Er det realistisk????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.760 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

AnnaK89

Jeg lavede igår denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/158256pi1/studerende-med-boern/vil-i-ikke-krydse-fingre-for-mig.aspx

Og idag har jeg snakket med de forskellige studievejledere på VUC, både i Hjørring og Brovst.

Jeg kunne få psykologi på skolen her i Hjørring, og resten på fjernstudie - det vil sige:

Kemi, Matematik, Religion både C og B niveau og Geografi - kunne ikke få historie

Og jeg har kun 3 mdr til det, før eksamen begynder - please fortæl mig at jeg kan klare det!!

Jeg vil sååååå gerne ind på læreruddannelsen til sommer, så jeg skal bare klare de skide fag!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

katrineoerum

Jamen skal du ikke føde til sommer??

Jeg synes det lyder lidt ambitiøst må jeg sige. Jeg har også taget fag for fjernstudie og jeg havde rimlig travlt med bare et fag på 3 mdr. Jeg gik godt nok også på barsel men....

Jeg synes du skal vente for hvis du tager eksamen og ikke består så tror jeg ikke du kan gøre det om igen....

Hvad med at sprede fagende ud over din barsel tid?

Anmeld

31. januar 2012

AnnaK89

katrineoerum skriver:

Jamen skal du ikke føde til sommer??

Jeg synes det lyder lidt ambitiøst må jeg sige. Jeg har også taget fag for fjernstudie og jeg havde rimlig travlt med bare et fag på 3 mdr. Jeg gik godt nok også på barsel men....

Jeg synes du skal vente for hvis du tager eksamen og ikke består så tror jeg ikke du kan gøre det om igen....

Hvad med at sprede fagende ud over din barsel tid?

Jeg tager ikke barsel, andet end 2 mdr. Manden tager resten, så jeg kan komme ind til sommer. 

Jeg kan vist gå til re-eksamen i august 

Anmeld

31. januar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Personligt har jeg ikke nok selvdisciplin til at tage så mange fag på fjernstudie. Det kræver meget struktur og disciplin.

Det er mange fag på kort tid, men prøv at tage en snak med en studievejleder om de syntes det er realistisk.

Hvorfor ikke vente med at søge ind til februar 2013 - hvis man kan det.

Anmeld

31. januar 2012

come2

AnnaKJ skriver:

https://www.baby.dk/debat/158256pi1/studerende-med-boern/vil-i-ikke-krydse-fingre-for-mig.aspx

Og idag har jeg snakket med de forskellige studievejledere på VUC, både i Hjørring og Brovst.

Jeg kunne få psykologi på skolen her i Hjørring, og resten på fjernstudie - det vil sige:

Kemi, Matematik, Religion både C og B niveau og Geografi - kunne ikke få historie

Og jeg har kun 3 mdr til det, før eksamen begynder - please fortæl mig at jeg kan klare det!!

Jeg vil sååååå gerne ind på læreruddannelsen til sommer, så jeg skal bare klare de skide fag!!

Jeg ville helt sikkert klø på. Hvor der er vilje er der vej

Anmeld

31. januar 2012

AnnaK89

2skønnebørn skriver:

Personligt har jeg ikke nok selvdisciplin til at tage så mange fag på fjernstudie. Det kræver meget struktur og disciplin.

Det er mange fag på kort tid, men prøv at tage en snak med en studievejleder om de syntes det er realistisk.

Hvorfor ikke vente med at søge ind til februar 2013 - hvis man kan det.

Man kan ikke søge ind til feb, så det er nu eller ikke

Jeg ved det kræver en del - men jeg vil det virkelig!

Anmeld

31. januar 2012

AnnaK89

come2 skriver:

Jeg ville helt sikkert klø på. Hvor der er vilje er der vej

Ja det er også det jeg vil

Anmeld

31. januar 2012

Jonatansmor

AnnaKJ skriver:

Jeg har før taget hf-fag på fjernstudie. Strukturen er lavet således, at starter du i august, har du 1 aflevering pr uge. Så du vil altså have ca 4 opgaver pr uge, pr fag.

1 opgave kan indeholde alt fra 1-4 tekster, på op til 15 siders tætskrevet læsning. Derud over skal du have taget noter, så du kan finde det til eksamen og du skal have lavet selve opgaven.

Jeg kan lave 1 opgave på 3-4 timer. Jeg læser hurtigt, er stærk i mit sprog og "ved mange ting", så min fart er nok ret hurtig.

Det kræver struktur og selvdisciplin. Fordelen er så at du kan arbejde og aflvere i døgndrift indtil du består din eksamen.

Men kommer der f.eks besværlig graviditet i vejen, er du meget, meget hurtigt bagude.

Anmeld

31. januar 2012

AnnaK89

Jonatansmor skriver:

Jeg har før taget hf-fag på fjernstudie. Strukturen er lavet således, at starter du i august, har du 1 aflevering pr uge. Så du vil altså have ca 4 opgaver pr uge, pr fag.

1 opgave kan indeholde alt fra 1-4 tekster, på op til 15 siders tætskrevet læsning. Derud over skal du have taget noter, så du kan finde det til eksamen og du skal have lavet selve opgaven.

Jeg kan lave 1 opgave på 3-4 timer. Jeg læser hurtigt, er stærk i mit sprog og "ved mange ting", så min fart er nok ret hurtig.

Det kræver struktur og selvdisciplin. Fordelen er så at du kan arbejde og aflvere i døgndrift indtil du består din eksamen.

Men kommer der f.eks besværlig graviditet i vejen, er du meget, meget hurtigt bagude.

Synes det lyder lidt vild med 4 opgaver pr. fag pr. Uge
Men det er kun 3 mdr.

Det skal bare fungere!!

Anmeld

31. januar 2012

DK

En stram tidsplan der SKAL holdes, så skal det nok lykkedes. Men med så mange fag, og på fjernstudie, så må du ikke komme mange dage bagud før at det bliver uoverskueligt!

Sååå.... rygrad af stål og BENHÅRD arbejdsmoral! Så skal det nok gå!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.