Hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

-Sigrid-

Hvordan er jeres hverdag? Nu har de fleste af os (vist) født, og jeg ville gerne høre hvordan det går med jer og jeres pus?

Herhjemme er Nethe bare så nem  Jeg ammer 2-3 gange om natten, og vi sover fra kl 00-9.30 cirka, hun er ret nem at få til at sove. Gider ikke rigtig sove for sig selv, men hun har da sovet middagslur selv nogle gange hvor vi ligger hende i vuggen. Om natten sover hun imellem os i sengen oppe mellem vores hoveder.

Hun er vågen rigtig meget i løbet af dagen, fra vi stod op i morges til kl 1 var hun vågen, og nu har hun været vågen i mere end en time - og så er hun også vågen når hun ammes og lidt inden (uden hun græder). 

Peder er en fantastisk far, og er helt tosset med hende, der er ikke noget bedre end at se dem sammen, jeg smelter helt (og begynder at græde - en ny ting jeg er begyndt på som mor .)

Mor her er næsten holdt op med at bløde, kan ikke mærke arrene særlig tydeligt mere, har gode bryster (dvs mælken bare er der - meget!), livmoderen har næsten trukket sig helt sammen og jeg har tabt alle baby kiloerne + 4 ekstra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

Mikkas bliver puttet klokken 23 ca. Og så sover han ca indtil klokken 06. Så får han lige noget at spise og så bliver han puttet igen og sover indtil klokken 09. Så står vi op og spiser, hygger, leger og går tur. Så sover vi middagslur lidt .. så hygger vi lidt mere, går op i byen eller får besøg. Så hygger han i skråstolen mens jeg laver mad. Så spiser han og bliver puttet. Og så spiser vi. Så ser vi tv indtil at han vågner og vil spise igen .. så hygger vi indtil vi alle går i seng ved 23 tiden :-P
Jeg har altså en baby som sover rigtig meget :-P

Anmeld

1. februar 2012

-Sigrid-

Christina Cecilie Rud Svenningsen skriver:

Mikkas bliver puttet klokken 23 ca. Og så sover han ca indtil klokken 06. Så får han lige noget at spise og så bliver han puttet igen og sover indtil klokken 09. Så står vi op og spiser, hygger, leger og går tur. Så sover vi middagslur lidt .. så hygger vi lidt mere, går op i byen eller får besøg. Så hygger han i skråstolen mens jeg laver mad. Så spiser han og bliver puttet. Og så spiser vi. Så ser vi tv indtil at han vågner og vil spise igen .. så hygger vi indtil vi alle går i seng ved 23 tiden :-P

Nøj du får dejlig meget søvn 

Det lyder som om I har en virkelig god rutine 

Anmeld

1. februar 2012

Skønne Jønne

Christina Cecilie Rud Svenningsen skriver:

Jeg synes godt nok også at du er heldig med søvnen!!! er grøn af misundelse... Ammer du?

Hjalte er fra d. 5. januar og altså 4 uger i morgen, torsdag

Jeg synes ikke vi har så meget rutine, eller jo... han sover sådan på de samme tidspunkter ca, men det er forskelligt hvor længe og tungt han sover om dagen
Han vågner faktisk ca hver 3. time og vil spise - også om natten han kan sove indtil et sted mellem 9-10 om formiddagen, men så skal han også aktiveres lidt Så det er rart at jeg kan sove til der omkring også - for det gør jeg altså... eller ligger i sengen og slapper!!!

Min kæreste er hjemme hele februar også så det er rart vi kan supplere hinanden og kan følge med her hjemme... Trolden vil nemlig gerne sove i armene på mig 9 ud af 10 gange - derfor har vi lige købt en bæresele/slynge som jeg skal have indviet i morgen

Fra i næste uge skal vi også til at have indført nogle rutiner sådan så jeg kan klare det når jeg bliver alene her hjemme at kunne komme i bad og lave noget mad til sig selv er sq lidt svært med en sovende trold på maven

Hjalte er dog rimelig nem - har bare nogle maveproblemer så der skal slås nogle prutter i løbet af dagen og det kan godt gøre lidt ondt

Sikke en smøre jeg fik skrevet

Anmeld

1. februar 2012

-Sigrid-

Skønne Jønne skriver:

Jeg synes godt nok også at du er heldig med søvnen!!! er grøn af misundelse... Ammer du?

Hjalte er fra d. 5. januar og altså 4 uger i morgen, torsdag

Jeg synes ikke vi har så meget rutine, eller jo... han sover sådan på de samme tidspunkter ca, men det er forskelligt hvor længe og tungt han sover om dagen
Han vågner faktisk ca hver 3. time og vil spise - også om natten han kan sove indtil et sted mellem 9-10 om formiddagen, men så skal han også aktiveres lidt Så det er rart at jeg kan sove til der omkring også - for det gør jeg altså... eller ligger i sengen og slapper!!!

