Hallo....mon der er nogen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.269 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. marts 2009

Honningblomst

Hej piger...
Går det godt med motion og kost?
Her kører det med meget motion og det er fedt at jeg nu kan se jeg bliver mere og mere markeret.
I dag da jeg var ude og svømme så jeg en kvinde, yngre end mig og meget stor. Kunne se hun havde fem ar fra huller i maven og kunne ikke lade være med at høre om hun havde fået lavet sådan en fedmeoperation(kan ikke huske hvad det hedder....gastric-noget)
Nå, men hun var jo meget glad for hendes valg, heldigvis.
Sammen med mig var min veninde...hun er lige så høj og vejer det samme som den kvinde jeg talte med...hun er igang med at lære at spise som hun skal og røre sig, så begge dele passer sammen.
Nå, men hun sagde til mig bagefter at hun aldrig ville have en sådan operation...hun ville selv og synes ikke det er godt at gøre det på en kunstig måde. Og jeg synes jo bare hun er mega meget sej...
Men hvad mener I?? Synes I disse operationer er godt eller skidt og ville I selv ville eller turde??
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nu har jeg ikke selv problemer med overvægt, men med undervægt, jeg har tit ikke den store apetit og kan af og til glemme at spise en hel dag uden at tænke over det. Men hvis jeg havde problemer med overvægt tror jeg ikke jeg ville have problemer med en gastro - .... operation så længe både jeg og lægerne skønnede at min overvægt ikke bundede i psykologiske problemer som f.eks. bulimi eller overspisning som tvangshandling. Folk skal da gøre det som gør dem glade, og hvis det betyder et kirurgisk indgreb som kan forhindre dødelige sygdomme som hjerte-kar sygdomme osv så værsgod for mig. Den slags operation har da et mere fornuftigt formål end f.eks. brystforstørrende operationer (som jeg heller ikke har noget imod men nok ikke selv kunne forestille mig).

Anmeld

17. marts 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Nu har jeg ikke selv problemer med overvægt, men med undervægt, jeg har tit ikke den store apetit og kan af og til glemme at spise en hel dag uden at tænke over det. Men hvis jeg havde problemer med overvægt tror jeg ikke jeg ville have problemer med en gastro - .... operation så længe både jeg og lægerne skønnede at min overvægt ikke bundede i psykologiske problemer som f.eks. bulimi eller overspisning som tvangshandling. Folk skal da gøre det som gør dem glade, og hvis det betyder et kirurgisk indgreb som kan forhindre dødelige sygdomme som hjerte-kar sygdomme osv så værsgod for mig. Den slags operation har da et mere fornuftigt formål end f.eks. brystforstørrende operationer (som jeg heller ikke har noget imod men nok ikke selv kunne forestille mig).

Ja, det har du sgu ret i...griner- jeg forstår heller ikke dem der vælger at få gjort deres bryster større, men det er jo også nemt at skrive når jeg ikke har problemer med mine bryster og deres størrelse.
Ang. operation for overvægt, så har jeg det lidt svært ved dem...og hvad jeg skal mene...
Knus..

Anmeld

17. marts 2009

Mimic

Min kæreste (24 år) er svært overvægtig... med en BMI på 52 og en vægt på 174 kg er det for ham alt for uoverskueligt at skulle til at tabe sig omkring 90-95 kg, efter5som han har kæmpet med vægten hele livet, derfor har han nu valgt at lade sig indstille til en gastric bypass (formindskelse af mavesækken) psyken skal være med en uanset hvad man vælger, men har man mistet modet efter et helt livs kamp, så er det en lang lang lang og meget meget tung vej at gå... derfor har han valgt den "lette" løsning som jo så ikke er så let alligevel, da det kræver kæmpe opbakning fra alle omkring ham, jeg er fuld af respekt over hans valg, og ved at han gør det for sin egen skyld frem for vi andres, selvom vi dagligt er bekymrede for ham og om der nu skulle ske noget...
Jeg elsker min kæreste for hans personlighed og ikke for hans udseende, derfor betyder det ikke noget om han er tyk eller tynd, men mere om han har det godt med sig selv... og det ved jeg at han vil få efter den operation, det er jeg ikke i tvivl om...

