Måske dumt spørgsmål... Nyfødt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

babymus77

Godaften;-)) Måske dumt spørgsmål, men ka ikke huske det:-) Hvor meget tøj skal Jeg købe i str 56 og 62!??? Hvor længe kan baby passe det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Kløver

babymus77 skriver:

Godaften;-)) Måske dumt spørgsmål, men ka ikke huske det:-) Hvor meget tøj skal Jeg købe i str 56 og 62!??? Hvor længe kan baby passe det???

Vi havde aaaaaallt for meget, pas på med at købe for meget, især fordi alle kommer med tøj i de små str, og mangler man, er det nemt at trille tur med barnevognen efter noget mere, og er meget kort tid de kan passe det, man bliver virkelig overrasket

Anmeld

1. februar 2012

Mom2012

Slet ikke et dumt spørgsmål! Jeg var også i tvivl. Vi har lidt i 50 mest i 56 og lidt i 62..
Men aner ikke om det er et dumt køb Nu ser vi, ellers må vi ud og shoppe når bebs er her

Anmeld

1. februar 2012

Nea85

babymus77 skriver:

Det er meget, meget forskelligt hvor længe de kan passe tøjet, og det kommer især an på hvilket mærke det er, for størrelserne er vidt forskellige..
Min datter vejede 3496 gram og var 50 cm lang ved fødslen, og vi havde et par enkelte sæt i str. 50. Hun brugte mest str. 56 med et opsmøg hist og her.
Hun gylpede MEGET, og vi fandt hurtigt ud af, at 10 sæt tøj ikke var nok.. Vi har ikke vaskemaskine, og det har jo også en del at sige.

Jeg ville starte med at købe 5-7 sæt i str. 56, så kan I altid købe mere, hvis det bliver nødvendigt. Husk også på, at man ofte får tøj i de helt små størrelser i barselsgave!

Anmeld

1. februar 2012

Moar2011

babymus77 skriver:

vi havde aaalt for meget - kan stadig finde nogen som slet ikk er brugt.. de vokser så hurtig, synes mere det fra str 74 der begynder at gå lidt tid

Anmeld

1. februar 2012

th

babymus77 skriver:

vi havde1 sæt i 50 4 i 56 0g 12 i 62.

da han blev født var han 50 cm og 3115 gram. så han svømmede i tøj, så min mor måtte ud og købe mere i 50. men min svigerinde fik en på næsten 4 kg og startede i 56. så synes du bare skal have lidt og så købe mere.

vores dreng voksede hurtig så meget af det tøj i 62 sprang vi over, det ligger på loftet nu og noget af det er ikke brugt.

synes det er svært, jeg ville nok købe 1 sæt i 50 og 3 sæt i de andre størrelser, og så se hvad jeg fiknår jeg havde født.

Anmeld

1. februar 2012

Moms

Næsten alt vores tøj er brugt.

Min søn var 57 cm og knap 4½ kg. Han er 7 uger nu.

Noget af tøjet er småt i størrelserne, tørretumblet og måske krøbet, så størrelserne varierer altså en del.

Jeg tror ikke han kan passe str. 56 mere i bodyer og sparkedragter. Han er så småt begyndt at kunne bruge str 74 i dragter.

Jeg havde også fået at vide, det gik stærkt, men så stærkt går det nu heller ikke efter min mening.

Hvor meget du vil have afhænger jo af, hvor ofte du vil vaske.....

Held og lykke med bebs

Moms

Anmeld

1. februar 2012

4kløver

Vi har kun lidt i 56 men kunne godt bruge mere da jeg er træt af at se ham i det samme. 62 er stadig for stort så jeg gælder mig..

Anmeld

1. februar 2012

Muffinmus

vi har rigeligt:-)

har vist 20 par bukser str 50, 20 par str 56 og 20 det samme med bodyer:-)Har nu skaffet heldragte igen, som jeg ellers havde solgt fra min datter, så hun har jeg 4 heldragte str 50 og 3-4 styk i str 56 oven i, + strømper og huer.

Begge mine børn brugte str 50 i mere end en måned, så her skule vi jo have fat i en del str 50. Men var du selv stor og din partner, så sats mere på str 56.....vi havde nok 10 sæt i hver str til nr 1, og så det dobbelte til nr 2, men det var fordi nr 1 var gylpebarn go de 10 sæt rakte kun til ca 2 dage...så vi købte en røvfuld mere for ikke at overbelaste vaskemaskinen med vorestøj, babyens og de 10 stofbleev vi brugte hver dag.

Anmeld

1. februar 2012

L&V

babymus77 skriver:

Vores pige var 3668 og 55 cm og hun brugte også 50 i starten da man ikke helt kan regne med de størrelser Men tror vi havde 4 sæt i 50 og self en masse bodyer og natdragter. Masser af 56, noget af det har hun ku bruge til hun var 3 måneder og nu da hun er 4½ månede bruger vi 62-68 det går så stærkt lige nu.. Men det varierre rigtig meget fra mærke til mærke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.