Hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

Skønne Jønne skriver:

Jeg synes godt nok også at du er heldig med søvnen!!! er grøn af misundelse... Ammer du?

Hjalte er fra d. 5. januar og altså 4 uger i morgen, torsdag

Jeg synes ikke vi har så meget rutine, eller jo... han sover sådan på de samme tidspunkter ca, men det er forskelligt hvor længe og tungt han sover om dagen
Han vågner faktisk ca hver 3. time og vil spise - også om natten han kan sove indtil et sted mellem 9-10 om formiddagen, men så skal han også aktiveres lidt Så det er rart at jeg kan sove til der omkring også - for det gør jeg altså... eller ligger i sengen og slapper!!!

Min kæreste er hjemme hele februar også så det er rart vi kan supplere hinanden og kan følge med her hjemme... Trolden vil nemlig gerne sove i armene på mig 9 ud af 10 gange - derfor har vi lige købt en bæresele/slynge som jeg skal have indviet i morgen

Fra i næste uge skal vi også til at have indført nogle rutiner sådan så jeg kan klare det når jeg bliver alene her hjemme at kunne komme i bad og lave noget mad til sig selv er sq lidt svært med en sovende trold på maven

Hjalte er dog rimelig nem - har bare nogle maveproblemer så der skal slås nogle prutter i løbet af dagen og det kan godt gøre lidt ondt

Sikke en smøre jeg fik skrevet

Han får flaske nu, da der var problemer med at han ødelagde mine bryster når han spiste ved bryst.

Mikkas han har sovet fra dag 1 af, hele natten. Altså fra klokken 23 til 06, uden at vågne .. så det er faktisk ikke en rutine vi har lavet, vi lever bare i hans egen rutine - som nu fungere meget godt i mit hoved hahaha :-p..

Det der med at få det til at fungere når du er i bad har jeg måske en løsning du kan prøve. Jeg har en autostol som jeg sætter ham i når jeg er i bad. Jeg slår brættet op på toilettet og så sætter jeg hans autostol på toilettet og så sidder han der og kigger rundt (han kan også kigge på mig) og på den måde, så kan jeg sagtens komme i bad uden problemer.

Jeg plejer bare at lægge mikkas ned i liften og ind i sengen og så lægger han ellers sig bare til at sove uden problemer, det er rart nok. Så jeg har nemt ved lige at få noget mad og alt det der skal ordnes :-p

Jeg fik vist også skrevet en hel del haha .. :-p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Hvordan er jeres hverdag? Nu har de fleste af os (vist) født, og jeg ville gerne høre hvordan det går med jer og jeres pus?

Herhjemme er Nethe bare så nem  Jeg ammer 2-3 gange om natten, og vi sover fra kl 00-9.30 cirka, hun er ret nem at få til at sove. Gider ikke rigtig sove for sig selv, men hun har da sovet middagslur selv nogle gange hvor vi ligger hende i vuggen. Om natten sover hun imellem os i sengen oppe mellem vores hoveder.

Hun er vågen rigtig meget i løbet af dagen, fra vi stod op i morges til kl 1 var hun vågen, og nu har hun været vågen i mere end en time - og så er hun også vågen når hun ammes og lidt inden (uden hun græder). 

Peder er en fantastisk far, og er helt tosset med hende, der er ikke noget bedre end at se dem sammen, jeg smelter helt (og begynder at græde - en ny ting jeg er begyndt på som mor .)

Mor her er næsten holdt op med at bløde, kan ikke mærke arrene særlig tydeligt mere, har gode bryster (dvs mælken bare er der - meget!), livmoderen har næsten trukket sig helt sammen og jeg har tabt alle baby kiloerne + 4 ekstra 

Jamen surprice surprice jeg er blevet alene, 2 dage efter jeg fødte - flot ikk? Ej men min søns far har taget endnu en psyk tur og det kan og vil jeg ikke stå model til. Så to dage efter jeg havde født skred han fra hospitalet med er fuck dig... Kæmpe kaos og tusind deltager jeg ikke vil ind på, men alt i alt så har jeg stress pga ham og hans dårlige behandling af mig igennem min graviditet, så meget at det påvirker min mælk så har haft en rigtig trist og mut lillemand pga mor har været så presset så nu malker jeg ud g smider min mælk ud også får han mme til jeg er tip top oven på igen og tænk sig min søn har det SÅ meget bedre!! Sover mere trygt og tungt og er gladere når han er vågen.. Heldigvis har jeg fantastiske veninder kg en fantastisk mor der boede de første uger hjemme hos mig, men nu bor Carl-Emil og jeg alene og det er fantastisk hårdt men skønt han sover bedst om dagen men sådan er det bare ser frem til det en dag vender sig jeg får i denne uge underskrift af far på at fuldforældremyndighed er min også ser vi ham nok ikke igen i lang tid, gør vi bliver jeg overrasket

Anmeld

9. februar 2012

TbCp

Höör skriver:

Jamen surprice surprice jeg er blevet alene, 2 dage efter jeg fødte - flot ikk? Ej men min søns far har taget endnu en psyk tur og det kan og vil jeg ikke stå model til. Så to dage efter jeg havde født skred han fra hospitalet med er fuck dig... Kæmpe kaos og tusind deltager jeg ikke vil ind på, men alt i alt så har jeg stress pga ham og hans dårlige behandling af mig igennem min graviditet, så meget at det påvirker min mælk så har haft en rigtig trist og mut lillemand pga mor har været så presset så nu malker jeg ud g smider min mælk ud også får han mme til jeg er tip top oven på igen og tænk sig min søn har det SÅ meget bedre!! Sover mere trygt og tungt og er gladere når han er vågen.. Heldigvis har jeg fantastiske veninder kg en fantastisk mor der boede de første uger hjemme hos mig, men nu bor Carl-Emil og jeg alene og det er fantastisk hårdt men skønt han sover bedst om dagen men sådan er det bare ser frem til det en dag vender sig jeg får i denne uge underskrift af far på at fuldforældremyndighed er min også ser vi ham nok ikke igen i lang tid, gør vi bliver jeg overrasket

Hold da op! Sikke en tur
Hvor trist! Men godt at du har gode mennesker bag dig der kan støtte dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.