ingen dagpenge mellem to uddannelser - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Hvis det er et skift mellem 2 studier kan du ikke... da du skal have ca 1300 arbejdstimer det sidste år inden skal have dagpenge for overhovedet at være dagpenge berrettiget.

Der er nogle regler på området og det er så og så mange timer indenfor 3 år. Jeg har også arbejdet ved siden af studiet og det hele lagt sammen er jeg berettiget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er nogle regler på området og det er så og så mange timer indenfor 3 år. Jeg har også arbejdet ved siden af studiet og det hele lagt sammen er jeg berettiget

Men jeg får først undersøgt det i morgen. Puha en stressende dag i dag

Anmeld

7. februar 2012

Kamulla

Ansemusen skriver:

Jeg synes bare ikke det er en fair løsning! Hvis man er ledig i to måneder og er villig til at søge arbejde og tage det man kan få, burde man have ret til kontanthjælp som alle andre. Synes jeg. Men jeg håber hun klarer den alligevel

det er fair i deres verden, fordi du HELE skole perioden har kendt til det problem man på et tidspunkt ville ende i.. derfor ikke kommunens problem da det er noget man skulle have sparet op til.. jeg syntes heller ikke kommunen skal betale for alt... især ikke denne ordning hvor jeg hele tiden har været bevidst om problemet.. jeg sparer som sagt op til mine 2mdr uden SU, har kendt til det problem siden jeg startede på skolen

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Opdatering:

Jeg talte med min nye akasse, som sagde at jeg skulle skrive til den gamle akasse, at jeg sagde ja til det nye studie d. 10. januar og i tiden fra 10. januar til 1. februar, har jeg oprettet cv, søgt jobs, stået til rådighed og gjort alt mulig i håb om at få et job inden jeg startede på uddannelsen som er et fjernstudie og da det ikke lykkedes var jeg nu nødt til at acceptere det og starte på SU og uddannelse

Anmeld

7. februar 2012

Ansemusen

Kamulla skriver:

det er fair i deres verden, fordi du HELE skole perioden har kendt til det problem man på et tidspunkt ville ende i.. derfor ikke kommunens problem da det er noget man skulle have sparet op til.. jeg syntes heller ikke kommunen skal betale for alt... især ikke denne ordning hvor jeg hele tiden har været bevidst om problemet.. jeg sparer som sagt op til mine 2mdr uden SU, har kendt til det problem siden jeg startede på skolen

Nej kommunen skal ikke betale alt - bestemt ikke! Men at kræve at studerende skal spare op af en SU, det synes jeg ikke er fair. jeg synes det er fair, at de skal forsøge at finde et arbejde, men hvis dette ikke lykkes, synes jeg alle har ret til en indtægt. Specielt når den forudgående indtægt i mange år har været meget lav, og man har lånt penge for at få økonomien til at hænge sammen.

Men godt du har fået sparet op og er klar til de to fattige måneder

Anmeld

7. februar 2012

Kamulla

Ansemusen skriver:

Nej kommunen skal ikke betale alt - bestemt ikke! Men at kræve at studerende skal spare op af en SU, det synes jeg ikke er fair. jeg synes det er fair, at de skal forsøge at finde et arbejde, men hvis dette ikke lykkes, synes jeg alle har ret til en indtægt. Specielt når den forudgående indtægt i mange år har været meget lav, og man har lånt penge for at få økonomien til at hænge sammen.

Men godt du har fået sparet op og er klar til de to fattige måneder

jeg er skam slet ikke klar til 2mdr iden SU, emn det bliver jeg nød til.. børnepengene fra april og juli skal bruges på regninger, og så sparer jeg op det jeg kan fra nu til d. sidste mdr uden SU... 

men nej det ikke fair, siger jeg skam heller ikke.. siger bare det er sådan det hænger sammen.. jeg er da også træls over det, men sådan er det.. det er for lånte penge jeg sparer op jo, da jeg ikke ville kunne klare at spare op osv uden dobbelt SU lån

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.