Datter til salg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.471 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. marts 2008

Kristina V

Hjælp.... Min datter vågner om natte>( hun vågner en del for at få sutten og det er så hva det er, men nu vågner hun omkring kl 2 for at få noget at spise.. Det har hun gjord i en uge nu:( Hun er 8 dr og får følgende at spise: 7.30: Havregrød + mælk efter behov 9.30: 120 ml mælk 10.00: Barnevogn 11.00: Vågner 11.30: Øllebrød, eller anden slags grød 13.00: Puttes 15.00: Vågner 15.15: Yoghurt+100 ml mælk 16.45 en lille powernap 17.30: mos 20.00: 200 ml Og så nu 02.00: 200 ml:'( Kan ik forstå det for sys nu hun får fint at spise.. Hvordan ser jeres døgn rytmer ud???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2008

Bamseboet :D

mille får havregrød omkring 19 tiden... -også selv om hun har spist aftens mad... og hun har sovet hele natten fra da hun kom ind i sin egen seng, på sit eget værelse for 4 dage siden så nu er Mor her bare super duper frisk, og klar til at lege dagen lang.. skønt med sin natte søvn...

mit bedste råd er at fodre hende med grød lige inden hun skal sove, og sørge for at hun får så meget så hun næsten ikke kan rokke med ørene;)

Håber du snart kan få natte ro igen...(H)

Anmeld

6. marts 2008

Tikki

Hej

Min datter er 8 måneder på tirsdag og vores dag ser således ud:

Kl. 6.00: 180-200 ml mme - sover videre til 7.-7.30
Kl. 8.00-8.30: grød med frugt
Kl. 9.30: barnevogn
Kl. 11.30: rugbrødshapsere og supplering med øllebrød/grød og lidt frugt samt en kiks eller skorpe at sidde med
kl. 13 -14: barnevogn
Kl. 16.00: Bolle med smør eller A38 med lidt frugt + 150-200 ml mælk (hvis hun vil have det - det er sjældent!)
Kl. 17-17.30 evt. powernap på 30 min. hvis hun er meget træt
Kl. 18.00-18.30: vores aftensmad - moset eller blendet
Kl. 20.00: godnat
(kl. 23.00: 200 ml mme - men det er kun hvis hun vågner, hvilket hun sjældent gør)

Som du kan se, får hun ikke ret meget mælk i flaske i løbet af dagen, men "rigtig" mad - mælken putter jeg så i grøden, men hun er ikke glad for den, så jeg må igang med jerndråber. Jeg har også haft problemet, at hun har vågnet og fik det råd af sundhedsplejersken, at hun skulle have mere mad i løbet af dagen (hun er en stor på på 10 kg) - det hjalp faktisk noget. Jeg har opdaget, at min datter ikke skal have mad lige inden sengetid, for så vågner hun konstant i løbet af natten, fordi hendes maven hele tiden ligger og fordøjer og det giver hende uro. Ligeledes hvis hun får for meget mad i løbet af dagen, så giver det også hende uro....ja, det er en hårfin balance med hende :P

Kan det være din datter er tørstig, der midt på natten?? Min datter har i perioder vågnet og har afvist mælken i flasken, men ville gerne have vand af glas og rigtig gerne af en almindelig vandflaske.

Håber du får løst det, for søvn det skal man bare have ;)
/Jeanette

Anmeld

6. marts 2008

Kristina V

Har prøvet med vand og det vil hun ikk have.. Kun mælk.. Karoline vejer omkring de 7 kg så der er ikk fordi hun høre til de større... Jeg er begyndt at skrive ned hva hun får i løbet af dagen, pånær frugt skorper ect. og sys alligevel der kommer en del ned.. Hun har aldrig høret til dem som spiser meget "mad" så tilbyder mælk stadig efter måltiderne, hvis hun ikk har spist så meget, for at være sikker på hun har fået nok...

Anmeld

6. marts 2008

H+S Skjolgborg.

Første
Hej søde..
Hvordan kan det være hun ikke er begynd af få lidt rugbrød uden kærner f.eks bondbrød??..

