hjælp til de $#&¥£€ knibeøvelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2012

Kløver

Ja er jo igang med 2 graviditet, og troede jeg gjorde knibeøvelserne rigtigt, men nej, min bækkenbund er kun blevet mere og mere svag, og frustrationen større da jeg har gjort mit bedste. Snakkede med lægen da jeg Er overbevist om jeg ikke gør dem korrekt når det intet hjælper, og det eneste han sagde var: lav flere. KUnne ikke engang få en folder med om hvordan man laver dem, evt med billede øvelser, har set en før men der kunne jeg ikke få en med da de kun havde den tilbage.
Hvor får jeg lige hjælp til de øvelser, har prøvet nettet uden hjælp :s er det fys eller jm eller helt 3 sted jeg skal henvende mig???
Håber i kan hjælpe, ved at blive en smule desperat og frustreret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Christine

Hej. Der skulle være info + lyd til hjælp på gynzone.dk

Anmeld

1. februar 2012

Christine

Maja84 skriver:

Ja er jo igang med 2 graviditet, og troede jeg gjorde knibeøvelserne rigtigt, men nej, min bækkenbund er kun blevet mere og mere svag, og frustrationen større da jeg har gjort mit bedste. Snakkede med lægen da jeg Er overbevist om jeg ikke gør dem korrekt når det intet hjælper, og det eneste han sagde var: lav flere. KUnne ikke engang få en folder med om hvordan man laver dem, evt med billede øvelser, har set en før men der kunne jeg ikke få en med da de kun havde den tilbage.
Hvor får jeg lige hjælp til de øvelser, har prøvet nettet uden hjælp :s er det fys eller jm eller helt 3 sted jeg skal henvende mig???

http://www.gynzone.dk/kvinde-liv/baekkenbundstraening

og videoer...

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

Fenja09 skriver:

Kan du evt bruge den side - der står i hvert fald det meste og er med billeder

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Fysio-+og+Ergoterapeutisk+Afdeling/Fysioterapi/Graviditet+og+f%C3%B8dsel/Tr%C3%A6ning+efter+f%C3%B8dslen/Knibe%C3%B8velser.htm

/Fenja

Har desværre prøvet den side uden det sådan hjælper, tror desværre jeg laver dem forkert, eller bare ikke kan spænde nok til at vide om det er rigtigt eller forker eller må graviditeten gøre noget ? Men mange tak, over og prøver fortsat

Anmeld

1. februar 2012

K&S

Maja84 skriver:

Efter min graviditet besøgte jeg en klinik med speciale i at lave knibeøvelser korrekt, men jeg er fra Sjælland :-( måske du kan finde lignende? Evt. kontakt en fysioterapeut - nogle har "redskaber" til at måle bækkenbundens kraft... 

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

Christine skriver:

http://www.gynzone.dk/kvinde-liv/baekkenbundstraening

og videoer...

Tak, det ser ud til det er noget der måske kan hjælpe, jeg håber jeg så kan lave dem rigtigt

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

K&S skriver:

TåTaTakjjejegjka

Efter min graviditet besøgte jeg en klinik med speciale i at lave knibeøvelser korrekt, men jeg er fra Sjælland :-( måske du kan finde lignende? Evt. kontakt en fysioterapeut - nogle har "redskaber" til at måle bækkenbundens kraft... 

Tak Jeg kan prøve at snakke med min gamle fysioterapeut, hvis han kan hjælpe, kan jeg jo måske få henvisning fra lægen :-) så et sted på nettet de anbefalede vægte til skeden, men kræver jo man kan holde dem mens man træner så de ikke falder ud.
Dengang jeg gik på sosu-skolen, så vi billeder osv af ældre kvinder hvor hele bækkenbunden var faldet sammen, og nogle hvor blæren direkte faldt ud, så er jo bare ultimativt skrækscenarie

Anmeld

1. februar 2012

Muffinmus

hvordan spænder du dernede??

Som hvis du skulle stoppe en tissestråle med al magt, eller forhindre en lort i at komme ud selv om den mega gerne ville???

For det er de muskler du skal bruge og gerne op til 20-30 sekunder af gange hvor du HELE tiden spænder op inden du giver slip. Og det kan du gøre igen og igen dagen igennem på en stol, i sofaen eller hvis du ligger på ryggen måske med en pude under så du ikke føler du maser dine lunger:-)

Måske kan du gøre det 10 gange hver gang, og så 3 gange om dagen eller hvad der nu passer dig og din krop og tiden  bedst??

Går du til graviditetsgymnastik? for der arbejder man jo rigtigt meget med at spænde op i bækkenbunden. Vi gør i hvert fald hver eneste gang, for at styrke både understelet hvad blæren angår men også for at folk kan undgå BL....har 2 på holdet der begge døjer og en mere med problemer og de er stadig med:-)

Anmeld

1. februar 2012

Kløver

MariaE skriver:

hvordan spænder du dernede??

Som hvis du skulle stoppe en tissestråle med al magt, eller forhindre en lort i at komme ud selv om den mega gerne ville???

For det er de muskler du skal bruge og gerne op til 20-30 sekunder af gange hvor du HELE tiden spænder op inden du giver slip. Og det kan du gøre igen og igen dagen igennem på en stol, i sofaen eller hvis du ligger på ryggen måske med en pude under så du ikke føler du maser dine lunger:-)

Måske kan du gøre det 10 gange hver gang, og så 3 gange om dagen eller hvad der nu passer dig og din krop og tiden  bedst??

Går du til graviditetsgymnastik? for der arbejder man jo rigtigt meget med at spænde op i bækkenbunden. Vi gør i hvert fald hver eneste gang, for at styrke både understelet hvad blæren angår men også for at folk kan undgå BL....har 2 på holdet der begge døjer og en mere med problemer og de er stadig med:-)

Jo altså kniber nok en blanding af de 2 men synes jeg spænder alle andre steder og kan slet ikke holde knibet, træner mange gange om dagen, når jeg sidder, kører bil, vasker hænder, inden jeg lægger mig til at sove, men lige lidt har det hjulpet, og gjort det siden jeg var gravid med min søn.
Går ikke til gymnastik, da vi ikke rigtig har muligheder og min søn først er startet i dagpleje nu her i det nye år. De eneste muligheder jeg har kunne finde her er i fitnesscentre di synes ikke der har været ordentlige tilbud i forhold til Hvor dyrt det er hvad er det gennem at du går på hold, måske min jm har nogle muligheder, skal derind om 2 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.