Min kæreste er hjemme hele februar også så det er rart vi kan supplere hinanden og kan følge med her hjemme... Trolden vil nemlig gerne sove i armene på mig 9 ud af 10 gange - derfor har vi lige købt en bæresele/slynge som jeg skal have indviet i morgen

Fra i næste uge skal vi også til at have indført nogle rutiner sådan så jeg kan klare det når jeg bliver alene her hjemme at kunne komme i bad og lave noget mad til sig selv er sq lidt svært med en sovende trold på maven

Hjalte er dog rimelig nem - har bare nogle maveproblemer så der skal slås nogle prutter i løbet af dagen og det kan godt gøre lidt ondt

Sikke en smøre jeg fik skrevet

Det lyder rigtig meget som min hverdag (selvom Nethe ikke rigtig skal aktiveres endnu) - det med prutter er det værste, man kan ikke gøre meget som mor og de har bare ondt 

Anmeld

2. februar 2012

TbCp

Ja vores dag ser nok noget anderledes ud, da vi jo er på sygehuset

Kl. 6 - starter vi dagen med "et skud" Imodium ... Den skal gøre at hans mave arbejder lidt bedre med maden.
6.30 - får han så den første flaske
Kl. 9 - Imodium igen
9.30 - Flaske
Det samme kl. 12 - 12.30 og igen 15 - 15.30  og vi fortsætter stilen kl. 18 - 18.30 og

Kl. 21. får han dagens sidste gang imodium og kl. 21.30, 00.30 og 3.30 får han en flaske mælk..

Og så starter dagen igen kl. 6.

Nå ja kl. 8, 14 og 20 er der også lige medicin

Der er ganske få afvigelser...

Ind imellem skal der så skiftes ble, tømmes stomipose, evt. skifte stomipose, tages blodprøver (onsdag og søndag - og ofte også i løbet af ugen), vejes (hver dag), fysioterapi, scanninger, stuegang osv osv.

Det bliver dejligt når vi en dag når til en almindelig hverdag uden blodprøver, medicin osv.....

Anmeld

2. februar 2012

-Sigrid-

TbCp skriver:

Ja vores dag ser nok noget anderledes ud, da vi jo er på sygehuset

Kl. 6 - starter vi dagen med "et skud" Imodium ... Den skal gøre at hans mave arbejder lidt bedre med maden.
6.30 - får han så den første flaske
Kl. 9 - Imodium igen
9.30 - Flaske
Det samme kl. 12 - 12.30 og igen 15 - 15.30  og vi fortsætter stilen kl. 18 - 18.30 og

Kl. 21. får han dagens sidste gang imodium og kl. 21.30, 00.30 og 3.30 får han en flaske mælk..

Og så starter dagen igen kl. 6.

Nå ja kl. 8, 14 og 20 er der også lige medicin

Der er ganske få afvigelser...

Ind imellem skal der så skiftes ble, tømmes stomipose, evt. skifte stomipose, tages blodprøver (onsdag og søndag - og ofte også i løbet af ugen), vejes (hver dag), fysioterapi, scanninger, stuegang osv osv.

Det bliver dejligt når vi en dag når til en almindelig hverdag uden blodprøver, medicin osv.....

Puha det er meget skemalagt, skal I blive længe endnu? 

Hvordan har Liva det med så meget hospitaltid? 

Anmeld

2. februar 2012

TbCp

-Sigrid- skriver:

Puha det er meget skemalagt, skal I blive længe endnu? 

Hvordan har Liva det med så meget hospitaltid? 

Ja det skal vi desværre nok... tarmene fungerer ikke ordentligt endnu, og nu er der også problemer med leveren

Liva tager det faktisk rigtig pænt. Hun er dog begyndt at reagere noget mere nu end tidligere, men vi har altså også ligget her i 8 uger nu!
Vi er heldigvis ofte hjemme om eftermiddagen og spiser aftensmad hjemme, så jeg kan putte hende, det er rigtig dejligt.

Anmeld

2. februar 2012

kekp

Herhjemme ved jeg ikke lige om man kan sige at vi har fået en fast rutine endnu. Jeg vil faktisk sige at det går rigtig meget op i hygge hihi vi nyder at være forældre og at have barsel sammen.

Elias er blevet meget nem efter vi er begyndt på flasken og har droppet amningen. Han får mad hver 3-4 time også om natten. Sundhedsplejersken har bedt os om at være meget påpasselige med at han får mad mindst hver 4 time, fordi vi havde den lidt uheldige start hvor vi røg på børneafdelingen da han var under 1 uge gammel pga. At han ikke fik mad nok fra brystet.

Han er vågen nogle timer om dagen og også nogle gange om natten, det er fantastiskt at have den kontakt med sit barn synes jeg, elsker de store fine øjne han har

Synes at vores hverdag går rigtig fint. Min mand har heldigvis resten af denne uge plus næste uge på barsel, så det er dejligt

Anmeld

5. februar 2012

Christina Cecilie Rud Svenningsen

-Sigrid- skriver:

Nøj du får dejlig meget søvn 

Det lyder som om I har en virkelig god rutine 

Vi har fået en rigtig god rutine. Det er super dejligt at han sover så meget - om natten altså. Så er vi heller ikke trætte :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.