Graviditet og rejse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.719 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

nattergalen

Hej tøsser i maj-gruppen.. 

Her står jeg og er blevet inviteret med min mor på en lidt lang ferie, for at komme lidt væk fra de meget store beslutninger og tanker der har været i vores liv, ved at vi har fået bekræftet at vores søn har down syndrom og bliver født med 2 hjertefejl han skal opereres for.. 

Så jeg skal til Marokko i en 3 uger og 1 uge til Belgien.. (manden kan desværre ikke komme med da han skal arbejde.. men insistere på jeg skal tag afsted, inden vores meget stresset start med lillemanden).

Min bekymring går dog lidt på om jeg skal være bekymret for at jeg rejser på dette tidspunkt af min graviditet.. jeg vil være i uge 27 og komme hjem slut uge 31.. Nogen der ved noget med hvornår man senest kan komme med et fly som gravid, og hvad i vil tag forbehold for på en lidt længere rejse..?

Håber i vil dele af jeres viden el erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

viben

Jeg skal selv en uge til New york når jeg er i uge 30... Alt hvad jeg har undersøgt viser at man må flyve ind til 4 uger før termin hvis ens graviditet forløber som den skal, og der ikke er tegn på for tidlig fødsel.... Men forhør dig hos det flyselskab i skal med, så du er helt sikker...

Jeg er ked af at høre om din svære graviditet - hvad har du fået at vide omkring fødsel? Jeg tænker bare at det måske ikke er smart at rejse hvis du er i fare for at føde for tidligt pga. hans sygdom?

Held og lykke med det hele

Anmeld

30. januar 2012

nattergalen

Jeg skal selv en uge til New york når jeg er i uge 30... Alt hvad jeg har undersøgt viser at man må flyve ind til 4 uger før termin hvis ens graviditet forløber som den skal, og der ikke er tegn på for tidlig fødsel.... Men forhør dig hos det flyselskab i skal med, så du er helt sikker...

Jeg er ked af at høre om din svære graviditet - hvad har du fået at vide omkring fødsel? Jeg tænker bare at det måske ikke er smart at rejse hvis du er i fare for at føde for tidligt pga. hans sygdom?

Held og lykke med det hele

Hej Viben, 

Fedt med en uge til New York.. Håber det bliver en god ferie.. 
Jeg er umiddelbart kommet frem til det samme som dig, 4 uger før fødsel..

Jeg har umiddelbart ikke fået noget at vide omkring at føde for tideligt, og min jordermoder mener ikke der skulle være noget problem i at rejse.. Men kender du det, man vil gerne liiiiige forhører om der er andre der har prøvet det

Håber du overlever den lange flyvetur og ellers at du nyder den og får en god ferie

Anmeld

30. januar 2012

viben

nattergalen skriver:

Hej Viben, 

Fedt med en uge til New York.. Håber det bliver en god ferie.. 
Jeg er umiddelbart kommet frem til det samme som dig, 4 uger før fødsel..

Jeg har umiddelbart ikke fået noget at vide omkring at føde for tideligt, og min jordermoder mener ikke der skulle være noget problem i at rejse.. Men kender du det, man vil gerne liiiiige forhører om der er andre der har prøvet det

Håber du overlever den lange flyvetur og ellers at du nyder den og får en god ferie

Tak skal du have og i lige måde Kan godt forstå du gerne vil nyde den sidste frihed, der bliver jo nok at se til! Og når din jordemoder har sagt sådan, så er det bare med at komme afsted Jeg ringede til SAS som vi skal flyve med, og de vil ikke engang se ens vandrejournal eller noget fra lægen, for at sikre sig hvor langt henne man er... Men tror nu vandrejournalen er god at have med hvis der nu skulle ske noget...
Nå ja og så en rejseforsikring... Man skal bare have en almindelig når man skal rejse op til 8 uger før termin, men det er jo vigtigt at have tegnet den hvis man skulle gå i fødsel Men fortæl dit forsikringsselskab om dine omstændigheder, så du evt. kan få en forhåndsgodkendelse... Jeg tør i hvert fald ikke vurdere om de vil definere din graviditet som normal?

