snapper baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg ville droppe gnaveben i hjemmet, det lyder til det er det der fremprovokerer det.

Og skal det endelig være, så luk hunden i et rum med et gitter for mens han/hun får sit ben.

Det er lidt svært, for det kræver virkelig meget arbejde fra jeres side, og er man ikke 100% indstillet på det er det bedre med et nyt hjem.

Jeg tænker at en god idé kunne være at rose hunden når barnet er i nærheden.

Det lyder til hunden har fået overtrådt mange grænser med drengen, for når hunden knurrer er det jo en advarsel.

Men hun opsøger jo selv babyen. Hun lægger endda sit gnaveben på ham nogen gange.

Men ja, du har nok ret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

LR85

Skil dig a med den 

Anmeld

3. februar 2012

come2

Anonym skriver:

Men hun opsøger jo selv babyen. Hun lægger endda sit gnaveben på ham nogen gange.

Men ja, du har nok ret.

Jeg holder stadig på at benene skal gemmes væk.

Og jeg vil helst sikkert give hunden en chance til at få opbygget et tillidsbånd til babyen.  

Anmeld

3. februar 2012

jydeinden

Ja vores hund har snappet voes baby på 8 måneder idag

Hun har før knurret af ham hvis han kom for tæt på, og idag fik hun så snappet ham i lillefingeren, et meget microskopisk lille hak, men han blev bare SÅ ked af det

Hvor er det hårdt altså, vil jo ikke omplacere hende, men er slet ikke tryg ved hun er her. Hun har aldrig haft problemer med større børn (over 5) eller små før idag. Hun er en lille og rolig, sød hund, men ved både hendes far og mor heller ikke kan omgåes børn. ihvertfald ikke uden super skarp overvågning. Fordi de biver nærvøse.

Hun er 1 1/2 år kun

det glæder mig at læse at du TS ikke lytter til de som bare så meget som overvejer at aflive en hund på det grundlag..

Man afliver syge hunde, man afliver IKKE dyr fordi de ikke bryder sig om børn, det er i den grad 100 % forkert. Så hellere finde et sted til den uden børn

Anmeld

3. februar 2012

come2

jydeinden skriver:

det glæder mig at læse at du TS ikke lytter til de som bare så meget som overvejer at aflive en hund på det grundlag..

Man afliver syge hunde, man afliver IKKE dyr fordi de ikke bryder sig om børn, det er i den grad 100 % forkert. Så hellere finde et sted til den uden børn

lige mine ord. Synes absolut sunde og raske hunde fortjener en chance.

Anmeld

3. februar 2012

Annana89

Jeg sys bestemt du skal skynde sig at kontakte en adfærdsexpert på mandag! Få en ud og vurdere hunden og hvad der vil være bedst for den!

Jeg og alle andre kan gi dig en million gode og "dårlige" Råd efter min mening! Men da ingen af os har oplevet din hund og for den  sags skyld dit barn kan vi her på nettet ikke give den rette vejledning!

Jeg er medlem i DCH og der mener jeg de har "gratis" adfærdsservice hvor en af deres uddannede adfærdsexpert kommet gratis ud og vurdere hunden og giver vejledning! Det eneste du skal betale er benzinpenge! Så find din lokale DCH klub og gør alt for din hund så du kan have god samvittighed med dig selv og over for hunden hvis løsningen blivet nyt hjem!

Anmeld

3. februar 2012

Fenja09

Har i trænet hunden til at være sammen med barnet? Børn kan jo være ret stride uden de ved det. Jeg ville bestemt IKKE få hunden aflivet fordi den har snappet, og hvis i mener at i har gjort hvad i kunne for at få hunden til at kunne acceptere barnet, og lære barnet at det er "ae ae" og ikke "riv riv" (ved godt at det tager tid og det er ikke kan læres lynhurtig når barnet kun er 8 mdr) , så ville jeg finde hunden et hjem uden små børn.

Hunden behøver ikke lade livet fordi den ikke bryder sig om børn! Medmindre den har skambidt nogen.

/Fenja

Anmeld

3. februar 2012

jydeinden

come2 skriver:

lige mine ord. Synes absolut sunde og raske hunde fortjener en chance.

på det punkt er jeg ret firkantet.. jeg kunne måske overveje at få en hund aflivet hvis den bed mig uden nogen former for grund, men det er der ikke ret mange hunde der gør.

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Har i trænet hunden til at være sammen med barnet? Børn kan jo være ret stride uden de ved det. Jeg ville bestemt IKKE få hunden aflivet fordi den har snappet, og hvis i mener at i har gjort hvad i kunne for at få hunden til at kunne acceptere barnet, og lære barnet at det er "ae ae" og ikke "riv riv" (ved godt at det tager tid og det er ikke kan læres lynhurtig når barnet kun er 8 mdr) , så ville jeg finde hunden et hjem uden små børn.

Hunden behøver ikke lade livet fordi den ikke bryder sig om børn! Medmindre den har skambidt nogen.

/Fenja

Ja vi værdsætter meget højt at hunden har sit fristed i kurven og at barnet ikke hiver i hunden.

Men vi kan jo ikke undgå at han kravle efter den osv. Vi tager ham væk fra hende nok 5 - 10 gange om agen. Men hun opsøger også selv babyen og lægger sig ved siden af babyen med sit gnaveben.

Hun har knurret af ham 7 8 gange og snappet 2 3 gange. Idag så hvor hun fik fat i hans lille finger. Han blev meget ked. Og frygter bare om det går mere galt næste gang.

Vi havde hundens far da vores store pige var lille, og den bed hende så vi måtte skilles os af med ham. Det var rigtig hårdt og føler bare ikke jeg har lyst til at vente på det går lige så galt denne gang. Omvendt er hun ellers bare en god og mild hund og det ærger mig sådan hun ikke kan "holde baby" ud. For ved når han bliver ældre ville der ingen problemer være, men kan jo heller ikke bare satse på at der ikke ser noget indtil han om 3 -4 år ville kunne omgåes hende uden problemer.

Anmeld

3. februar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Ja vi værdsætter meget højt at hunden har sit fristed i kurven og at barnet ikke hiver i hunden.

Men vi kan jo ikke undgå at han kravle efter den osv. Vi tager ham væk fra hende nok 5 - 10 gange om agen. Men hun opsøger også selv babyen og lægger sig ved siden af babyen med sit gnaveben.

Hun har knurret af ham 7 8 gange og snappet 2 3 gange. Idag så hvor hun fik fat i hans lille finger. Han blev meget ked. Og frygter bare om det går mere galt næste gang.

Vi havde hundens far da vores store pige var lille, og den bed hende så vi måtte skilles os af med ham. Det var rigtig hårdt og føler bare ikke jeg har lyst til at vente på det går lige så galt denne gang. Omvendt er hun ellers bare en god og mild hund og det ærger mig sådan hun ikke kan "holde baby" ud. For ved når han bliver ældre ville der ingen problemer være, men kan jo heller ikke bare satse på at der ikke ser noget indtil han om 3 -4 år ville kunne omgåes hende uden problemer.

Jamen i så fald, så ville jeg finde hunden et andet hjem - mener stadig at det vil være synd at aflive en god og mild hund, som du selv skriver. Den skal nok bare til et sted uden mindre børn, for selvfølgelig kan i ikke have en hund, som knurrer og snapper efter jeres dreng.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.