Klyx/lavement (staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.987 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Silas&Mille

Var der nogen af jer der sagde nej tak til Klyx/lavement (staves), da I skulle føde?

Ved Silas fik jeg slet ikke noget tilbudt, og tænkte ikke videre over det.

Men nu skal jeg jo, når som helst, føde lillesøster og er kommet i tvivl om jeg skal sige ja tak eller nej tak til Klyx/lavement (staves).

Hvad kan/vil I anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Gaia

Jeg gjorde, men skal siges at jeg havde det naturligt. En ordentlig omgang - ja faktisk to inden vi tog på sygehuset. Så have ikke mere. De mente heller ikke det var nødvendigt. Håber jeg heller ikke næste gang. Synes bedre om at man " bare" har pyllerbæ naturligt indm fødslen . Men altså har jeg ikke det vil jeg klart takke ja til klyx. 

Anmeld

4. februar 2012

maria_wlt

Jeg fik det med Ene og det er ikke nogen ulækkert eller ubehageligt ved det.. Man skal bare SKIDE 

Anmeld

4. februar 2012

VNB

SilasMor skriver:

Var der nogen af jer der sagde nej tak til Klyx/lavement (staves), da I skulle føde?

Men nu skal jeg jo, når som helst, føde lillesøster og er kommet i tvivl om jeg skal sige ja tak eller nej tak til Klyx/lavement (staves).

Hvad kan/vil I anbefale?

jeg fik en da vi ankom til fødestuen, og jeg vil helt klart tage en igen næste gang det blir aktuelt! 

det var slet ikke ubehageligt og jeg synes at det lettede lidt så man lige for en overgang ikke havde så stærke smerter under veerne  

så vi helt klart anbefale det

Anmeld

4. februar 2012

Valle81

Jeg fik med Asta og anton og ville ikke undvære, kunne ikke nå det med Arthur og ville ønske jeg kunne have nået det for var sket ikke i tvivl om at der kom afføring under pressefasen som dog var ultra kort, sådan ca 4 min

Anmeld

4. februar 2012

Moms

Jeg havde haft tynd afføring to gange inden fødslen og det spurgte jordmoderen til. Så var der jo ingen grund til at give det.

Men jeg havde altså nogle småsivninger under pressevéerne. Jeg kunne godt mærke, der kom lidt ud og jordmoderen var flink til lige at rydde op, når jeg bemærkede det.

Så det havde nok været rart at have fået noget alligevel.

MEN jeg har et spørgsmål til jer, der har fået klyx: Hvor længe virker det? Altså er det bare til man har fået skidt - eller har man så "skidetrang" (ja undskyld ) efterfølgende også?

Moms

Anmeld

4. februar 2012

Valle81

Moms skriver:

Jeg havde haft tynd afføring to gange inden fødslen og det spurgte jordmoderen til. Så var der jo ingen grund til at give det.

Men jeg havde altså nogle småsivninger under pressevéerne. Jeg kunne godt mærke, der kom lidt ud og jordmoderen var flink til lige at rydde op, når jeg bemærkede det.

Så det havde nok været rart at have fået noget alligevel.

MEN jeg har et spørgsmål til jer, der har fået klyx: Hvor længe virker det? Altså er det bare til man har fået skidt - eller har man så "skidetrang" (ja undskyld ) efterfølgende også?

Moms

Hvor er du sød

så snart du har skidt så er du tom tom tom og ingen skidetrang mere

Anmeld

4. februar 2012

Tona

SilasMor skriver:

Hvad kan/vil I anbefale?

Jeg sagde nej. Kunne simpelthen ikke overskue mere oven i smerterne og desuden havde jeg allerede reageret på veerne ved at få noget nær et anfald af roskildesyge, så jeg regnede med at den effekt et lavement kunne have haft allerede var opnået

Det gik også fint alligevel uden "uheld"  

Anmeld

4. februar 2012

Muffinmus

har haft diarre med begge så det har ikke viæret nødvendigt, men bliver det det den her gang tager jeg da hvad de foreslår:-)

Anmeld

4. februar 2012

Clisolka

SilasMor skriver:

Hvad kan/vil I anbefale?

Jeg fik det og er glad for, at jeg sagde ja. Jeg vil helt klart tage imod det igen, hvis det skulle blive aktuelt 

Da jeg havde fået det fik jeg besked på at holde mig i 10 minutter min., men der gik 3-4 min, så kunne jeg ikke holde mig mere. 

Efter du er tømt, så kommer der ikke mere. Jeg tror faktisk ikke jeg lavede stort på sygehuset de første 3-4 dage pga. det lavament. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.