Om 5 dage må jeg føde hjemme :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Hvor er det bare så super skønt at høre altså. Kan godt huske dine indlæg igennem graviditeten. Jeg er sikker på at det bliver en super oplevelse.
Husk når det gør ondt og man bare tænker: Nej! Så sig til dig selv: jeg kan godt, jeg kan godt... Gerne højt. Det virker. :-)
Glæder mig super meget til at høre resultatet. Krydser fingre for at det ikke bliver 29. Feb. :-D

Tusinde tak, det er virkelig også super dejligt

Ja, jeg vil nok komme til at skrige det højt et par gange, hvis ikke kæresten gør det for mig

Men jeg VED jeg kan For pokker, jeg har ikke noget valg Og der er da ikke noget smukkere end en fødsel

Uha, det vil faktisk ikke gøre mig noget, hvis det bliver den 29. Jeg har siden før jeg fandt ud af, jeg var gravid, sagt det ville blive en dreng, og siden jeg først hørte terminen (der ved terminsscanningen var den 1/3 og til nakkefoldsscanningen blev sat til den 27/2) har jeg været overbevist om, det vil blive den 29/2 Det er jo bare Så oplagt

Men nu må vi se.

Min overbevisning nu, er at hvis det bliver den 29/2, så er det en dreng. Bliver det en hvilken som helst anden dag, så må det være en pige
Hehe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

A&F

Drømme skriver:

Forstår så udemærket din grund, også en af grundene til jeg gerne vil føde hjemme - trygheden ved det vante.

Den primære grund til jeg ønsker at føde hjemme, er at jeg så får mulighed for at føde i vand, da det ikke er en mulighed på Bornholm. Det er muligt at være i vandet indtil lige før fødslen, men selve fødslen skal foregå "på land", og det virker bare ikke så naturligt i mit hoved. Vil slet ikke kunne forholde mig til at skulle føde mens jeg ligger på ryggen. Det er på ingen måde behageligt at ligge på ryggen, synes jeg, og ærligt talt bliver jeg voldsomt hurtigt træt når jeg står op eller sidder på hug eller lignende.

Samtidig ved jeg, vand vil være en stor smertelindring for mig, og der er ikke noget bedre end et langt varmt bad når man har mens. smerter, efter min mening..

Samtidig synes jeg der er noget betryggende ved at vide det er hjemme. Jeg skal ikke koncentrere mig om, hvornår vi skal afsted til hospitalet, jeg skal ikke frygte at blive sendt hjem, og jeg kan have min kæreste, min mor og (muligvis) min veninde hos mig under hele fødslen og så længe JEG ønsker det bagefter, uden at skulle tænke på hospitalets besøgstider.

Desuden vil der ikke være mulighed eller risiko for indgreb og smertestillende på samme måde derhjemme som der er på et hospital. Og jeg Hader nåle, og ønsker virkelig minimal smertelindring (derfor føde i vand), og jeg ville hade at føle mig overtalt til et eller andet, bare fordi muligheden er der. Det er bare ikke en mulighed hjemme, så det er jeg nødt til at forholde mig til og forberede mig på, og så véd jeg bare, jeg kan klare det

Og så kan jeg sove i min egen seng Der er altså næsten ikke noget værre end en hospitalsseng.

Så det er ikke fordi jeg føler mig utryg på et hospital. Jeg ser bare mange flere fordele ved at føde hjemme. Og jeg glæder mig virkelig til FØDSLEN. Ikke kun til den lille er kommet til verden og det hele er "overstået", men også til selve fødslen, timerne med veerne, besøgene af familien og selv have ansvaret for, at det hele er som JEG ønsker det

Håber du kan få lov at få en hjemmefødsel næste gang så

Taak. Jeg glæder mig rigtig meget på dine vegne . Og forstår dig fuldt ud . Glæder mig til at læse din fb

Anmeld

6. februar 2012

Drømme

A&F skriver:

Taak. Jeg glæder mig rigtig meget på dine vegne . Og forstår dig fuldt ud . Glæder mig til at læse din fb

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.