Hej
Min datter er 8 måneder på tirsdag og vores dag ser således ud:
Kl. 6.00: 180-200 ml mme - sover videre til 7.-7.30
Kl. 8.00-8.30: grød med frugt
Kl. 9.30: barnevogn
Kl. 11.30: rugbrødshapsere og supplering med øllebrød/grød og lidt frugt samt en kiks eller skorpe at sidde med
kl. 13 -14: barnevogn
Kl. 16.00: Bolle med smør eller A38 med lidt frugt + 150-200 ml mælk (hvis hun vil have det - det er sjældent!)
Kl. 17-17.30 evt. powernap på 30 min. hvis hun er meget træt
Kl. 18.00-18.30: vores aftensmad - moset eller blendet
Kl. 20.00: godnat
(kl. 23.00: 200 ml mme - men det er kun hvis hun vågner, hvilket hun sjældent gør)
Som du kan se, får hun ikke ret meget mælk i flaske i løbet af dagen, men "rigtig" mad - mælken putter jeg så i grøden, men hun er ikke glad for den, så jeg må igang med jerndråber. Jeg har også haft problemet, at hun har vågnet og fik det råd af sundhedsplejersken, at hun skulle have mere mad i løbet af dagen (hun er en stor på på 10 kg) - det hjalp faktisk noget. Jeg har opdaget, at min datter ikke skal have mad lige inden sengetid, for så vågner hun konstant i løbet af natten, fordi hendes maven hele tiden ligger og fordøjer og det giver hende uro. Ligeledes hvis hun får for meget mad i løbet af dagen, så giver det også hende uro....ja, det er en hårfin balance med hende :P
Kan det være din datter er tørstig, der midt på natten?? Min datter har i perioder vågnet og har afvist mælken i flasken, men ville gerne have vand af glas og rigtig gerne af en almindelig vandflaske.
Håber du får løst det, for søvn det skal man bare have ;)
/Jeanette
Anmeld