social og sundhedshjælper, løn under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2009

Heidi.

Julie R skriver:

Hej ..
Har tænkt på at søge ind på social og sundhedsskolen efter barsel..
hvad får man udbetalt i løn under uddannelsen?
og hvad tjerner man ca i mdr. når man er udlært??

Hilsen Julie - mor til en.

Hej.

Jeg blev færdi som social og sundhedshjælper i fredags.. Jeg fik voksenelevløn og det er 18665.- før skat. Hvis man er under 25 er det ca 10500,. før skat, og er man under 18 er det ca 9500.- før skat.

Når man er færdig vil ens løn på 37 timer ca. være 21000 uden tillæg.

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Guldet

Tillykke med uddannelsen Heidi.! tænkte på om du ved om man kan søge efter voksenelev senere inde i udd. blir jo 25 under uddannelsen..

Anmeld

17. marts 2009

Heidi.

Julie R skriver:

Tillykke med uddannelsen Heidi.! tænkte på om du ved om man kan søge efter voksenelev senere inde i udd. blir jo 25 under uddannelsen..

Jeg er ikke 100% sikker.. Men så skal du nok søge inden du starter.. Jeg syntes du skal ringe til pensions og omsorgskontoret på kommunen og snakke med en uddannelseskonsulent og hører ad

Og tak det er en god uddannelse,,- Livsbekræftende

Kh Heidi

Anmeld

17. marts 2009

Kloster

Julie R skriver:

Tak for svar alle..

Er det stadig en uddannelse hvor de mangler folk??
er i glade for jobbet? tjener man mere som social og sundheds assistent?

Hej Julie R.

Jeg er udlært ssh'er og tog ssa lige bagefter.
Her i Jammerbugt kommune mangler der i hvert fald folk. Har også en ide om, at der er mangel på hænder overalt i dette fag i landet.

Jeg fil aktiveringsydelse under begge uddannelser, hvad svarer til dagpenge og vist også voksenelevløn. Men der skal du snakke med jobcenteret om.

Jeg får løntrin 18 i grundløn som ssa'er. Kan ikke huske hvad ssh'er får som udlært. Men det kan du se på www.foa.dk også se under din kommune.

En gruppeleder på arb sagde så flot engang, at når man uddanner sig videre til ssa, uddanner man sig også videre til mere arb.
Og det tror jeg på, for jeg stormer bara afsted. Har ofte køresedler, hvor der knap er tid til at der kommer noget uforudset. Men kun på nogle kørelister og kun i visse grupper
Jeg føler virkelig jeg får ansvar og folk nærmest tror, man er et omvrandrende leksikon.
Men jeg elsker det.
Jeg har ambitioner.... Når tiden engang har giver mig nok erfaring i min rygsæk.

Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.