Kom nu videre for f! et lille web-hulk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

PludderLady

Hej i skønne damer! 

Min fantastiske kæreste og jeg valgte for 3 år siden at få en abort fordi vi var unge og nyforelskede. Dvs. ikke vidste om forholdet ville holde (vi havde kun været sammen en måned). Vi synes ligesom at det var et lidt for ustabilt grundlag at bringe en lille ny til verden på. Min MA gik galt fordi jeg var længere henne end de mente ude på Rigshospitalet ... havde jeg vidst at jeg var 9 uger henne havde jeg fået barnet sgu da!!!!! Det tog mig laaang tid at komme mig over tabet, også fordi jeg jeg faktisk fortrød aborten efterfølgende. Min mand og jeg blev sammen, og har det så dejligt... Nu er jeg bare så klar på en baby og det passer perfekt. Min dejlige, smukke mand er også klar men jeg har bare hele tiden min engel-baby i hovedet. Kan slet ikke glemme at den baby bare skulle have været født og det er som om at jeg i nogen perioder ikke helt kan nyde at "prøve" på en ny, når jeg på en eller anden måde stadig savner. Stakkels lille engel! 

Puuuh... skulle bare lige ud med lidt. Tak fordi du lyttede... Eller læste, er det vel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Tona

PludderLady skriver:

Hej i skønne damer! 

Min fantastiske kæreste og jeg valgte for 3 år siden at få en abort fordi vi var unge og nyforelskede. Dvs. ikke vidste om forholdet ville holde (vi havde kun været sammen en måned). Vi synes ligesom at det var et lidt for ustabilt grundlag at bringe en lille ny til verden på. Min MA gik galt fordi jeg var længere henne end de mente ude på Rigshospitalet ... havde jeg vidst at jeg var 9 uger henne havde jeg fået barnet sgu da!!!!! Det tog mig laaang tid at komme mig over tabet, også fordi jeg jeg faktisk fortrød aborten efterfølgende. Min mand og jeg blev sammen, og har det så dejligt... Nu er jeg bare så klar på en baby og det passer perfekt. Min dejlige, smukke mand er også klar men jeg har bare hele tiden min engel-baby i hovedet. Kan slet ikke glemme at den baby bare skulle have været født og det er som om at jeg i nogen perioder ikke helt kan nyde at "prøve" på en ny, når jeg på en eller anden måde stadig savner. Stakkels lille engel! 

Puuuh... skulle bare lige ud med lidt. Tak fordi du lyttede... Eller læste, er det vel 

Jeg føler med dig...

Mistede selv et barn i uge 8 (godt nok ved SA, men det er jo de samme følelser der gør sig gældende) og jeg ved godt hvordan man aldrig glemmer det.

Får du talt om det? Det kan hjælpe til at komme videre

Anmeld

30. januar 2012

PludderLady

Amandas-mor skriver:

Jeg føler med dig...

Mistede selv et barn i uge 8 (godt nok ved SA, men det er jo de samme følelser der gør sig gældende) og jeg ved godt hvordan man aldrig glemmer det.

Får du talt om det? Det kan hjælpe til at komme videre

Åh, ja så er du i samme båd! Jamen jeg synes at jeg snakkede emnet tyndt dengang og nu tror jeg bare at folk har det sådan lidt... Ja, som overskriften lyder: KOM NU VIDERE! Det er efterhånden lang tid siden og tror at folk ligesom også bre forventer at man kommer over det, som tiden går. Har du ikke samme fornemmelse?

Hvordan arbejder du dig gennem det?

Anmeld

30. januar 2012

Tona

PludderLady skriver:

Åh, ja så er du i samme båd! Jamen jeg synes at jeg snakkede emnet tyndt dengang og nu tror jeg bare at folk har det sådan lidt... Ja, som overskriften lyder: KOM NU VIDERE! Det er efterhånden lang tid siden og tror at folk ligesom også bre forventer at man kommer over det, som tiden går. Har du ikke samme fornemmelse?

Hvordan arbejder du dig gennem det?

Jo præsis...det er som om man fik en vis mængde line og så ikke mere. Så tænkte folk at nu måtte jeg da være kommet over det. Snakker dog stadig med min kæreste om det når behovet melder sig. Men jeg tror ikke helt at andre forstår at for mig er det virkelig mit englebarn og ikke bare en lille klump der kunne være blevet til et barn men i virkeligheden var ingenting på det tidspunkt. Syntes at det er lidt træls at man ikke rigtig regner det for at miste et barn når man mister så tidligt.

Hvordan jeg arbejder mig igennem det? Jamen jeg havde et stort behov for at have noget der symboliserede barnet som jeg mistede hos mig hver dag, så jeg fik af min kæreste et vedhæng til mit Pandora armbånd med en lille engle på. Det går jeg altid med. Ud over det så har jeg gemt alt hvad jeg havde som handler om barnet (altså positiv test, vandrejournal osv). Ikke at jeg kigger på det, men er glad for at have det. Havde brug for at det skulle være virkeligt at barnet havde været der og havde derfor brug for "fysiske beviser" som fx en positiv test. Ellers så ved jeg ikke om man helt kommer ud over det nogensinde...tænker tit på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.