Nogen der ved hvad det skyldes?? (Lidt Ulækkert)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Jeg håber det heller ikke.. og tror det nu heller ikke..

Jeg ville dog alligevel lige vende det med min læge..

Tak for svar, jeg ringer lige til lægen i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

hej Piger jeg har et lidt pinligt spørgsmål.

Her de sidste 3-4uger, har jeg haft meget ondt i den nederste del af maven/venstre side mest, troede det var fordi jeg ikke fik tisset hurtigt nok så jeg fik ondt fordi jeg holdte mig. Smerterne er ikke alt overdøvene men de kan godt vække mig om natten. 

Samtidig er mit tis begyndt at skumme og det skumme hver gang jeg tisser. I starten slog jeg det hen med at der kunne være lidt sæbe rester fra når vi har været i bad(bader nærmest oven på wc'et)

Men ja, nu må jeg erkende det rent faktisk er mit tis der skummer og smerterne er nu blevet konstante i større eller mindre grad.

Nogen der ved hvad det er??

Tror i jeg skal give det lidt tid, eller skal jeg ringe til lægen i morgen??

jeg ville ringe til vagtlægen hvis du forsat har ondt i aften.

Anmeld

1. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

jeg ville ringe til vagtlægen hvis du forsat har ondt i aften.

Er det ikke lidt voldsomt, når nu det har stået på så længe?

Anmeld

1. februar 2012

MyLittleBaby

Anonym skriver:

Det er helt okay.

Tror ikke det er blærebetændelse, da jeg har haft det en del gange og det har aldrig føltes sådan

Okay, men det kan jo også være så meget 

Anmeld

1. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Er det ikke lidt voldsomt, når nu det har stået på så længe?

altså jeg havde smerter i siden mellem navlen og hoften og ondt når jeg tissede, jeg røg ind med blindtarmsbetændelse.

ikke at du har det, for mener det er i højre side, og du skal selvf. selv vudere og føle på din krop om det er vigtigt. Men vagtlægen kan altid råde over tlf og måske give en ide på om det er vigtigt eller ej.

Lægevagter behøver jo ikke komme ud, men sådan et råd over tlf´nen, om hvordan man skal reagere på de symptomer man har, er til tider meget rart.

Anmeld

2. februar 2012

Tona

Her de sidste 3-4uger, har jeg haft meget ondt i den nederste del af maven/venstre side mest, troede det var fordi jeg ikke fik tisset hurtigt nok så jeg fik ondt fordi jeg holdte mig. Smerterne er ikke alt overdøvene men de kan godt vække mig om natten. 

Samtidig er mit tis begyndt at skumme og det skumme hver gang jeg tisser. I starten slog jeg det hen med at der kunne være lidt sæbe rester fra når vi har været i bad(bader nærmest oven på wc'et)

Men ja, nu må jeg erkende det rent faktisk er mit tis der skummer og smerterne er nu blevet konstante i større eller mindre grad.

Indenfor alternativ behandling (og teorien om syre base balancen) ville man sige at din urin indeholder for meget syre (og det kan med tiden medføre forskelligt bøvl). At din krop lige nu er i gang med at give dig det første advarselssignal. Det du kan gøre for at rette op på syrebase balancen i din krop er at spise noget mere basedannende mad. Dvs fx at spise en gulerod eller en kartoffel eller gerne begge dele til hvert måltid. Alle grøntsager er rigtig gode. Også gerne fx drikke en 3 glas mælk om dagen. Mandler vil også være fantastiske for dig. Det som du måske skal holde lidt mere igen med og som er syredannende fødevarer er fx: kaffe og te (med mindre det er naturlig urtete), kød (især svin og okse, det er bedre med fjerkræ og fisk), ting der indeholder sukker, ting der indeholder syre (fx citrusfrugter, jordbær, marmelade, rabarber, æbler). Det er ikke ment sådan at du ikke må spise de her ting mere. Slet ikke. Dine symptomer tyder bare på at du har fået for meget af det og at det skal afbalanceres med noget mere basedannende og ved at du spiser lidt mindre af det syredannende. Undgå helst fuldstændig kunstige sødestoffer som fx Aspertam Drik gerne tranebær-saft i en periode for det hjælper til at rense urinvejene.(også selv om der nok er sukker i, men det behøves kun at være et glas hver aften).

Husk også at drikke min. 1 liter vand dgl.

Når det så er sagt, så ville jeg alligevel gå til lægen og lige få det tjecket ud for en sikkerheds skyld

Ved ikke om det kan bruges, jeg er bare selv så glad for alternativ behandling

EDIT: Tal lige med lægen om at blive checket for nyregrus/sten

Anmeld

2. februar 2012

Mariajny

Anonym skriver:

lyder rigtig rigtig rigtig meget som blærebetændelse.

Anmeld

2. februar 2012

Mimbi

Anonym skriver:

Jeg ville mene at det kunne lyde som blærebetændelse, men da du har havt det før so burde du vid om det er det sammae ...

Har du fået snakket med lægen?

knus

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Indenfor alternativ behandling (og teorien om syre base balancen) ville man sige at din urin indeholder for meget syre (og det kan med tiden medføre forskelligt bøvl). At din krop lige nu er i gang med at give dig det første advarselssignal. Det du kan gøre for at rette op på syrebase balancen i din krop er at spise noget mere basedannende mad. Dvs fx at spise en gulerod eller en kartoffel eller gerne begge dele til hvert måltid. Alle grøntsager er rigtig gode. Også gerne fx drikke en 3 glas mælk om dagen. Mandler vil også være fantastiske for dig. Det som du måske skal holde lidt mere igen med og som er syredannende fødevarer er fx: kaffe og te (med mindre det er naturlig urtete), kød (især svin og okse, det er bedre med fjerkræ og fisk), ting der indeholder sukker, ting der indeholder syre (fx citrusfrugter, jordbær, marmelade, rabarber, æbler). Det er ikke ment sådan at du ikke må spise de her ting mere. Slet ikke. Dine symptomer tyder bare på at du har fået for meget af det og at det skal afbalanceres med noget mere basedannende og ved at du spiser lidt mindre af det syredannende. Undgå helst fuldstændig kunstige sødestoffer som fx Aspertam Drik gerne tranebær-saft i en periode for det hjælper til at rense urinvejene.(også selv om der nok er sukker i, men det behøves kun at være et glas hver aften).

Husk også at drikke min. 1 liter vand dgl.

Når det så er sagt, så ville jeg alligevel gå til lægen og lige få det tjecket ud for en sikkerheds skyld

Ved ikke om det kan bruges, jeg er bare selv så glad for alternativ behandling

EDIT: Tal lige med lægen om at blive checket for nyregrus/sten

Mange tak for et rigtig brugbart svar, jeg vil klart tage det til mig.

Har fået en tid til lægen på mandag, så må vi se hvad der sker?!?

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

altså jeg havde smerter i siden mellem navlen og hoften og ondt når jeg tissede, jeg røg ind med blindtarmsbetændelse.

ikke at du har det, for mener det er i højre side, og du skal selvf. selv vudere og føle på din krop om det er vigtigt. Men vagtlægen kan altid råde over tlf og måske give en ide på om det er vigtigt eller ej.

Lægevagter behøver jo ikke komme ud, men sådan et råd over tlf´nen, om hvordan man skal reagere på de symptomer man har, er til tider meget rart.

Jeg har haft blindtarmsbetændelse

Ringede til lægen i morges men de kunne først finde tid til mig mandag og fik aldrig nævnt problemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.