Om 5 dage (på mandag) må jeg føde hjemme !!
Vi har det meste på plads - fødekar er reserveret, og vi skal hente det her inden mandag regner jeg med - lige nu er det hos en anden, der lige har født..
Min skønne jordemoder var her i mandags med den ene taske og en pose med kæmpe-bind xD hun siger, der er en taske mere, der skal herud, men de venter lige på et par ting fra den anden hjemmefødsel - der hvor fødekaret også er - på Bornholm er der jo ikke så mange fødsler, og slet ikke mange hjemmefødsler (Så vidt jeg husker var der 10 hjemmefødsler sidste år ud af 233 fødsler

), så der er ikke voldsomt mange ting.
Nå men jordemoderen var her i 2 skønne timer - jeg havde bagt nogle småkager vi alle tre nød, mens vi gennemgik taskens indhold og snakkede om hvordan mine / vores ønsker var for fødslen. Der er en seng herinde i stuen, og ved siden af kommer fødekaret til at være, så jeg ikke skal så lagt for at blive undersøgt, og samtidig heller ikke skal så langt når jeg har født den lille og moderkagen skal fødes - for at holde øje med, jeg ikke får en voldsom blødning.
Åh, hvor er jeg glad for det kan lade sig gøre !
Siden vi hørte om hjemmefødsel fra jordemoderen og fra et hjemmefødselsforum, har vi ønsket en hjemmefødsel. Desværre har det været svært at få til at fungere da vi har boet hos mine svigerforældre indtil januar. Og de ønskede ikke, jeg skulle føde der.
Men i december fik vi den skønne nyhed, at vi måtte leje det, der er blevet til vores nuværende drømmehus

(Selvfølgelig kunne det være bedre, men her er alt det, vi har brug for - 4 værelser (hvor vi kun har brug for 3), bryggers, stor have både foran og bagved, nyt køkken, renoveret badeværelse, godt isoleret og så er det lige over for stor skov, to huse fra busstopsted og med 1½ km ca til stranden

)
Ud over det, så har jeg jo været indlagt (1 cm åben og 2 cm livmoderhals tilbage), så vi frygtede, fødsel var ved at gå igang, eller at jeg havde svangerskabsforgiftning eller ligenende. Heldigvis (!) var det "kun" blodmangel, og efter en sygemelding og jerntilskud er det gået i sig selv igen..
Og nu er der så bare 5 dage til vi er klar til den lille kommer til verden

Selvfølgelig ender det nok med jeg går over tid, men det er virkelig betryggende at vide, at drømmen om en hjemmefødsel i vand meget snart kan blive virkelighed

Desuden kommer min mor herover den 14. februar og bliver her til efter fødslen. Det bliver skønt at have hende her, og vide der er et par ekstra hænder til at hjælpe

Nå, det blev en lidt længere opdate end planlagt

Jeg er bare så glad og lykkelig

Åh, hvor jeg dog glæder mig til at hilse på vores lille vidunder !

Og neeeej, hvor er jeg spændt på, om det er en dreng eller pige der gemmer sig derinde

fra den spændte 21-årige førstegangsfødende