ingen dagpenge mellem to uddannelser - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Jeg kan se på nettet at man ingen dagpenge kan få mellem to uddannelser.

http://www.cib.dk/nyhed.aspx?id=17130

http://www.ca.dk/studiemedlemmer/snartfaerdig/laesevidere

Men jeg kan ikke finde den lov/bekendtgørelse hvori det fremgår at det er sådan. Jeg kan se det er nyt. Jeg har læst i de almindelige love.

Er der nogen der kan hjælpe med en lov og en §

(Jeg vil gerne se sort på hvidt hvordan det formuleres i loven)

Håber virkelig I kan hjælpe mig

Det er nu ikke specielt nyt, jeg var heller ikke berettiget til det, da jeg overgik fra gymnasiet til universitetet i 2001. Men jeg vidste det, så jeg kunne nå at spare op til det - selvom det er lidt svært på SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Touché skriver:

Det er nu ikke specielt nyt, jeg var heller ikke berettiget til det, da jeg overgik fra gymnasiet til universitetet i 2001. Men jeg vidste det, så jeg kunne nå at spare op til det - selvom det er lidt svært på SU.

ja det kender jeg godt til, jeg fik ikke præciseret mig helt nok. Jeg stoppede en videregående udd. fordi jeg fysisk ikke kunne klare praktikdelen og blev sygemeldt. Men er rask til alt andet. Og søgte ind på en anden videregående og blev optaget i sidste øjeblik.

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

jeg vil da tro det kommer an på hvilken uddannelse du har taget? og om du er berittiget til dagpenge.

Jeg tror da ikke de kan afslå dig det, hvis du har optjent din dagpengeret

Tak og beklager jeg ikke fik svaret tidligere, men overså dit svar. Ja det er også det jeg tænker - altså indtil jeg i går aftes fandt reglen om at man vist nok skal være ledig i min. 4 uger for at få dagpenge når det er mellem to uddannelser.

Jeg ved godt at de ligger inde med tolkninger af loven og det måske er på baggrund af det de skriver det i de links jeg lægger på herinde. Men når jeg ikke kan finde hjemmel for det i loven... Det undrer mig bare. Håbede sådan på en paragraf

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

ikke noget

Anmeld

5. februar 2012

Mutti2

Hejsa. 

Jeg oplevede desværre det samme. Stod i mellem 2 uddannelser og ville mangle penge i 2 mdr. Var nødsaget til at finde mig et job, og næsten ikke se min egen datter i den periode.

Det var virkeligt forfærdeligt :-( 

Var så, så heldig at få afløserjob på et genoptræningscenter :-) 

Men forfærdeligt at føle at man ikke kan holde tag over hovedet på sit eget barn. Det gik heldigvis alt sammen ;-) 

Håber du finder en løsning. 

Knus

Anmeld

5. februar 2012

Anonym trådstarter

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa. 

Jeg oplevede desværre det samme. Stod i mellem 2 uddannelser og ville mangle penge i 2 mdr. Var nødsaget til at finde mig et job, og næsten ikke se min egen datter i den periode.

Det var virkeligt forfærdeligt :-( 

Var så, så heldig at få afløserjob på et genoptræningscenter :-) 

Men forfærdeligt at føle at man ikke kan holde tag over hovedet på sit eget barn. Det gik heldigvis alt sammen ;-) 

Håber du finder en løsning. 

Knus

Tak Milla, det er jeg ked af at høre. Synes det er forfærdeligt at de kan gøre sådan når man er betalende medlem til akassen og har retten til dagpenge. Jeg kunne jo sagtens tage et job og hvem ved, hvis jobbet var godt, så måske undvære den uddannelse. Men jeg er nødt til at tage den uddannelse, da jeg mister min dagpenge rettighed i februar. Så de låser i så fald en på alle kanter. Godt du fandt et job dengang

Anmeld

6. februar 2012

Ansemusen

Kamulla skriver:

nej desværre.. det er en udgift og et problem hun hele tiden har kendt til og har kunne spare op til.. jeg afslutter HF til sommer og skal læse videre, jeg får heller ingen SU mellem de 2 uddannelser, og der er ingen hjælp at hente på kommunen

Jeg synes bare ikke det er en fair løsning! Hvis man er ledig i to måneder og er villig til at søge arbejde og tage det man kan få, burde man have ret til kontanthjælp som alle andre. Synes jeg. Men jeg håber hun klarer den alligevel

Anmeld

6. februar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Men jeg kan ikke finde den lov/bekendtgørelse hvori det fremgår at det er sådan. Jeg kan se det er nyt. Jeg har læst i de almindelige love.

Jeg ved ikke om du måske kan komme kreativt ud af problemet

Men hvis du nu ved uddannelse 1 udskyder sidste eksamen - evt ved sygeeksamen eller andet, så er der 100% overlap og du kan få SU under hele perioden

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen i praksis men det kunne være værd at undersøge

Anmeld

6. februar 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hvis det er et skift mellem 2 studier kan du ikke... da du skal have ca 1300 arbejdstimer det sidste år inden skal have dagpenge for overhovedet at være dagpenge berrettiget.

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Jeg ved ikke om du måske kan komme kreativt ud af problemet

Men hvis du nu ved uddannelse 1 udskyder sidste eksamen - evt ved sygeeksamen eller andet, så er der 100% overlap og du kan få SU under hele perioden

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen i praksis men det kunne være værd at undersøge

Tak for det gode råd, men desværre ikke en mulighed. Da den sidste skole skriver at jeg er ophørt d. 10 og dermed skal tilbagebetale SU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.