hvor mange gange har du ringet 112?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

MyLove E

Jeg har gjort det en gang til meget fuld mand så lå i en grøfte kant. En tidlig morgen jeg var ude med aviser.

For 3 år siden der blev der ringet 112 nogle til mig selv. Fordi jeg besvimme og fik ryste tur..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

chael

En gang, da jeg kom gående ved højlys dag, der var der en ældre dame der var blevet overfaldet bagfra og havde fået stjålet sin taske. Jeg kom lige efter. Stakkels dame. Mener fik ringet til politiet og de kom og hjalp.

For mange år siden, da min niece fil feberkrampe.

Og så var jeg selv med ambulancen sidste sommer, med min søn, der havde brændt sig. Forfærdeligt skrækkeligt

*C

Anmeld

9. juni 2012

Michael healer

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Jeg har ringet ca. 4 gange, kan ikke huske om jeg har glemt

1. gang var til en fuld mand, der var faldet.

2. en af vores drenge kommer til skade ved at gå armgang, men kan ikke holde fast og falder ned på armen og brækker begge arm knoglerne tæt ved håndled, vi havde ikke nogle bil og boede i Haderslev den gang, jeg sagde som det var i telefonen, men fik af vide at jeg selv skulle køre vores dreng til skadestuen når det ikke var et åben brud, jeg sagde at det kunne jeg ikke for havde ikke en bil, og efter som jeg ikke gav mig, sendte de til sidst en ambulance.

3. gang var også i Haderslev på BMX banen , havde i mellem tiden selv fået bil, en af vores drenges klassekammerat kom faldt af cykel og brækkede armen, jeg kunne se den var brækket flere steder da den var helt slasket, jeg ringede igen og fik samme besked som sidst lukket brud skal man selv køre ind med, jeg sagde den var brækket flere steder og det jo ikke var smart når den var sådan slasket at jeg selv skulle køre afsted med dette, da det jo kunne forvære det under kørslen, igen skulle jeg augmentere en del for til sidst at få en ambulance afsted, ganske som jeg havde set var den brækket flere steder, og ambulancefolkene puttede da også en special plastik luftpude rundt om armen for at holde den i ro under kørslen

4. gang var ved en trampolin ulykke , han prøvede at lave en salto , og mærkede et knæk i ryggen og havde rygsmerter, jeg ringede og de sendte en ambulance med det samme, behandlede ham som han havde rygskade og læge ambulancen var også til stede, heldigvis viste det sig bare at være en forstuvet ryg, og han blev sendt hjem uden behandling.

Jeg syntes det er for dårligt at man skal augmentere med dem der tager telefonen, bare fordi at det ikke er et åbent brud, og har også hørt om flere andre episoder hvor folk skal augmentere og hvor de ikke bare lige sender en ambulance, eller hvor folk bliver afvist og de slet ikke sender en ambulance selv om der virkelig er brug for det, det er for dårligt efter min mening

Anmeld

9. juni 2012

Mor til Frederic og Freya

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

En del gange...

Kører som autoredder for dansk autohjælp og har derved været den første fremme ved færdselsuheld - eller de er sket lige som jeg kom forbi...

Anmeld

9. juni 2012

Lusi

Jeg ringede engang 112, men var til brandvæsnet. Jeg var vidst 9 år. Vi havde en nisselandsby i vindueskarmen, og ville tænde lys i kirken. Flammen fik fat i vattet og så gik det stærkt. Min mor stod og lavede mad og råbte "det brander". Løb ud til hende og tog en stor skål i vasken. Fyldte den med vand og løb frem og tilbage. Min mor løb ind og tog et par bukser og prøvede at slukke det med, men det var allerede blevet for omfattende, så der gik bare ild i dem også
I mellemtiden greb jeg røret og ringede til dem. Det endte med, vi alligevel selv fik det slukket, inden de kom. Gardiner, gulv, reol, væg og loft var ødelagt i det hjørne af stuen, men fik ros af brandvæsnet, for at jeg handlede så hurtigt..

