Elias er hårdt ramt :-( søger råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. marts 2009

Anja

Jeg aner ikke hvad jeg mere kan gøre.

Elias har simpelthen SÅ mange skoldkopper. Han har nu 37 alene i ansigtet og lige så mange rundt i nakken og bag ørerne. Han har dem over ALT. De største blærer er på str med hans fingernegle.

Jeg sprayer og smører ud - den der Aderma spray de anbefaler til skoldkopper. Han har tynd nattøj på, ikke noget undertøj.

Når jeg smører ham skriger han som jeg aldrig har hørt før. Det lyder mest af alt som en prusten + skrig fra en gris.

Da han også har fået højere feber her op af formiddagen har han nu fået et skud panodil efter jeg smurte ham og nu ligger han og sover.

Er der nogen, der sidder inde med fif til, hvad jeg mere kan gøre ?

Jeg har bare så ondt af den lille mand. Han spiser ikke noget, drikker okay og vil helst bare sidde enten ved mig eller inde i vores seng mens han ser Kaj og Andrea eller Traktor Tom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Tynen

Først - Jeg har INTET som helst viden om skoldkopper, så derfor ligger jeg desværre ikke inde med guldkornene.

Dernæst vil jeg lige ønske god bedring til ham!
Det lyder bare så hårdt!
Stakkels jer!

Anmeld

17. marts 2009

Plysbjørnen

Nej jeg ved ikke hvad du kan gøre... Laura slap heldigvis billigt da hun fik dem... stort set ingen i ansigtet, men på ryggen og maven... Hun fik dem af 2 omgange...

nå men det korte af det lange er at vi smurte med helosan... Men min dagplejer sagde at man kan få en speciel creme på apoteket beregnet til skoldkopper, men jeg kan ikke huske hvad den hedder...

Betina

Anmeld

17. marts 2009

Rasmine

Stakkels ham.
Det svider vist lidt når det der bliver smurt på, men det er ikke noget at gøre.
Kan du ikke spraye det ud i dine hænder først, og "varme" det lidt op?
Giv ham Panodil.

Mille's brød ud om søndagen, og det var tirsdag-onsdag der var værst, da kom der flest.
Rasmus' kom om fredagen og mandag-tirsdag kom der flest.
Hvornår var det E fik sine?

Så længe han drikker er det fint, og lad ham da bare se TV, jeg vil osse allerhelst bare se fjerner/eller lave ingenting hvis jeg er syg.

Anmeld

17. marts 2009

Rasmine

Trold skriver:

Nej jeg ved ikke hvad du kan gøre... Laura slap heldigvis billigt da hun fik dem... stort set ingen i ansigtet, men på ryggen og maven... Hun fik dem af 2 omgange...

nå men det korte af det lange er at vi smurte med helosan... Men min dagplejer sagde at man kan få en speciel creme på apoteket beregnet til skoldkopper, men jeg kan ikke huske hvad den hedder...

Betina

A-derma

Hvor har du hørt man skulle smøre med Helosan?

Anmeld

17. marts 2009

Anja

Stakkels ham.
Det svider vist lidt når det der bliver smurt på, men det er ikke noget at gøre.
Kan du ikke spraye det ud i dine hænder først, og "varme" det lidt op?
Giv ham Panodil.

Mille's brød ud om søndagen, og det var tirsdag-onsdag der var værst, da kom der flest.
Rasmus' kom om fredagen og mandag-tirsdag kom der flest.
Hvornår var det E fik sine?

Så længe han drikker er det fint, og lad ham da bare se TV, jeg vil osse allerhelst bare se fjerner/eller lave ingenting hvis jeg er syg.

De første så vi søndag morgen, så jeg håber, at det er i dag det topper. Jeg kan efterhånden heller ikke se, hvor der skulle være flere på hans lille krop. Men jeg synes at der bliver ved at komme nye alligevel. Der er i al fald nye små prikker i ansigtet efter han har sove til middag. De er bare over alt nu. Når jeg stryger min hånd over hans hår kan jeg mærke at hovedbunden er fyldt med dem !

Synes dog han er livet lidt op her efter middagsluren og panodil

Er spændt på om Esther får dem.

Anmeld

17. marts 2009

Plysbjørnen

Mebach skriver:

A-derma

Hvor har du hørt man skulle smøre med Helosan?

det var min kæreste der sagde det... og det virkede hun kløede sig da ikke ret meget...

Nej jeg er nemlig sikker på at det ikke er a-derma, det skulle være noget med noget zink-halløjsa... men heller ikke zinksalve...

Anmeld

17. marts 2009

Rasmine

Trold skriver:

det var min kæreste der sagde det... og det virkede hun kløede sig da ikke ret meget...

Nej jeg er nemlig sikker på at det ikke er a-derma, det skulle være noget med noget zink-halløjsa... men heller ikke zinksalve...

A-derma er også sådan noget zink halløjsa.
Kan ikke huske hvad det præcist jedder.

Anmeld

17. marts 2009

Loggidut

aj hvor er det virkelig træls, og man kan intet stille op...nogle børn slipper nemt, mens andre får kopperne helt ned i halsrøret...

jeg håber snart han er frisk igen den dejlige lille mand!
og ps/ nej jeg har ingen gode råd, for i gør allerede det i kan gøre!

Anmeld

18. marts 2009

ann-kristina

Hej
Det de har på apoteket hedder zink-liniment. Det brugte vi til Freja. Det er sådan noget tyndt hvidt noget man kan duppe skoldkopperne med, så hjælper det på kløen. Men de kommer til at ligne snemænd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.