Kvalme!!! Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej derude! Jeg har nu været sygemeldt 3 uger fra mit job i en vuggestue, da jeg har den ondeste kvalme, og hver en lille ting jeg spiser, kommer retur igen. Jeg er Idag 10 +4 altså i 11uge. Mange af de kloge siger jo at kvalmen og opkastningerne for de flestes vedkommende, aftager i andet trimester. Mit spørgsmål er så - hvornår går jeg ind i andet trimester? Jeg rammer uge 11 på tirsdag, så på onsdag når jeg er 11+1 og dermed i uge 12, er det så andet trimester? Eller er det først ugen efter? Da jeg ventede min datter, led jeg også af ekstrem kvalme og opkast, og det forsvandt heldigvis, jeg kan bare ikke huske hvornår hvornår stoppede jeres kvalme/opkast hvilken uge? Ha en dejlig dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

JH12

Så vidt jeg har sat mig ind i det, vil du gå ind i 2. trimester når du rammer 12+0, altså lidt vente tid endnu - desværre..

Men RIGTIG god bedring  Håber du slipper for kvalmen når du runder de 12 uger, men desværre er der ingen garanti..

Selv har jeg ikke haft kvalme, men synes man hører om de langt de fleste kommer af med kvalmen omkring uge 12.  håber du er en af de, for det lyder slemt..

Anmeld

3. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej derude! Jeg har nu været sygemeldt 3 uger fra mit job i en vuggestue, da jeg har den ondeste kvalme, og hver en lille ting jeg spiser, kommer retur igen. Jeg er Idag 10 +4 altså i 11uge. Mange af de kloge siger jo at kvalmen og opkastningerne for de flestes vedkommende, aftager i andet trimester. Mit spørgsmål er så - hvornår går jeg ind i andet trimester? Jeg rammer uge 11 på tirsdag, så på onsdag når jeg er 11+1 og dermed i uge 12, er det så andet trimester? Eller er det først ugen efter? Da jeg ventede min datter, led jeg også af ekstrem kvalme og opkast, og det forsvandt heldigvis, jeg kan bare ikke huske hvornår hvornår stoppede jeres kvalme/opkast hvilken uge? Ha en dejlig dag!

Du går i 2trimester i 13+0 Mit kvalme forsvant først i uge 24ca. indtil da fik jeg arkupuntur ved min læge og det hjalp Kan i hvert fald anbefales ellers hvis det er meget slemt kan man få noget imod det

Anmeld

3. februar 2012

Malthes mor

Jo mere kvalme du har jo mindre er risikoen for en SA. Så noget godt er der ved kvalmen 

Men føj for den God bedring og held og lykke med graviditeten

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Ja, 13+0 som de andre skriver min kvalme forsvandt først i uge 17, men har efterfølgende læst, at små prinsesser giver mere kvalme end prinser, så jeg tænker tilbage med glæde - og bare hold ud, kvalmen er forhåbentlig snart væk for dit vedkommende, og så føler man først at graviditeten starter! Tillykke med den forresten og held og lykke med det hele
Knus

Anmeld

3. februar 2012

Janni.

Min søster prøvede nogen armbånd fra apoteket. Tror de hed seaband. De virkede rigtig godt. Det er måske værd at overveje.

Anmeld

3. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang forsvandt kvalmen først i uge15. Denne gang kommer det stadig lige pludselig og jeg er nu i uge 18+ det løse. Gik på sem med en som kastede op hele vejen igennem og tabte dig 8 kg. Hun var sygemeldt stort set hele vejen igennem. Håber det snart bliver bedre for dig! Vh stine

Anmeld

3. februar 2012

Mor010711

Åh hvor kan jeg huske det! Der er rigtig mange husmoderråd som du kan prøve. Du kan også få en henvisning fra din jordemoder til noget akupunktur. Det virker ikke for alle, men da et forsøg værd. 

Led selv af kvalme til 22. uge. Håber for dig at det ikke varer ligeså længe. 

Held og lykke med det 

Anmeld

3. februar 2012

anjamichell@gmail.com

Seeband armbånd fra apoteket og saltlakridser er ALLE pengene værd!!

Anmeld

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tak, for alle jeres svar!

JEg har prøvet sea-band, saltlakridser, og akupunktur. Men ligemeget hjalp det 

Så det er først onsdag den 22 februar, at jeg går ind i 2 trimester. der er jeg 13+0 men er jeg så ikke i 14 uge? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.