Mangler virkelig hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

--BabyMus--

Sagen er den at vores datter bliver 2 år til maj, og hun sover stadig ikke igennem, hun har måske gjort det 10 gange i alt siden hun blev født
Jeg er bare ved at få grå hår, lige i tiden bruger vi en time HVER nat for at få hende til at sove igen!
Please er der ik nogle som har nogle råd til os?? Er næsten villig til at prøve hvad som helst efterhånden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

--BabyMus--

1. februar 2012

--BabyMus--

Hvornår begyndte jeres børn at sove igennem?

Anmeld

1. februar 2012

AndreasMor84

Hvad er problemet? Vågner hun og vil have vand, sut eller?

Anmeld

1. februar 2012

Jonatansmor

--BabyMus-- skriver:

Sagen er den at vores datter bliver 2 år til maj, og hun sover stadig ikke igennem, hun har måske gjort det 10 gange i alt siden hun blev født
Jeg er bare ved at få grå hår, lige i tiden bruger vi en time HVER nat for at få hende til at sove igen!
Please er der ik nogle som har nogle råd til os?? Er næsten villig til at prøve hvad som helst efterhånden

Har I haft hende ved læge? Tjekket: Ører, knoglerne, allergier, maven.

Er det om natten, altså: Vågner hun og kan ikke finde ro igen? Er det kun om natten? Hvad med om dagen? Er der noget tidspunkt hun er nemmere at putte end andre?

Har I faste putterutiner?

Er mor og far glade, positive i sind og går ind i en given situation med åbent hjerte og forventninger?

Især den sidste, har jeg erfaret er nøglen ofte. Er man som forældre stresset, tankerne går "Årh nej, nu igen" så mærker baby den usikkerhed og gengiver den følelse så præcist som muligt for sådan en lille en: Ved at være utryg, grædende og klynkende...

Det var sådan lige mine umiddelbare tanker

Anmeld

1. februar 2012

--BabyMus--

AndreasMor84 skriver:

Hvad er problemet? Vågner hun og vil have vand, sut eller?

Altså normalt er vi inde ved hende ca 5 gange hver nat for kun at give hende sutten, men det sidste stykke tid er hun vågnet og har haft sutten hun vil egentlig bare op og er godt sur (det er her vi bruger 1 time) synes vi prøver alt både, give hende vand, trøste, tage hende med ind til os, bare ligge hende igen osv synes bare det er ved at være hårdt om natten, og synes måske også snart hun er ved at være lidt gammet, til det pjat..

Anmeld

1. februar 2012

FamilenStorm

--BabyMus-- skriver:

Altså normalt er vi inde ved hende ca 5 gange hver nat for kun at give hende sutten, men det sidste stykke tid er hun vågnet og har haft sutten hun vil egentlig bare op og er godt sur (det er her vi bruger 1 time) synes vi prøver alt både, give hende vand, trøste, tage hende med ind til os, bare ligge hende igen osv synes bare det er ved at være hårdt om natten, og synes måske også snart hun er ved at være lidt gammet, til det pjat..

Har i prøvet at tage 1-3 nætter hvor i bare lader hende ligge, og så kun går ind til hende hver 10. min fx og giver sutten uden at sige noget, og så ud igen?

Vi havde en periode, hvor Alberte blev lidt for glad for at komme ind og ligge i smørhullet om natten, hvilket resulterede i at hun vågnede om natten og ville ind til os..

Det tog 2 nætter, hvor jeg kun gik ind til hende kort.. Og nu sover hun fint..

Anmeld

1. februar 2012

--BabyMus--

Jonatansmor skriver:

Har I haft hende ved læge? Tjekket: Ører, knoglerne, allergier, maven.

Er det om natten, altså: Vågner hun og kan ikke finde ro igen? Er det kun om natten? Hvad med om dagen? Er der noget tidspunkt hun er nemmere at putte end andre?

Har I faste putterutiner?

Er mor og far glade, positive i sind og går ind i en given situation med åbent hjerte og forventninger?

Især den sidste, har jeg erfaret er nøglen ofte. Er man som forældre stresset, tankerne går "Årh nej, nu igen" så mærker baby den usikkerhed og gengiver den følelse så præcist som muligt for sådan en lille en: Ved at være utryg, grædende og klynkende...

Det var sådan lige mine umiddelbare tanker

Altså ørene fejler ikke noget de er næsten lige blevet tjekket, men det andet kunne selvfølgelig godt være en mulighed .

Det er kun om natten/aftenen aldrig om dagen det er problemet.. tænker også bare om hun ikke ved hvordan man sover (håber det gav mening)

Vi har faste putterutiner og sengetider som fungerer helt perfekt, så tror ikke det er der den hænger i bremsen..

Og jeg synes egentlig også jeg går ind til hende med et smil på læben, og prøver så vidt muligt at lade være med at skabe for meget kontakt til hende med mindre at hun skal have et kram, eller noget at drikke mm.

Anmeld

1. februar 2012

--BabyMus--

FamilenStorm skriver:

Har i prøvet at tage 1-3 nætter hvor i bare lader hende ligge, og så kun går ind til hende hver 10. min fx og giver sutten uden at sige noget, og så ud igen?

Vi havde en periode, hvor Alberte blev lidt for glad for at komme ind og ligge i smørhullet om natten, hvilket resulterede i at hun vågnede om natten og ville ind til os..

Det tog 2 nætter, hvor jeg kun gik ind til hende kort.. Og nu sover hun fint..

ja måske vi skulle prøve det blev Alberte meget sur, altså jeg mener på grænsen til hysterisk når i lod hende ligge?
(har nemlig en mistanke at det kunne Thilde godt finde på at blive)

Anmeld

1. februar 2012

FamilenStorm

--BabyMus-- skriver:

ja måske vi skulle prøve det blev Alberte meget sur, altså jeg mener på grænsen til hysterisk når i lod hende ligge?
(har nemlig en mistanke at det kunne Thilde godt finde på at blive)

Uhh yahh.. Og hun kunne hulke som bare fanden..

*Det er vildt hårdt når der står på, og man har bare lyst til at hente dem ind, og "vente" til næste aften med at tage kampen.. Men hold fast.. Man nyder det virkelig, når de finder ud af at man ikke bare kommer løbende ved det mindste klynk...

Så 1. gang hun vågner går du ind, giver hende sutten, og siger godnat og går ud igen, og så ind igen efter 3 min, så 6 mine, og så 10.. og til sidst så giver de sku op,...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.