Spiseforstyrrelser hos børn/teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

babymus77

Tror heller ikke det er spiseforst slet ikke!!! Lyder slet ikke sådan!! Da han så ikke ville spise søde sager;-) Ingen teen spiser alm;-))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

GryHSB

Tin skriver:

Hmmmm han er ikke over klog, ligger vel rimelig normal på det område, tilgengæld er han meget følsom hvad angår støj, tøj og lugte.

Han kan ikke lave på toilettet, hvis døren ikke er låst og han ved han ikke bliver forstyrret. Han hader hvis folk sidder uroligt i sofaen eller ved bordet...du ved...rokker med et ben, siger en lyd, feks smasker eller larmer med gaflen osv.

Han er meget OBS mht at hans søskende ikke pudser næse ved bordet eller prutter i hans nærhed...eller bøvser for den sags skyld.....og han hader fedtede fingere også hvis det er hans søskende (vil lige poientere at han har 4 søskende der alle er normal vægtige og spiser normalt. 1 af dem har svær ADHD)

Så ja, han er generelt meget sensitiv.

Må ærligt indrømme jeg også tænkte ADHD, da jeg læste det med støj etc., men det er kun fordi jeg kender en med ADHD, der er præcis på den måde Måske han skulle tjekkes for, om han er overfølsom over for ting, og hvad der kan gøres ved det. Det kan jo også være en mild form for autisme (som hende jeg kender med ADHD også har)? Jeg synes i hvert fald det er synd kun at tænke spiseforstyrrelse, og at han vælger at være sådan. For det tror jeg bestemt ikke han gør.

Anmeld

31. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
GryHSB skriver:

Må ærligt indrømme jeg også tænkte ADHD, da jeg læste det med støj etc., men det er kun fordi jeg kender en med ADHD, der er præcis på den måde Måske han skulle tjekkes for, om han er overfølsom over for ting, og hvad der kan gøres ved det. Det kan jo også være en mild form for autisme (som hende jeg kender med ADHD også har)? Jeg synes i hvert fald det er synd kun at tænke spiseforstyrrelse, og at han vælger at være sådan. For det tror jeg bestemt ikke han gør.

Har egenlig ikke tænkt i det, iforhold til ADHD Vores anden dreng der har ADHD er meget anderledes på alle punkter, han farer frem, spiser alt og hele tiden, snakker og snakker og er impulsiv til den store guldmedalje,og fylder utrolig meget, hvor imod ham på 13 er langt mere tænksom, rolig, sart, forsigtig og nærmest falder i et med omgivelserne......De er meget forskellige, men det er børn jo, og sygdommen kan jo sikkert også vise sig forskelligt fra barn til barn...

Men vores yngste dreng kan ikke fungere uden medicin og har fået det siden han var 6 år........hvordan kan den store så fungere fint i skolen, hvis han har ADHD?

Der fik jeg lige lidt at tænke over, men mange tak for et andet perspektiv på tingene Når man er i det, så glemmer man jo nogle gange at se det hele som en helhed.

Anmeld

31. januar 2012

BabyMama2

Jeg er 17 år og har haft anoreksi da jeg var 14 til 16 år heldigvis ikke mere.. Men jeg fik det fordi at jeg mistede min storebror (blev kun 20 år) og det tog meget hårdt på mig. Jeg kunne have 1 hél dag uden at spise og jeg drak næsten aldrig noget så var meget bleg hele tiden, og hvis jeg skulle spise så var det kun 1 stykke rugbrød og en kakao eller frugt og noget youghurt + røg også mange smøger om dagen og det er altså ikke særlig meget mad ell. væske. Jeg kastede op hvis jeg fik mere end det, og jeg kunne godt sluge piller. 

Har været indlagt mange gange, men kan ikke sige om han har anoreksi for det kan sagtens starte når man er helt lille. Der er mange der er ældre som er meget undervægtige og ikke har spiseforstyrrelse men at det bare er deres krop der ikke kan tage på desværre.

Har det heldigvis ikke mere det stoppede efter jeg fik kæreste, og nu er jeg gravid og har det ikke psykisk dårligt mere.

Men hold øje med om det bliver værre og føler du dig utilpas synes jeg at du skal til lægetjek med ham, håber ikke at det er noget alvorligt eller at det udvikler sig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.