Månsson skriver:
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor i vælger at konventere? Om i ikke havde nogle betænkligheder ved det? Lever i til fulde efter koranen og skal jeres børns også det eller må de vælge? Er jeres mænd muslimer? Masser af spørgsmål i know men er såååå nysgerrig er selv ateist så det vil noget, men syntes det er spændenda at høre om andre der tror
Altså jeg har altid været klar over der var mere imellem himmel og jord end bare det kom af sig selv.. så Allah/Gud har ikke været fremmede for mig jeg var den gang bare ikke klar over hvad for en vej der var den sande eller kunne overbevise mig..
jeg var den gang sammen med en kæreste som selv var muslim men ikke en praktiserende muslim.. havde ikke mødt hans familie og det var meget sådan noget shhh min mor ringer.. hehe vi var sammen i 2år.. men i de to år havde jeg også spurgt meget ind til islam jeg kunne ikke forstå jamen hvis islam er sand hvad laver han så med en kæreste i 2år.. da jeg var klar over man ikke må i islam bare have kæreste osv..
men vi snakket meget om det og så valgte jeg at konvertere for jeg havde det sådan lidt det var ham jeg ville have i mit liv og han skulle kunne stole på mig der lå mage ting bag jeg valgte islam.. men en af dem var jeg ville slå mig ned starte på en frisk i mit liv... det eneste jeg ikke havde set komme var nok jeg mistet mine veninder.. og jeg følte mig meget forladt på en måde.. for de stoppede bare med at rigtig til mig.. har altid været en med masser af mennesker omkring mig.. men ja fant så ud af de ikke var rigtige venner..
efter som tiden er gået og år er gået så ja.. jo mere islam tag man til sig og undersøger og bliver overbevist om en skaber og hvorfor man gør de ting man gør.. i starten var det nok bare fordi man på en måde var forelsket og det hele var nyt..
ja altså self vil jeg give islam videre til mine børn.. men intet er tvang islam er ikke tvang men overbevisning.. man skal ikke gøre noget for andre man skal gøre det fordi man i sidste ende er overbevist om man gør det for sin skaber og ikke for andre mennesker
.. 
Anmeld