Kat , hvor gammel før graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.544 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

Anonym trådstarter

Hvornår må en kat "tidligst" blive gravid første gang, og hvornår siger man ca den er for gammel til at blive mor mere og burde steriliseres ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

mizz-lillemor06

Anonym skriver:

Hvornår må en kat "tidligst" blive gravid første gang, og hvornår siger man ca den er for gammel til at blive mor mere og burde steriliseres ?

ved i hvert fald de kan blive gravid lige omkrng et år. det var vores med det første kuld. men ved ikke hvornår de er for gamle.

Anmeld

2. februar 2012

Noneother

Mange katte kommer faktisk allerede i løbetid ved 4-5 måneders alderen. men jeg ville personligt vente til den var minimum 1½år, da den jo selv lige skal nå at blive voksen. Mine bliver snippet inden de bliver 7. Derfra stiger risikoen for misdannelser osv, så der synes jeg bare de bør have lov at nyde deres "alderdom"

Anmeld

2. februar 2012

morbibi

Begge vores katte var 9 mdr da de blev gravide og tror ikke de kan blive for gamle, udover hvad naturen bestemmer

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Hold da op det var tidligt de kan det, troede det var meget senere. Har en kat på 7 mdr, og er i tvivl om hun lige er blevet gravid. Pga lette lyserøde dievorter men kun nogle af dem. Håber det ikke for hende mén kan vel kun vente og se

Anmeld

2. februar 2012

Peanut

Tidligst 1½ år for almindelige katte, og tidligst 2 år ved store racer.

Synes personligt det er alt alt for tidligt og synd for katte der bliver drægtige før. De er jo slet ikke fuldt udvoksede endnu.. 

Har du set en løbetid ved hende? Og har hun kontakt med hankatte?

Ser hun rund ud om maven? (nogle gange kan man se/mærke killingerne sparke derinde)

Hvis hendes dievorter er begyndt at blive lyserøde, bør der ikke være så lang tid til evt. fødsel - sørg for hun får noget foder med meget energi og næring, både nu og mens hun dier..

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Tidligst 1½ år for almindelige katte, og tidligst 2 år ved store racer.

Synes personligt det er alt alt for tidligt og synd for katte der bliver drægtige før. De er jo slet ikke fuldt udvoksede endnu.. 

Har du set en løbetid ved hende? Og har hun kontakt med hankatte?

Ser hun rund ud om maven? (nogle gange kan man se/mærke killingerne sparke derinde)

Hvis hendes dievorter er begyndt at blive lyserøde, bør der ikke være så lang tid til evt. fødsel - sørg for hun får noget foder med meget energi og næring, både nu og mens hun dier..

Pu ha får så dårlig som intriges hvis der er det som er sket ;( hun har ikke søgt kontakt til hankatten overhoved, han irritere hendenogle gange men de elsker at sove og putte samme os. Hun har altid være lidt rund om maven så den er lidt svær. Og det er kun meget lidt lyserød på nogle af vorterne, andre har alm farve. Løbetid har jeg ikke oplevet ? Mm 

Hvis noget er sket er det jo min skyld, har mine katte sammen og har en dreng, men troede der var længe (6mdr) til hun blev kønsmoden.. Og alligevel har jeg holdt dem fra hinanden  engang imellem, da han har taget hende i nakken men ikke andet (hva jeg har set ) orr altså

Anmeld

2. februar 2012

Peanut

Anonym skriver:

Pu ha får så dårlig som intriges hvis der er det som er sket ;( hun har ikke søgt kontakt til hankatten overhoved, han irritere hendenogle gange men de elsker at sove og putte samme os. Hun har altid være lidt rund om maven så den er lidt svær. Og det er kun meget lidt lyserød på nogle af vorterne, andre har alm farve. Løbetid har jeg ikke oplevet ? Mm 

Hvis noget er sket er det jo min skyld, har mine katte sammen og har en dreng, men troede der var længe (6mdr) til hun blev kønsmoden.. Og alligevel har jeg holdt dem fra hinanden  engang imellem, da han har taget hende i nakken men ikke andet (hva jeg har set ) orr altså

En hunkat i løbetid er næsten ikke til at tage fejl af. 

De miaver helt vildt (kalder på hanner) og gør sig meget til, og vildt kælne ... Løbetiden varer ca. en uge, så det er ikke til at tage fejl af.. 

Ved ikke hvor gammel din hankat er, men hvis han er samme alder, er han nok ikke kønsmoden endnu, og du vil også se en øget interesse i hende, fra hans side af.

Kan de lyserøde dievorter have noget at gøre med hendes farve på maven? Sort/brun/hvid/rød?

Var ikke min mening at give dig dårlig samvittighed, fejl sker jo hele tiden, og heldigvis overlever kattene alligevel 

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

En hunkat i løbetid er næsten ikke til at tage fejl af. 

De miaver helt vildt (kalder på hanner) og gør sig meget til, og vildt kælne ... Løbetiden varer ca. en uge, så det er ikke til at tage fejl af.. 

Ved ikke hvor gammel din hankat er, men hvis han er samme alder, er han nok ikke kønsmoden endnu, og du vil også se en øget interesse i hende, fra hans side af.

Kan de lyserøde dievorter have noget at gøre med hendes farve på maven? Sort/brun/hvid/rød?

Var ikke min mening at give dig dårlig samvittighed, fejl sker jo hele tiden, og heldigvis overlever kattene alligevel 

Nej så har hun ikke været i løb han er allerede kønsmoden og "snart" 1 år og kalder efter hunner. 

Men må se med tiden om dievorterne bliver mere farver og om andre tegn dukker op. Og ja det skal forhåbentlig nok gå hvis der er noget.

Anmeld

3. februar 2012

Peanut

Anonym skriver:

Nej så har hun ikke været i løb han er allerede kønsmoden og "snart" 1 år og kalder efter hunner. 

Men må se med tiden om dievorterne bliver mere farver og om andre tegn dukker op. Og ja det skal forhåbentlig nok gå hvis der er noget.

Okay, så er du måske sluppet 

Men måske du skulle overveje at give hende p-piller så? For de har ikke godt at at gå i løbetid, uden at blive parret (de kommer jo i løbetid 2 gange om året så vidt jeg husker) - Og når hun kommer i løbetid kan du også risikere at hun begynder at strinte (taler af erfaring - var desværre nødt til at finde min ene hunkat et nyt hjem bagefter, fordi hun ikke ville stoppe med at strinte, også selv om hun blev steraliseret &nbsp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.