude mine børn ting de ikke må.. men mere at overbevise dem om hvorfor det her ikke er godt for dem.. ikke fordi deres mor ikke ønsker det men fordi gud ved hvad der best for dem i og med det ham der har skab dem.. hvis mine børn kommer hjem og siger det, har jeg ikke formået at vise dem det smukke i islam.. det ville på ingen måder være ok.. men hvis det er det de vil så kan jeg ikke gøre mere andet end at advare dem..

og det ville jeg blive ved med ..

Dejligt for dig Okay spændende. Kan godt se hva du siger.. Jeg er bare ikke skabt på den måde at jeg kan tro eller overbevises men kan godt missunde dem der kan Det må være en gave på en eller anden måde og dejligt for dig at du har fundet det der passer til dig Og mon ikke danmark med tiden bliver et mere tolerant land, selv om det nok ikke bliver i vores tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

car0line

Mor til 2, snart 3 skriver:

Syntes det er dejligt og læse at der nogen trods fordomme og hvad veninderne siger gør hvad de føler er rigtigt... Jeg er selv kristen, døbt, konfirmeret og gift.. Går ikke i kirke, men jeg tror på der har vært en skaber og at der er mere mellem himmel og jord end vi selv er herre over.. Men med fordomme der møder man mange også selv Man er "alm" dansker og får børn og bliver gift tidligt... Men hatten af for dig fordi du tror på dig selv....

Ja men skal virkelig holde hovedet op, og vægle hvad man selv syntes er best for en selv om mange andre føler sig meget klogere på hvad de mener om det.. jeg kan huske den gang jeg kunne ikke forstå hvorfor tørklæde kvinder altid sagde vi føler os ikke velkommen folk er sådan osv. jeg tænkte bare ej tag jer sammen Danmark har åbnet døren for jer, men den dag jeg selv fik det på og kunne mærke hvordan folk de behandet mig som en helt andet.. så kunne jeg forstå hva de mente.. men skal ikke altid domme udfra hvad man selv ser.. fordi nogen ting skal man bare prøve og opleve det for at kunne forstå det eller sætte sig ind i det...

kan huske min plejemor sagde det mig, syntes folk kigger sådan på os.. haha men har også bare mødt de dejligste mennesker.. som har sagt så søde ting.. om farvet på ens tørklædet eller ens børn.. så som du selv siger man kan altid opleve dårlige ting.. om man er det ene eller det andet.. 

det det var sgu også hårdt til tider jeg jeg da selv været ved at give op.. især fordi islam er en ting.. men kultur er noget helt andet.. da jeg skulle møde min svigerforældre første gang.. og jeg flyttet ind hos dem.. de har altid været søde over for mig.. men det var jo en helt ny verden. nogen gange kunne de ikke forstå jeg lukket mig inde og bare ville have ro når det hele blev for meget.. så det er hårdt det ville det være lige meget hvad for nogen valg du tag i livet.. men fortryder intet<3 

Syntes det er dejligt og læse at der nogen trods fordomme og hvad veninderne siger gør hvad de føler er rigtigt... Jeg er selv kristen, døbt, konfirmeret og gift.. Går ikke i kirke, men jeg tror på der har vært en skaber og at der er mere mellem himmel og jord end vi selv er herre over.. Men med fordomme der møder man mange også selv Man er "alm" dansker og får børn og bliver gift tidligt... Men hatten af for dig fordi du tror på dig selv....

Ja men skal virkelig holde hovedet op, og vægle hvad man selv syntes er best for en selv om mange andre føler sig meget klogere på hvad de mener om det.. jeg kan huske den gang jeg kunne ikke forstå hvorfor tørklæde kvinder altid sagde vi føler os ikke velkommen folk er sådan osv. jeg tænkte bare ej tag jer sammen Danmark har åbnet døren for jer, men den dag jeg selv fik det på og kunne mærke hvordan folk de behandet mig som en helt andet.. så kunne jeg forstå hva de mente.. men skal ikke altid domme udfra hvad man selv ser.. fordi nogen ting skal man bare prøve og opleve det for at kunne forstå det eller sætte sig ind i det...

kan huske min plejemor sagde det mig, syntes folk kigger sådan på os.. haha men har også bare mødt de dejligste mennesker.. som har sagt så søde ting.. om farvet på ens tørklædet eller ens børn.. så som du selv siger man kan altid opleve dårlige ting.. om man er det ene eller det andet.. 

det det var sgu også hårdt til tider jeg jeg da selv været ved at give op.. især fordi islam er en ting.. men kultur er noget helt andet.. da jeg skulle møde min svigerforældre første gang.. og jeg flyttet ind hos dem.. de har altid været søde over for mig.. men det var jo en helt ny verden. nogen gange kunne de ikke forstå jeg lukket mig inde og bare ville have ro når det hele blev for meget.. så det er hårdt det ville det være lige meget hvad for nogen valg du tag i livet.. men fortryder intet<3 

Anmeld

5. februar 2012

car0line

Når de damer jeg skal lige til at lave noget frokost..kommer på senere  vi snkkes ved

Anmeld

6. februar 2012

A&F

car0line skriver:

Jeg er 22 år og mor til to dejlige piger en på 3 og en på 1. har været muslim nu i 4år alhamdulillah. og har været gift i 5år .. jamen der har været nogen del.. en af dem var jeg bare skulle lege muslim.. en anden var det var sikkert min mand som havde trunget mig til det.. tror ikke folk nogen gange kan forstå man vægler en anden vej.. ? mine veninder den gang  vende mig også ryggen.. for nu kunne jeg ikke fise i byen og lave de ting de gik op i.. gjorde rigtig ondt faktisk at se folks rigtige ansigter.. dem du troede var dine veninder bare valgte en fra.. pga et tærklæde eller  eller islam..

Jeg forstår dig fuldt ud. Min mor konverterede selv til islam som 25 årig,og hvor har hun mødt en masse fordomme og kritik i sit liv den dag i dag. Både fra familie og venner desværre. Det har dog blot gjort hende stærkere i sin tro og tilværelse i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.