Hvis jeg var dig ville jeg prøve af give hende det + nået inden du går i seng eller ind midnat...

Med min søn vågne han 2-3 gange om natten indtil han var 6 mdr.
Der fik vi råd for sundhedsplejsken hved af prøve af give ham det hun kaldte natflaske/natmad og efter en uge sov han igellem fra kl:23.30 til ca kl: 7.30...

Fra min datter blev født og hun har aldrig vågne om natte anden hvis hun har været syg eller lige tabt sutten men sover så vider igen(men nu finder hun den selv har hun gjort i et par mdr).

Omkring min datter fra hun født til til hun var ca 1 år og 3 mdr..
kørte det sådan her:

Hun har fået sin nat flaske hved kl:22.30-23.
Måske fordi hun blev født kl:22.06 det derfor altid har kørt så godt og nemt.
For hun vågnede hved ca 22.30-23.00 og fik mad og hvis hun ikke lige vågne vække vi hende lige og så fik hun den og sov tll kl :5.30 6.00 også flaske og ren ble også sov hun vider til kl: 8
Da hun begynde af få vælling fik hun den sammetid om aften og hun sov så til kl: 6.00-7.00

Hun stoppe så med sutteflasken da hun kun var 8 mdr...
Hun fik så fået så grød hved 22.30-23 tiden og sov til kl: 7-00 kl: 7.30.
til hun var ca 1 år og 3 par mdr ....

Idag er min datter 1 år og 7 mdr.hendes skema ser sådan ud.......
kl: 6.30-7.00 vågner hun
kl: 7-7.30Morgenmad
kl: 9.30 mellem måltid
kl: 11 Forkost
kl: 12-12.30 ud og sove.Sover til 15-15.30
(stort set altid 2-4 timer hun sover til middag)
kl: 15.30-16 får hun f.eks:ostehaps.frug,rusiner.brød.osv hva hun nu lige har lyst til.
KL: 17.30- 18.00 aftensmad
kl: 19.-19.30 grød.brød.kiks. eller nået i den stil..
kl: 20 godnat..
hun vågne stort set aldrig...

Mit råd er til dig prøv af give hende nået igen senere inden du går i seng....
og se det ad....
Undskyld det lang indlæg.
Held og Lykke.
Mvh henriette :D

Anmeld

6. marts 2008

Mimic

har du tænkt på at skifte aftenflasken kl. 20 ud med vælling...???

Jessica gjorde nemlig det samme da hun var i den alder og det hjalp meget da hun fik hendes vælling istedet for mme.(L)

held og lykke

knus fra linda

Anmeld

6. marts 2008

Loggidut

som flere skriver...giv en natflaske inden du selv går i seng...altså mens barnet sover....stille og roligt op på armen og giv mad...bøvs og godnat igen...det bruger vi stadig her!

knus fra loggi

Anmeld

7. marts 2008

Kristina V

Øf.... Line kom så ind at sove hos sig selv i nat.. Jeg vågnede ik for at give hende sutten, det klarede hun selv.. Men kl 02.00 vågnede hun igen og vil have mad. IGår ville jeg så bare ikk give hende noget, så kun vand igen, så hun blev rigtig gal. En

Anmeld

7. marts 2008

Stumpen

Hejsa..

Mathilde var flaskebarn som spæd.. Vi vækkede hende når vi gik i seng 22-23 og gav hende en flaske vælling og det kunne hun sove igennem på..

Mathilde har altid haft 3-4 sutter i sengen og det tror jeg der er grunden til at vi kn tælle på to hænder hvor mange gange vi har været oppe for at give hende sutten, så måske skulle du prøve det, så du kan blive fri for det natte-roderi...;)
Qnus Anja..

Anmeld

7. marts 2008

Kristina V

hovs....
en ½ time med tuderi (øv mor, du er dum- slags tuderi, ingen tåre) ½ time med øffen og møven efter... Og det kan ikk være mangle på mad, for hun fik meget igår... Tænker hun har vændet sig til flasken nu, for kan ikk se hva det elers er... Så nu må vi kæmpe i weekenden.. Der er fedberg også hjemme, så kan han få lov at bøvle lidt:S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.