anbefalinger og vejledninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.080 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. marts 2008

Juniors mor

Tænker lidt over alle de anbefalinger og vejledninger eksperterne giver i forhold til baby og bebypleje. Jeg sorterer lidt i det og tager det til mig jeg synes lyder fornuftigt og lader resten ligge, MEN alligevel kan jeg godt noglegange få dårlig samvittighed over ikke at gøre alting "perfekt". Er lidt nysgerrig efter at høre hvordan i andre forholder jer overfor det....fx: Får baby udelukkende mad lavet af økologiske råvarer? Bruger i stofbleer for at slippe for "de slemme" engangsbleer? Bruger i glas eller plastic-sutteflasker? Sutter baby løs på alle mulige plastic-dimser? Osv osv.
Personlig synes jeg godt alle de anbefalinger kan tage overhånd - vi er trods alt overlevet og har været i stand til at få børn......

Helle - der burde sove eftersom hun er "single-mom" i 4 dage mere.....puhaaa!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2008

birgittemarie

Uuh, singlemom for 4 dage mere 8D Så må du også have brug for at sidde og fjolle lidt på computeren ved nattetide! Jo hårdere mine dage er, jo længere tid har jeg brug for den slags afstresning om aftenen... Ikke heldigt.

Jeg er ikke helligt, men oven ud nervøst anlagt, hvad angår Nova Maria, så hun får fortrinsvist, men ikke udelukkende økologisk, hjemmelavet mad. Hun bruger også stofbleer, men det er nu mere fordi det får mig til at føle mig overskudscornflake end fordi der skulle være noget i vejen med bleerne.
Min fornuft siger mig, at man skal tage alle nye opdagelser fra "eksperterne" med et gran salt, for i morgen har de jo alligevel fundet på noget nyt, men min angst for at gøre noget fatalt for min lille baby, kan godt få mig til at ryste i bukserne og fare ud at købe - ja, nu er det så glasflasker, jeg har kastet mit hysteri på...
Mht plasticting sutter hun livligt på dem. Altså køkkenting og legetøj, men jeg vasker legetøjet først og så en gang imellem, hvis jeg synes, det har ligget lovligt længe på gulvet.
Men det er sgu svært, for jeg mener, at de også skal have nogle bakterier for at blive immun-stærke, så hvilke bakterier skal man vælge at lade dem få... (?)
Og du har fuldstændigt ret i, at anbefalingerne kan tage overhånd synes jeg! Man bliver jo afsindig bare af at forsøge at følge med 8D

Kh Birgitte

Anmeld

5. marts 2008

Nadi

Jeg gør som dig, og jeg prøver at skåne Oliver for de ting jeg synes han skal sknes for. Og som du siger vi har jo overlevet! Baby'er og børn har også meget mere allergi idag end nogensinde før, og tror at det skyldes at vi (mødre og eksperter) godt kan være lidt for hys omkring det hele. Hvis de bliver pakket ind i vat hele tiden bliver de heller ikke immune overfor omverdenen! Du ved hvad der er bedst for dit barn og [k]dét[/k] gør at alt det du gør er perfekt :) -Nadia

Anmeld

5. marts 2008

Juniors mor

Uuh, singlemom for 4 dage mere Så må du også have brug for at sidde og fjolle lidt på computeren ved nattetide! Jo hårdere mine dage er, jo længere tid har jeg brug for den slags afstresning om aftenen... Ikke heldigt.

Ja, når man er på hele dagen, har man bare brug for noget alene-voksen-tid - men du har ret i det ikke er super heldigt at blive oppe til over midnat....Julie vågner om ca 6 timer 8( !!
Kæresten er på kursus i USA i ti dage - nu har jeg klaret 6 dage alene, så kan jeg vel også klare 4 mere..:S

Anmeld

6. marts 2008

Anja

Jeg vil da sige, at vi herhjemme følger en god del af anbefalingerne, men når det så er sagt, så er Elias´ mad kun delvist økoligisk, han får mme af alm avent flasker og vi bruger pampers.

Han sidder da også og sutter på sit plastik legetøj - det gør børn jo - men så vaskes det en gang i mellem og så er de værste bakterier vel væk.

Jeg følger de ting, jeg føler er fornuftige, vi bruger bla aldrig sæbe eller cremer på ham, med mindre det er ordineret fra lægen. Jeg har en parabenefri og parfumefri creme - som jeg sikkert har betalt mega overpris for 8D - til hans kinder, hvis de er lidt slidte af vind og vejr af at sove ude, men det er også det.

