hjælp til de $#&¥£€ knibeøvelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Kløver

MariaE skriver:

hvordan spænder du dernede??

Som hvis du skulle stoppe en tissestråle med al magt, eller forhindre en lort i at komme ud selv om den mega gerne ville???

For det er de muskler du skal bruge og gerne op til 20-30 sekunder af gange hvor du HELE tiden spænder op inden du giver slip. Og det kan du gøre igen og igen dagen igennem på en stol, i sofaen eller hvis du ligger på ryggen måske med en pude under så du ikke føler du maser dine lunger:-)

Måske kan du gøre det 10 gange hver gang, og så 3 gange om dagen eller hvad der nu passer dig og din krop og tiden  bedst??

Går du til graviditetsgymnastik? for der arbejder man jo rigtigt meget med at spænde op i bækkenbunden. Vi gør i hvert fald hver eneste gang, for at styrke både understelet hvad blæren angår men også for at folk kan undgå BL....har 2 på holdet der begge døjer og en mere med problemer og de er stadig med:-)

Jo altså kniber nok en blanding af de 2 men synes jeg spænder alle andre steder og kan slet ikke holde knibet, træner mange gange om dagen, når jeg sidder, kører bil, vasker hænder, inden jeg lægger mig til at sove, men lige lidt har det hjulpet, og gjort det siden jeg var gravid med min søn.
Går ikke til gymnastik, da vi ikke rigtig har muligheder og min søn først er startet i dagpleje nu her i det nye år. De eneste muligheder jeg har kunne finde her er i fitnesscentre di synes ikke der har været ordentlige tilbud i forhold til Hvor dyrt det er hvad er det gennem at du går på hold, måske min jm har nogle muligheder, skal derind om 2 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Moms

I min folder står der, at man kun skal koncentrere sig om at knibe endetarmens lukkemuskel. Så kommer det andet med.

Og så er der øvelser for nye, øvede og mere øvede.

Man skal til sidst kunne holde et knib i 20-30 sekunder. Så start med mindre. Hvis du ligger på siden, skal du lave øvelser liggende på begge sider.

Der står også, at det er en fordel at lave venepumpeøvelser først.  

Det er vildt hårdt, når man lige har født. Troede aldrig, jeg skulle nå dertil, men det begynder at hjælpe på det.

Håber det kan hjælpe lidt.

Moms

Anmeld

1. februar 2012

Nattøs

godt med denne tråd har selv følt at jeg ikke har gjort det rigtigt

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

Moms skriver:

foldfoldefoldersppspurgtI min folder står der, at man kun skal koncentrere sig om at knibe endetarmens lukkemuskel. Så kommer det andet med.

Og så er der øvelser for nye, øvede og mere øvede.

Man skal til sidst kunne holde et knib i 20-30 sekunder. Så start med mindre. Hvis du ligger på siden, skal du lave øvelser liggende på begge sider.

Der står også, at det er en fordel at lave venepumpeøvelser først.  

Det er vildt hårdt, når man lige har født. Troede aldrig, jeg skulle nå dertil, men det begynder at hjælpe på det.

Håber det kan hjælpe lidt.

Moms

Hvor har du fået folder, spurgte ved lægen og der havde de ikke nogen jeg kunne få :-( ja det er hårdt, og selvom jeg er 2 gangs gravid på kort tid burde det da alligevel have hjulpet når jeg har lavet dem over 1 år

Anmeld

1. februar 2012

Moms

Jeg vender lige tilbage senere med hvem, der har udgivet folderen. Jeg er sikker på, at jeg har samlet den op hos lægen, hvor den bare lå på et bord.

Den er ikke rettet direkte mod gravide eller kvinder, der har født, men snarere kvinder med kontinensproblemer.

Jeg fandt lige det her link, som I måske kan finde nyttigt:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/knibeoevelser/

Moms

Anmeld

1. februar 2012

Muffinmus

jeg går gemmen AOF, de har det jo flere steder i landet:-)

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

MariaE skriver:

jeg går gemmen AOF, de har det jo flere steder i landet:-)

Aof har intet i vores område, og kan heller ikke bruge aftenskoler, da min mand har aften/nat-arbejde

Anmeld

1. februar 2012

Muffinmus

æv da.....skal selv på formiddagsholdet når jeg fiser på barsel..men vis der ikke er noget hold.

Anmeld

2. februar 2012

Moms

Moms skriver:

Jeg vender lige tilbage senere med hvem, der har udgivet folderen. Jeg er sikker på, at jeg har samlet den op hos lægen, hvor den bare lå på et bord.

Den er ikke rettet direkte mod gravide eller kvinder, der har født, men snarere kvinder med kontinensproblemer.

Jeg fandt lige det her link, som I måske kan finde nyttigt:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/knibeoevelser/

Moms

Min folder hedder blære- og bækkenbundstræning.

Den er udgivet af Astellas Pharma, email kontakt@dk.astellas.com

hvis man vil prøve at få fat i den.

Jeg synes, den er god.

Moms

Anmeld

2. februar 2012

JJH

Prøv næste gang du virkelig skal tisse at se om du kan stoppe strålen, kan du det laver du dem rigtigt, du må dog ikke gøre det ret tit, da det kan føre til blærebetændelse.

Du kan købe noget der hedder elskovskugler. men forhør lige lægen om man må bruge dem under graviditet, det er jeg nemlig ikke klar over.

Jeg brugte dem løbende inden graviditeten og de er super effektive.

http://www.bonami.dk/default.asp?l=da&tab=bon&p1=ShowProductGroup&p2=4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.