Stopper med at sove lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. marts 2009

Tut

Hej,

hvornår er det nu at de stopper med at sove lur?

Noah har været umulig at putte de sidste 14 dage, og han sover sine normale 1½-2 timer lur i vuggestuen.

Han bliver vækket kl. 6
Sover lur mellem kl. 11:30 - 13:30
Bliver normalt puttet ved 19-tiden

Men i øjeblikket er det ved 21:30-22 tiden. han nægter simpelthen at sove.

I søndags prøvede vi så at vække ham fra sin lur så han kun fik 45 min, men det hjalp ikke, kan sov stadig først ved 21:30 tiden.

Så var det vi kom til at tænke på om det mon er fordi han snart er for stor til at sove lur.

hvornår stopper de med det?

Eller kan det være et tigerspring?

Tut - der gerne vil have ungen i seng tidligere, så jeg har lidt voksen-tid med kæresten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2009

Anja

Det er jo meget individuelt, men tror de fleste stopper når de er 2½ - 3½ år.

Jonas var 3 år og et par mdr før han stoppede.

Anmeld

17. marts 2009

Mie A

Jeg synes at det er tidligt at droppe middagsluren. Ea var omkring 3 år, da hun ikke sov til middag mere - men børn er jo selvfølgelig forskellige

Anmeld

17. marts 2009

Rasmine

Mille var også ca 3, da hun stoppede.
Det passede lige med hun startede i bh.

Anmeld

17. marts 2009

Ny mor

Hej Tut,

Jeg tror også det er neget forskelligt, men omkring 3 år er nok gennemsnittet.

Julius er så småt begyndt på at springe den over et par gange om ugen, men ofte er han så helt umulig sidst på eftermiddagen og må tidligt i seng - og så skubber hele rytmen sig . Marius har jeg slet ikke overvejet endnu

Måske skulle i prøve igen at lade ham sove kortere om eftermiddagen - måske halvanden time, i et par dage og så lægge ham kl. 20!

Marius har aldrig været ret sovende, men efter han går meget rundt og er meget ude ser hans dag således ud pt.

kl. 7 vågner.
kl. 12-13 tiden til 15-tiden sover.
kl. 19:30-20 i seng.

Min sp fortalte iøvrigt at ny forskning havde vist, at den lur var meget vigtig og nogle børn havde brug for den længe (4 år!!!) og man ikke endelig ikke måtte tage den fra dem før de selv sagde stop!

Kan godt forstå i gerne vil have mere voksentid - kl. 22 puhhh, det er sku hårdt. I må simpelthen ud og gå ham træt om eftermiddagen inden aftensmaden

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.