Linda

Anmeld

18. marts 2009

ekzunz

Min kusine har fået sådan en operation. Hun har kæmpet med vægten hele livet og altid været rigtig stor. Så hun valgte at blive opereret - for egen regning, og hun er et helt nyt menneske. Hun har altid været glad, men det er jo på en helt anden måde nu. Hun shopper, dater, tager på ferier og nyder livet i fulde drag. Tidligere var hun altid sammen med sine forældre (hun er nu 43), men ikke mere. Det er virkelig det bedste der kunne ske for hende. Hun har så også efterfølgende selv betalt for en operationer for at blive strammet op allevegne, og hun er virkelig blevet flot - og hun har ingen problemer med at holde vægten.
Jeg kan da godt lidt synes at det er "den nemme løsning", og være lidt bekymret for om de har lært nok om kost og motion osv. til ikke at tage på igen, men jeg kan jo se at for hende har det været den helt rigtige løsning.

Anmeld

18. marts 2009

pussekat

hejsa
jeg og min mand her få den
operation og vi vil gør det igen jeg her tabe mig 60 kg og min mand her tabe 35 kg og vis jeg ikke have få den kun jeg være død af min overvægtig da jeg have en sygdom som kun hjælp hvid jeg tabe mig og jeg her prøve alt for at tabe mig her gå til diæt og tog 7 kg på af det mad jeg skulle spiste og jeg vil ikke kun bliv gravid vis jeg være så stor som jeg være og der vil også være lukke for vi kun kom i fertiltet så nu vi få at blodprøve er ok på torsdag den 26
og alle i min familie er stor og min mand familie er hans far stor han her lige få operation her i dec

Anmeld

18. marts 2009

lonemus

Nej, jeg ville personligt aldrig selv gøre det. Som du ved, skal jeg også tabe en hel del kilo, men jeg er overbevist om jeg godt selv kan, fordi jeg vil det her så meget, at intet skal stoppe mig længere.
Jeg er begyndt at cykle en del og tælle kalorier, hvilket nu har givet mig en god idé om portionsstørrelserne - og så lige et vægttab på 5 kilo på kun 2 uger.
Jeg er sikker på jeg sagtens kan klare det selv - jeg vil helst selv og ikke opereres.

Lone

Anmeld

18. marts 2009

Mimic

Znuzke skriver:

Min kusine har fået sådan en operation. Hun har kæmpet med vægten hele livet og altid været rigtig stor. Så hun valgte at blive opereret - for egen regning, og hun er et helt nyt menneske. Hun har altid været glad, men det er jo på en helt anden måde nu. Hun shopper, dater, tager på ferier og nyder livet i fulde drag. Tidligere var hun altid sammen med sine forældre (hun er nu 43), men ikke mere. Det er virkelig det bedste der kunne ske for hende. Hun har så også efterfølgende selv betalt for en operationer for at blive strammet op allevegne, og hun er virkelig blevet flot - og hun har ingen problemer med at holde vægten.
Jeg kan da godt lidt synes at det er "den nemme løsning", og være lidt bekymret for om de har lært nok om kost og motion osv. til ikke at tage på igen, men jeg kan jo se at for hende har det været den helt rigtige løsning.

min kæreste var ved lægen idag for at få de sidste vigtge info inden han bliver endeligt sat på venteliste, man skal selv tabe de første 20% i min kærestes tilfælde vil det sige ca 14 kg, da han kom på vægten havde han allerede tabt de første 6 er så stolt af ham...

desuden bliver der ofte både før og efter operationen koblet en diatist på den enkelte, især fordi der er nogen der for problemer med enkelte fødevarer (bla. kål)
så de lærer at tage vare på sig selv igennem den rette kost...
desuden er der nogen der får tilkoblet en psykolog, hvis der er tale om massivt vægt tab, da det ofte går temmelig hurtigt med at få smidt de mange kg, det har min kæreste sagt ja tak til, fordi han er så overvægtig og skal tabe så meget...

fra Linda der undskylder det lidt rodede indlæg

Anmeld

19. marts 2009

Lullaby

Min svigermor og svigerinde har fået den og de har begge tabt sig ufattelig meget. Det er da fint men spiser de fornuftigt? Nej de spiser is i lange baner, slik, drikker cola osv. Det er da irriterende syntes jeg at de ikke er fornuftige når nu deres vaner var det der bragte dem der ud i starten

Anmeld

19. marts 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Min svigermor og svigerinde har fået den og de har begge tabt sig ufattelig meget. Det er da fint men spiser de fornuftigt? Nej de spiser is i lange baner, slik, drikker cola osv. Det er da irriterende syntes jeg at de ikke er fornuftige når nu deres vaner var det der bragte dem der ud i starten

Lige netop der jeg også ser en stor svaghed....det handler jo om at ændre tankegang og adfærd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.