Føler som flere af jer skriver, at de jo hele tiden finder på noget nyt, så et eller andet skal vi nok gøre galt, hvis man følger forskernes anvisninger om 10 år ;) Det må man bare leve med, når man har børn. Mine forældre fulgte i al fald meget få af de anbefalinger vi har i dag, og jeg er da blevet okay (tror jeg nok (?):D )

Anmeld

6. marts 2008

ivfmarie

Jeg er stortset upåvirket af medierne og diverse eksperters trusler og advarsler om dit og dat!
Jeg får noia og stress hvis jeg skal sætte ig ind i alle de slemme ting vi kan gøre ved vores afkom (og os selv). Og de (eksperterne) finder jo hele tiden noget nyt vi kan slå os selv ihjel med...
Jeg bruger baby-plejemidler uden parfume, og kun enkelte gange i løbet af ugen. Jeg bruger IKKE skyllemiddel. Jeg giver aldrig glas-færdigretter (kun mine egne), og jeg følger sikkerhedskrav i bilen til punkt og prikke, men derudover - så gør jeg som det passer bedst ind i vores hverdag! Vi er fattige, og må "nøjes" med de billigste alternativer til alt - og det er IKKE de økologiske varer. Men vi bruger vores fornuft, og sørger for at alting er med måde.
Jeg plejer at tænke på hvordan mine forældre gjorde med mig - og så gør jeg det liiiige lidt mere/bedre/sundere/mindre osv. Så kan det vel ikke gå galt? Jeg er jo rask nok - fysisk i hvertfald. HA ha, mit hoved kan vi snakke om en anden dag!
Marie - der gør som det passer hende - men med sund fornuft!

Anmeld

6. marts 2008

ka li ja

puhhhhaaaa ja...
her tænker jeg over nogle ting.. og andre tager jeg ikke så tungt...
fx jeg vasker KUN tøj i neutral. og mine børn bliver vasket i neutral.
jeg køber noget pulver grød og laver selv noget...
jeg køber sjældent økologisk medmindre det koster det samme, eller det lige er det der ser lækrest ud.
jeg tænker over det meste af det arthur leger med, og vasker legetøjet engang imellem for at han ikke får alt for meget gammeltsavl og skidt.
men jeg er slet slet ikkeså hysterisk denne her gang med om jeg gør tingene korrekt eller ej. nu gør jeg dem bare som jeg syntes. sidst gjorde jeg som regel som der stod!!!!
så her tager vi ikke tingene så tungt..
jo lige det med hoppegyngen, og bollerne tænker jeg MEGET over.

karina som snart vil til horsens og ha brunch med søster

Anmeld

6. marts 2008

Loggidut

hmmm...tænker...aj det ord kan i sgu ikke forbinde mig til...ha ha

altså for 100.000 år siden boede vi i jordhytter, og overlevede...og nu bor vi nærmest i jordhytte ...og overlever sgu nok også det...
jeg forholder mig da til nogle af de ting der bliver sagt og fundet ud af...men....

jeg tager det egentlig ikke så meget til mig, gider egentlig ikke, for hvad der er tilladt i dag...ja det er sørme forbudt i morgen, og helt ærligt...jeg fik gyle ærter på min sut da jeg var 3 uger gammel....og jeg er jo ikke død...bare lidt overvægtig...så jeg tager det meste med ophøjet sindsro...

men er der noget der kan pisse mig af, så er det...at de økologiske og sunde varer er møg hamrende dyre...hvor i mod du kan få det usunde til ingen penge...det er jo tit med til at sætte dagsordenen...så hvis de gerne vil have folk skal spise sundere...så ned med priserne!

men Tif leger med legetøj der er så gammelt at klør konge kan huske det fra han var knægt...hun spiser hvad jeg har, og får flaske der er lavet af plastik...og ja hun bor i det slemmeste byggestøv....
men jeg tror så til gengæld også hun er bedre rustet end dem der aldrig har set/følt/spist en baktusse...for hun er i grunden aldrig forkølet eller syg, med mindre at jeg har haft hende direkte i træk, eller hun er blevet stukket...og det samme gælder drengene...de er faktisk sjælden syg...så her forsætter vi der ud af...som vi altid har gjort...tager det med ro!

Anmeld

6. marts 2008

ka li ja

lol lol lol lol
tror du det er de gule ærter der er skyld i overvægt haahahahahahahahahahahahaaaaaarh

Anmeld

6. marts 2008

Loggidut

ka li ja skriver:

lol lol lol lol
tror du det er de gule ærter der er skyld i overvægt haahahahahahahahahahahahaaaaaarh

naaaaa kalaha...men det er fandme en god undskyldning....hæ hæ...sundhedsplejersken spassede også totalt ud på min far...for det var min søster der afslærede hans ugerning...da hun sagde...altså far du har også glemt at fortælle du har givet hende gule ærter....lol...sikke et møgfald...men jeg fejler sgu ikke en skid...jaaaa måske lidt oven i hovedet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.