Anmeld

30. januar 2012

nattergalen

viben skriver:

Tak skal du have og i lige måde Kan godt forstå du gerne vil nyde den sidste frihed, der bliver jo nok at se til! Og når din jordemoder har sagt sådan, så er det bare med at komme afsted Jeg ringede til SAS som vi skal flyve med, og de vil ikke engang se ens vandrejournal eller noget fra lægen, for at sikre sig hvor langt henne man er... Men tror nu vandrejournalen er god at have med hvis der nu skulle ske noget...
Nå ja og så en rejseforsikring... Man skal bare have en almindelig når man skal rejse op til 8 uger før termin, men det er jo vigtigt at have tegnet den hvis man skulle gå i fødsel Men fortæl dit forsikringsselskab om dine omstændigheder, så du evt. kan få en forhåndsgodkendelse... Jeg tør i hvert fald ikke vurdere om de vil definere din graviditet som normal?

Det med vandrejournalen lyder som en god ide Ned i tasken med den

Rejseforsikringen er fast inventar i vores forsikringsaftale, da vi godt kan lide at rejse når der er mulighed for det  
Lægerne har defineret det som en "almindelig" graviditet.. Alt det "unormale/anderledes" kommer først når han er født, men det kunne være en ide lige at tjekke med forsikringen så man ikke risikere at havne i en ubehagelig situation..

Tak for gode tips.. Tror bare vi skal se at komme afsted og slappe af Lige pludselig tror jeg man står med hænderne fyldte og har end ikke tid til sig selv

Anmeld

30. januar 2012

JH12

Så vidt jeg ved kan man rejse indtil 8 uger før termin.. Så det burde ikke være noget problem

Det er ihvertfald den besked min familie har fået, efter de har spurgt til råds ved læge og andre steder..

Anmeld

30. januar 2012

nattergalen

Joyce skriver:

Så vidt jeg ved kan man rejse indtil 8 uger før termin.. Så det burde ikke være noget problem

Det er ihvertfald den besked min familie har fået, efter de har spurgt til råds ved læge og andre steder..

Tusind tak for info Joyce.. 
Det er altid rart at blive bekræftet i det man mener at vide

Anmeld

30. januar 2012

NNL

Jeg var i Egypten en uge, da jeg var 12-13 uger henne. Den eneste kommentar lægen havde var at det var vigtigt at jeg tog min vandrejournal med. Det er der også andre der har skrevet her, men hos mig var det lægens ord

Er også ked af at høre om din hårde graviditet, men synes det er super flot at du/I holder modet oppe og glæder jer over familieforøgelsen alligevel

Anmeld

1. februar 2012

CaWi

Var selv ude at rejse da jeg var i uge 23-24. Var inde på selvskabets hjemmeside og kigge (ikke rejseselskabet men det selskab der ejer flyene) Der stod at var man over uge 28, ville de have man have en erklæring fra lægen om, at alt var okay. Mener de fleste tillader det indtil 4 uger før termin. Nogle steder kan man risikere at skulle skrive under på, at går fødslen igang mens man flyver, ja så er man bare nød til at føde i flyveren, fordi de ikke bare flyver til nærmeste lufthavn af den grund.

Anmeld

1. februar 2012

Majbrit

Hej NattergalenSå lige dit indlæg og vi er netop kommet tilbage fra 3 uger i Thailand med flyvninger på op til 12 timer, som gik rigtig fint. Det var fra uge 19-22. Jeg var dækket af alm. rejseforsikring og havde vandrejournalen og en seddel fra lægen med om at det var en normal graviditet. Nogle flyselskaber kan kræve at den fremvises, jeg kan evt. maile den jeg udfyldte til dig. Udover det har der kun været et par hævede fødder i flyet trods støttestrømper (men turen til Marokko er en del kortere, så det er ikke engang sikkert du mærker noget til det) - og så benyt dig af at du er gravid. Det opdagede vi, at det sendte os foran i køerne i lufthavnen ;-) Dog først på vej hjem desværre..... :-) Er ked af at høre om jeres lille dreng, men krydser fingre for at jeres lidt anderledes start forløber super positivt og godt!Kh Majbrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.