Znuzke skriver:
Min kusine har fået sådan en operation. Hun har kæmpet med vægten hele livet og altid været rigtig stor. Så hun valgte at blive opereret - for egen regning, og hun er et helt nyt menneske. Hun har altid været glad, men det er jo på en helt anden måde nu. Hun shopper, dater, tager på ferier og nyder livet i fulde drag. Tidligere var hun altid sammen med sine forældre (hun er nu 43), men ikke mere. Det er virkelig det bedste der kunne ske for hende. Hun har så også efterfølgende selv betalt for en operationer for at blive strammet op allevegne, og hun er virkelig blevet flot - og hun har ingen problemer med at holde vægten.
Jeg kan da godt lidt synes at det er "den nemme løsning", og være lidt bekymret for om de har lært nok om kost og motion osv. til ikke at tage på igen, men jeg kan jo se at for hende har det været den helt rigtige løsning.
min kæreste var ved lægen idag for at få de sidste vigtge info inden han bliver endeligt sat på venteliste, man skal selv tabe de første 20% i min kærestes tilfælde vil det sige ca 14 kg, da han kom på vægten havde han allerede tabt de første 6

er så stolt af ham...
desuden bliver der ofte både før og efter operationen koblet en diatist på den enkelte, især fordi der er nogen der for problemer med enkelte fødevarer (bla. kål)
så de lærer at tage vare på sig selv igennem den rette kost...
desuden er der nogen der får tilkoblet en psykolog, hvis der er tale om massivt vægt tab, da det ofte går temmelig hurtigt med at få smidt de mange kg, det har min kæreste sagt ja tak til, fordi han er så overvægtig og skal tabe så meget...

fra Linda der undskylder det lidt rodede indlæg
Anmeld