Aftensmad og krav til børnene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

linemus

Hvad gør I, når ungerne kun vil spise frikadellerne og ikke rører kartofler og grøntsager, men bare beder om flere frikadeller? Eller hvis de går uden om alle grøntsagerne og kødet i wokmaden og kun spiser pastaer? Får de så bare flere af dem, eller holder I strengt på, at de skal spise det, der er på tallerknen først?

Line - med en kartoffelglad pige, en kødglad pige og en kræsen dreng, der helst så vi fik pasta og kødsovs hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Rasmine

Der var engang...
-Hvor jeg prøvede ihærdigt på at få Mille til at spise grøntsager, og det hun ellers ikke gider.
Og der var bare SÅÅÅÅ mange konflikter, det var aldrig hyggeligt under aftensmaden.
Så nu spiser hun det hun vil.
Og her det sidste stykke tid er hun blevet mere åben for at prøve nyt.
Jeg/vi prøver selvfølgelig ihærdigt at liste grøntsager i hende, men presser ikke citronen.
Men nogle gange siger hun nej, bare for at trodse, så får hun besked på at spise det, og så gør hun det.

Razz derimod er udenfor pædagogisk rækkevidde.
Han bestemmer selv.

Anmeld

16. marts 2009

linemus

Det er mest de små, jeg tænker på, for Sebastian har vi kæmpet med længe. Han gør desværre ikke det han får besked på. Jeg fik ham dog narret i går, da han ikke ville smage gulerødderne:
"Så bare spis 4 gulerødder." Det kunne han ikke, så ville han få alt for ondt i maven. Moren: "Nå, så bare spis 3." Heller ikke. "Okay, så 2 gulerødder." "Nej, det kan jeg ikke, jeg kan kun spise 1." Og så fik han smagt, men det var hans egen ide Mænd

Er vores julibørn stadig for små til, man kan stille krav til deres spisning? Er det bare okay, at de spiser sig mætte i kartofler eller i pølser eller i tør pasta?

Anmeld

16. marts 2009

Rasmine

Jamen, går lidt på kompromis, laver (OFTE) noget jeg VED de kan lide.

Mille får at vide hun ikke bliver stærk, og at hun IKKE får store muller, hvis ikke hun spiser een gulerod.
Så får hun lov til SELV at putte en smule salt på, så går det lidt nemmere.
Det med store muller/stærk er noget hun spekulerer meget på for tiden.
Hun ser jo sig selv som Pippi, og så er jeg Anika, Rasmus er aben og Lars er Tommy.

Anmeld

16. marts 2009

Susan1978

Vi kan ikke om vi vil stille krav til hvad Emil skal spise.

han er dog glad for grøntsager men tit så halter det med kød..

Så han spiser det han kan og når han ikke vil mere, så er det okay. Men en gang i mellem laver jeg også mad på deres præmisser.. igår fik vi millionbøf med kartoffelmos og det elsker de begge.. så der blev spist meget, men får vi en dag en god bøf med kartofler og grønt så blir der ikke spist så meget.

men hvad så længe jeg ved at de har fået noget i løbet af dagen og jeg ved at I DP spiser de meget varieret og jeg ved jo selv hvad Ea får i sin madpakke + de får frugt og grønt til eftermiddag.

så jeg tænker ikke så meget over det endnu med Emil, men engang i mellem prøver Ea at snøre os, men hun får altså at vide hun skal spise lidt af det hele med mindre jeg ved hun ikke kan lide det.

Susan

Anmeld

16. marts 2009

Astrid P

Når vi sidder og spiser aftensmad, så spiser Smilla præcis det hun gider... Det skifter lidt hvad det er, men for tiden er det mest kød. Men imens jeg laver mad, så sidder hun altid ude ved bordet eller står på stolen ved siden af mig, og der får hun lov til at små-spise af grøntsagerne. På den måde får hun faktisk en hel del peberfrugt, agurk, gulerødder og majs.

Anmeld

16. marts 2009

Anja

Hos os får de lov at spise det de vil - altså af det der bliver serveret. Der bliver ikke tilbudt rugbrød eller andet som ellers ville være en sikker vinder.

Jonas spiser efterhånden alt, men Elias rører næsten ikke aftensmaden.

Anmeld

16. marts 2009

Plysbjørnen

tror jeg er en af de heldige min datter spiser alt hvad der bliver sat på bordet (med meget få undtagelser).

Tunmouse er en af de få ting hun ikke spiser sammen med ost... Altså bortset fra Ostehaps...

Anmeld

16. marts 2009

Juniors mor

Her presser vi heller ikke Julie til at spise, selvom grøntsager absolut ikke er et hit. Dog har hun det helt fint med skjulte grøntsager, så jeg blender for det meste en masse grøntsager og putter i kødet eller lign.
Appetiten er i det hele taget ikke så stor om aftenen, men hun æder også hele dagen. Dp laver altid god sund mad til børnene, så jeg tror hun får hvad hun skal......

Anmeld

16. marts 2009

Kaufie

Jeg får bestemt ikke noget godt ud af at ville presse William til at spise. Så det han spiser er ok - og så får vi tit fiskefilet eller fiskefrikadeller- det er livretten - ubetinget.

Jeg sætter også min lid til dp'ens mad - ofr der har han en rigtig god appetit. Hans hovedmåltid er frokosten, hvor han nemt kan kværne to hele rugbrødsmadder - det samme som moren...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.