Nogle der blev fyret imens de var gravide??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2009

louisepigen23

Det er rigtigt at hvis der er ordrenedgang i firmaet eller det går konkurs, må man gerne fyre en gravid... derimod skal de så kunne forklare hvorfor det lige er den person, og ikke en anden, der bliver fyret...
til gengæld kan du ikke blive fyret når først du er på barsel, medmindre firmaet er gået konkurs, da det derfor ikke er et firma mere...

Håber det var svar nok

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Diana...

Jep jeg er blevet fyret pga af graviditeten. og ja de må gerne fyre en i en masse fyring.

Men hvis det bare var dig der er blevet fyret så skal de bevise hvorfor, jeg blev fyret fordi jeg var gravid og det må man ikke...

Knus til dig

Anmeld

16. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
Lykke86 skriver:

Nej man skal ik betale bistand tilbage

Det skulle jeg Men så kan man trække det fra i skat

Anmeld

16. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
Julie R skriver:

Hej ..

Jeg blev fyret på mit arbejde i okt mdr. på grund af masse fyring.. Men fik lavet en aftale med min chef at, jeg fik fuld barsel derfra i et halv år, fordi jeg havde ikke nok timer til at få fra en akasse og derefter går det over på kommunen.. Men så kommer jeg på bistand og det skal jo betales tilbage ik??
Har nu set i tv siden at der er andre gravide der var blevet fyret fra deres arbejde og man må selvfølgelig ikke fyre en gravid, men i mit tilfælde var der ingen regler fordi det var en masse fyring,, hmm kan det være rigtigt??

Julie

Så længe det er en del af en massefyring kan gravide fyres på lige fod med alle andre. Man må ikke fyre pga graviditet, men nedskæring, omlægning af arbejde mm er lovlig grund. Så de må ikke slå din stilling op igen

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Jeanne skriver:

Det skulle jeg Men så kan man trække det fra i skat

Ja det er faktisk rigtigt..
Har bare aldrig selv prøvet det, men min mand har også lige sagt at det kan man godt risikere..
Men er vidst hvis ens mand f.eks tjener for meget og sådan nogle ting..

Anmeld

17. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
Lykke86 skriver:

Ja det er faktisk rigtigt..
Har bare aldrig selv prøvet det, men min mand har også lige sagt at det kan man godt risikere..
Men er vidst hvis ens mand f.eks tjener for meget og sådan nogle ting..

Mit var fordi jeg havde karantæne fra fagforeningen (og jeg var single) så jeg havde kun behov for det i en måned. Jeg var nyudlært.

Anmeld

17. marts 2009

Lusi

Jeanne skriver:

Mit var fordi jeg havde karantæne fra fagforeningen (og jeg var single) så jeg havde kun behov for det i en måned. Jeg var nyudlært.

Nå der kan åbenbart være mange grunde..
Men så lærte jeg da noget nyt idag også

Anmeld

18. marts 2009

Guldet

Så nu har jeg fundet ud af det,..
Jeg kommer automatisk over og får barseldagpenge af kommunen når lønnen stopper fra mit gamle arbejde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.