2. Gang er to år siden. Min far var syg og havde bedt ham om at flytte ind hos os, til han blev rask. Men efter en uge blev det så slemt at jeg ringede 112 og de kom og hentede ham. Havde ellers godt nok ik regnet med det. Han var ved bevidsthed, men talte totalt i tåger. Efter en uge på sygehuset, røg han i koma og døde
Det viste sig at, hvorfor han talte i tåger, var fordi han var i første stadie, med leverkoma

Anmeld

9. juni 2012

Isabella_mor

Jeg har Ringet et par gange . Både 112 og 114 ( direkte linie til politiet) min søster og jeg blev engang overfaldet på åben gade af nogle piger fra min søsters skole..! Meget ubehagelig oplevelse.. Så da jeg blev 18 år på min fødselsdag, så fik min søster et epileptisk anfald. Det har jeg oplevet nogle gange efterhånden..  Så har jeg ringet via mit arbejde pga forskellige oplevelser, en ældre mand der var faldet ude på gaden, hans ben ville ikke gå længere. Og ja røveriførsøg da jeg arbejdede i døgn netto blev jeg overfaldet og slået ned af en tyv da jeg forsøgte at stoppe ham i at stjæle. Og en snden gang hvor der var en pige der også havde stjålet, hende kom jeg op og slås med. Så engang - det er nok den værste gang. Hvor min søsters kæreste hik amok til deres yngste datters barnedåb og begyndte at true med en pistol, der fik jeg alle børnene ud af huset og så fik jeg ringet 112. Søsterens Kæreste blev fanget af 10 betjente og kom i fængsel. I 1 - 1/2 år tror jeg det var... Jeg kan næsten ikke huske så meget derfra. Men der blev skudt lidt vildfarent rundt omkring i haven. Ingen blev ramt heldigvis.  Pistolen blev gemt og jeg så det og gav den så til betjenten.. Jeg vr hwlt i chok og kan næsten ikke forstå hvordan jeg kunne overskue at handle som jeg gjorde... Jeg nåede egentlig sldrig st tænke over det før bagefter. Anyway. Jeg har ringet 112 mange gange. Har oplevet en masse kaotiske voldsomme ting i mit liv. Håber aldrig jeg får behov for at ringe 112 igen. 

Anmeld

9. juni 2012

Becks

jydeinden skriver:

den med at folk bare går forbi, har jeg desværre hørt før.. kan huske en gang hvor min kære gamle afdøde oldemor var faldet midt på strøget.

Og påtrods af at hun var gul og blå, og ikke kunne komme op selv, ja så gik der lang tid før nogen hjalp hende

Arhmen jeg fatter det ikke!!!!

Hvad går der af folk, hvis de lige stopper og ringer 112 og hjælper den person.. Ja, man kan have for travlt, men iflg. min mening burde man ikke have for travlt til at hjælpe andre..

Anmeld

9. juni 2012

Kay

uhhh det har jeg ik helt tal på... 5-7 gange tror jeg...

den ene gang var det pga. en brand jeg kørte forbi en sen aften...

en anden gang var jeg vidne til et overfald...

og så har jeg i mange år stået i bar til diverse by/halfester og måtte ringe efter ambulance til folk der var ukontaktbare pga. stoffer...

Anmeld

9. juni 2012

Maja88

jeg har ringet 3 gange og alle gange er det kommet ud

Anmeld

9. juni 2012

JanetBJ

Har haft ringet 112 to gange, og 114 to gange ..

første 112-opkald; Min mor, mormor og jeg var nede i byen og kigge, og pludselig snøvlede min mor afsted, og hun havde sin trøje bundet om livet, og den slaskede ned omkring anklerne, og hun opfattede ikke hvad vi sagde, så vi fik hende til at sætte sig ned og ringe efter en ambulance .. Vi får så afvide at hun har haft en mindre blodprop i hjernen, pga hun har haft kræft i binyren, og det har så sat en reaktion igang i hovedet.

anden gang 112-opkald; Jeg holdte en lille fest for mig og nogen venner og veninder, og en ny pige jeg lige var begyndt at hænge ud sammen med. Vi drikker lidt og hende og en anden veninde fik et par shots, og efter noget tid går hun ud, og efter et stykke tid kommer min nabo og banker på ruden at min veninde ligger ude på vejen. vi får hende ind og hun er slet ikke ved bevidsthed, og hun trækker ikke vejret. Vi finder efter en ambulance, og hun bliver hentet og hun havde fået en form for alkoholforgiftning ..

og de to gange jeg har ringet 114, var for at få fat i politiet, men de ville ikke rykke ud, fordi "De ikke havde mandskab" nok. Idioter. Man får trusler om at man bliver smadret af nogen gutter og så vil de ikke rykke ud?! det er for latterligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.