købe sædkvalitetstest - erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.465 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

Kris89

hejsa..

er der nogen herinde der har prøvet de sædkvalitetstests man kan købe og tjekke det hjemme?

tænker om de er til at finde ud af, virker de? er det 299 kr. værd ærligt??

håber der er nogle erfaringer herinde... vi overvejder det meget, for at undgå en tur til lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

Chalala85

Vi har prøvet... 2 stk. endda og de virkede altså ikke...

Vi gjorde præcis som der stod, men der kom ingen resultat ud af det.. faktisk betød det min mand ingen sædceller havde overhovedet...

Snakkede med producentet og de meldte tilbage at der kunne godt være fejl på nogen...

Så mit råd, få det gjort hos lægen eller privatklinik.. det andet kan skabe unødige bekymringer.

Anmeld

31. januar 2012

Kris89

Chalala85 skriver:

Vi har prøvet... 2 stk. endda og de virkede altså ikke...

Vi gjorde præcis som der stod, men der kom ingen resultat ud af det.. faktisk betød det min mand ingen sædceller havde overhovedet...

Snakkede med producentet og de meldte tilbage at der kunne godt være fejl på nogen...

Så mit råd, få det gjort hos lægen eller privatklinik.. det andet kan skabe unødige bekymringer.

tusind tak for svar... synes nemlig 300 kr. er mange penge hvis det er noget der ikke er til at bruge, eller det viser forkert resultat...

så forsvinder ideen jo lidt... er bare lidt i tvivl om lægen vil gøre noget... vi har jo ikke prøvet så "længe" 7 mdr. siden SA men vi ved jo ikke om vi bare var heldige dengang... om det er mig, eller ham...

tænkte bare hvis det var nemt og vi så selv lige som kunne gøre noget aktivt, ville jeg godt ofre de penge.

Anmeld

31. januar 2012

Annemor...

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne i landet, men man kan få lavet sædanalyse ved bl.a. Cryos International.

Anmeld

31. januar 2012

Chalala85

Kris89 skriver:

tusind tak for svar... synes nemlig 300 kr. er mange penge hvis det er noget der ikke er til at bruge, eller det viser forkert resultat...

så forsvinder ideen jo lidt... er bare lidt i tvivl om lægen vil gøre noget... vi har jo ikke prøvet så "længe" 7 mdr. siden SA men vi ved jo ikke om vi bare var heldige dengang... om det er mig, eller ham...

tænkte bare hvis det var nemt og vi så selv lige som kunne gøre noget aktivt, ville jeg godt ofre de penge.

Velbekomme...

Så vidt jeg ved vil lægen altid tjekke sædkvaliteten hvis en mand gerne vil vide sit resultat

Anmeld

31. januar 2012

M&N

Kris89 skriver:

hejsa..

er der nogen herinde der har prøvet de sædkvalitetstests man kan købe og tjekke det hjemme?

tænker om de er til at finde ud af, virker de? er det 299 kr. værd ærligt??

håber der er nogle erfaringer herinde... vi overvejder det meget, for at undgå en tur til lægen.

Har ikke erfaring med disse sædkvalitetsteste, men er det ikke 10x nemmere at tage et smut til lægen og så få den testet?

Min kæreste fik bare en tid og blev henvist til sygehuset og så gik de 2 dage så havde han svar..

Og du ved jo 100% hvad svaret er, ved at gøre det via lægen, for tror ikke man kan stole 100% på disse teste.

Bare mit råd  Det er jo gratis at gøre det hos lægen/sygehuset.

Anmeld

31. januar 2012

M&N

Det skal lige siges at vi hverken har prøvet længe, men grunden til MA i dec, så ville han gerne have den tjekket. Vi har prøvet PB sammenlagt 1 måned, og lægen henviste bare videre til sygehuset.

Så op til lægen med manden 

Anmeld

31. januar 2012

Kris89

BabyWish2012 <3 skriver:

Har ikke erfaring med disse sædkvalitetsteste, men er det ikke 10x nemmere at tage et smut til lægen og så få den testet?

Min kæreste fik bare en tid og blev henvist til sygehuset og så gik de 2 dage så havde han svar..

Og du ved jo 100% hvad svaret er, ved at gøre det via lægen, for tror ikke man kan stole 100% på disse teste.

Bare mit råd  Det er jo gratis at gøre det hos lægen/sygehuset.

tak for svar..

troede faktisk der skulle være "noget galt" før man kunne få hjælp fra lægen... sådan er det da med piger...

det der med at man skal have prøvet et år før man kan få "hjælp" eller blive tjekket... så tror jeg da jeg vil snakke med manden om at tage til læge, han har vidst fri det meste af denne uge pga. frost alligevel så det passer jo fint

Anmeld

31. januar 2012

Masig

Så vidt jeg har læst måler de der teste kun hvor mange sædceller der er, men de måler jo ikke hvor gode de er.. dvs selvom den finder mange sædceller kan kvaliteten af dem jo stadig være dårlig og så får man jo ikke noget ud af sådan en test... Ville også spare de penge og gå til lægen istedet og få et helt klart svar...

Anmeld

31. januar 2012

Kris89

BabyWish2012 <3 skriver:

Det skal lige siges at vi hverken har prøvet længe, men grunden til MA i dec, så ville han gerne have den tjekket. Vi har prøvet PB sammenlagt 1 måned, og lægen henviste bare videre til sygehuset.

Så op til lægen med manden 

tusind tak for svar. sender ham afsted hurtigfst muligt troede egentlig det også gjaldt sædkvalitet med det der med at man skulle prøve et år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.