Er noget ideforladt.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

rikkeh

Leneur skriver:

Nå ja kylling med cornflakes og sesamkartofler vil jeg da gerne lige have en opskrift på....

kyllingen krydre du, og smører lidt olie på også dryser knust cornflakes på. Og så i ovnen til de er godt stegte...

sesamkartofler : du tager nogen skrællede (ikke kogte) kartofler og skærer i både, putter dem i en plastikpose, hvor der er olie, sesamfrø, salt og peber i, og der lader du dem ligge lidt. Og så ellers ud på en bradepande, og bages i ovnen i ca. 45 min. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Leneur

rikkeh skriver:

kyllingen krydre du, og smører lidt olie på også dryser knust cornflakes på. Og så i ovnen til de er godt stegte...

sesamkartofler : du tager nogen skrællede (ikke kogte) kartofler og skærer i både, putter dem i en plastikpose, hvor der er olie, sesamfrø, salt og peber i, og der lader du dem ligge lidt. Og så ellers ud på en bradepande, og bages i ovnen i ca. 45 min. 

Det var da nemt og elsker retter der passer sig selv... Tak for det.

Anmeld

5. februar 2012

Mamalou

Leneur skriver:

Ja også for ikke altid at lave det samme og det samme.... Skinkepasta... Hvordan laver du det?

LaVer det lidt på slum, men nogenlunde således:

1/2 ps pastaskruer koges og kommes i et ildfast fad. 

Et hakket løg steges i smør og der kommes en spsk mel i gryden og røres godt rundt. Herefter 1 ds hakket tomater, 1glas champignon med væde samt tørret basilikum, oregano, paprika, salt og peber kommes i og simre lidt.

Herefter en kvart fløde og en pk skinketern i gryden .Saucen koges igennem inden den hældes over pastaen og toppes med ost og bacon (der var ingen, der sagde dat skulle være fedtfattigt )

Kommes i ovnen i ca 20-25 min ved 180 grader. 

Sig til hvis der er noget der ikke giver mening Det er super godt og rigtig børnevenligt! 

Anmeld

6. februar 2012

Pige2009

Leneur skriver:

Jamen spinat er nu også godt....

Nemlig og lækker sundt Win-win...

Anmeld

6. februar 2012

Leneur

Mamalou skriver:

LaVer det lidt på slum, men nogenlunde således:

1/2 ps pastaskruer koges og kommes i et ildfast fad. 

Et hakket løg steges i smør og der kommes en spsk mel i gryden og røres godt rundt. Herefter 1 ds hakket tomater, 1glas champignon med væde samt tørret basilikum, oregano, paprika, salt og peber kommes i og simre lidt.

Herefter en kvart fløde og en pk skinketern i gryden .Saucen koges igennem inden den hældes over pastaen og toppes med ost og bacon (der var ingen, der sagde dat skulle være fedtfattigt )

Kommes i ovnen i ca 20-25 min ved 180 grader. 

Sig til hvis der er noget der ikke giver mening Det er super godt og rigtig børnevenligt! 

Tak, ja man skal da også synde lidt en gang imellem.... og Silje elsker alt hvad der smager af fløde, selvom hun helst stadig skal have det sorteret i pasta for sig skinke for sig osv. osv....

Anmeld

6. februar 2012

Leneur

Baagøe skriver:

Nemlig og lækker sundt Win-win...

Og win-win kan vi godt lide....

Anmeld

6. februar 2012

Mamalou

Leneur skriver:

Tak, ja man skal da også synde lidt en gang imellem.... og Silje elsker alt hvad der smager af fløde, selvom hun helst stadig skal have det sorteret i pasta for sig skinke for sig osv. osv....

Kender det godt... Min bonus datter på fire, kan have lidt svært ved at overskue retten, hvis den er blandet sammen. Især den første gang hun smager på den...

Anmeld

12. februar 2012

Pige2009

Leneur skriver:

Og win-win kan vi godt lide....

Lige præcis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.