social og sundhedshjælper, løn under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.057 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. marts 2009

Guldet

Hej ..
Har tænkt på at søge ind på social og sundhedsskolen efter barsel..
hvad får man udbetalt i løn under uddannelsen?
og hvad tjerner man ca i mdr. når man er udlært??

Hilsen Julie - mor til en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Mca<3

Julie R skriver:

Hej ..
Har tænkt på at søge ind på social og sundhedsskolen efter barsel..
hvad får man udbetalt i løn under uddannelsen?
og hvad tjerner man ca i mdr. når man er udlært??

Hilsen Julie - mor til en.

Hej .. Jeg mener det er lige omkring 20000 kr under udd. og det er også start lønnen ... Jeg har været udd i 6 år og har en ganske ok løn men jeg har også nogle funktioner som jeg får ekstra for og nogle løn trin .... Kan ikke huske brutto men udbetalt står jeg med 16000 kr pr md for 35 timer om ugen

Anmeld

17. marts 2009

Hellemor

Hej Julie..

Jeg blev færdig med uddannelsen som Social- og Sundhedshjælper for 1,5 år siden. Under uddannelsen fik jeg ca. 9.000 kr. før skat og 6.500 kr. udbetalt (det kommer an på hvor stort et fradrag du har osv.)
Nu er jeg ansat i hjemmeplejen på 32 timer om ugen og har ca.17-18.000 kr. før skat, hvilket vil sige ca.11-12.000 kr. udbetalt hver måned....

Håber du kan bruge svaret til noget...

Hilsen Helle 34+1 uge henne

Anmeld

17. marts 2009

Hellemor

Det kommer også an på om du er over eller under 25 år.. Du får mere som
25-årig...

Anmeld

17. marts 2009

KarinaIda

Hej...

Din løn under uddannelse, kommer an på om du er under eller over 25 år.. Jeg fik 9000 ca før skat og 6500 ca udbetalt... Men du stiger jo noget mere når du er færdigudlært.. Og så er det man kan tage kurser og stiger løntrin derefter...

Karina

Anmeld

17. marts 2009

Guldet

Oki tak for svar :0)

Surt at man først bliver 25 til næste år .. arh :0(

Anmeld

17. marts 2009

Pia

Hvis du bliver 25 mens du er under uddanelse mener jeg at du kan søge om den høje elev løn, så snart du er 25.

Den præcise elevløn kender jeg ikke.
Men det de andre skriver lyder meget rigtigt.

Lønnen for en ssh'er meget forskellig.
I Nordjylland mener jeg at start lønnen for en ny uddanet ssh'er er lige omkring de 18000-19000 kr før skat.
Men det kommer også meget an på hvor mange timer du blivr ansat på og om duhar rnene dagvagter eller også aften/nat vagter.

Du kan ringe til den skole du vil komme til og høre til og spørge dem om elev lønnen.
Ligeledes kan du snakke med din fagforening om du evt kan få noget tilskud under uddanelse osv.

Held og lykke..

Kh Pia.

Anmeld

17. marts 2009

Guldet

Tak for svar alle..

Er det stadig en uddannelse hvor de mangler folk??
er i glade for jobbet? tjener man mere som social og sundheds assistent?

Anmeld

17. marts 2009

Mca<3

Årh havde self. ikke tænkt på du ikke er 25 ..
Jo de mangler folk hele tiden ,, Jeg er glad for mit job men vil kun køre hjemme pleje ,, Plejehjem er kedeligt men det er jo en smagssag ...
Syntes ikke det er specielt hårdt og vi render ikke livet af os ,,

Assistenten giver ikke så meget mere i løn og for mit vedkommende ville jeg pt gå ned i løn hvis jeg tog assistenten ,,

Anmeld

17. marts 2009

Guldet

Nej bliver først 25 til næste år, så det er lidt noget øv.. :0(
Har prøvet at ringe til social og sundhedsskolen i Herning, der jeg skal gå hvis det er ! Men deres telefontid er lukket for idag. Kunne ellers godt lige tænke mig at få afvide om man kan søge voksenelevløn imens man er igang med udd. For jeg vil jo blive 25, under uddannelse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.