Nogle der blev fyret imens de var gravide??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.861 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Guldet

Hej ..

Jeg blev fyret på mit arbejde i okt mdr. på grund af masse fyring.. Men fik lavet en aftale med min chef at, jeg fik fuld barsel derfra i et halv år, fordi jeg havde ikke nok timer til at få fra en akasse og derefter går det over på kommunen.. Men så kommer jeg på bistand og det skal jo betales tilbage ik??
Har nu set i tv siden at der er andre gravide der var blevet fyret fra deres arbejde og man må selvfølgelig ikke fyre en gravid, men i mit tilfælde var der ingen regler fordi det var en masse fyring,, hmm kan det være rigtigt??

Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Pia.

Julie R skriver:

Hej ..

Jeg blev fyret på mit arbejde i okt mdr. på grund af masse fyring.. Men fik lavet en aftale med min chef at, jeg fik fuld barsel derfra i et halv år, fordi jeg havde ikke nok timer til at få fra en akasse og derefter går det over på kommunen.. Men så kommer jeg på bistand og det skal jo betales tilbage ik??
Har nu set i tv siden at der er andre gravide der var blevet fyret fra deres arbejde og man må selvfølgelig ikke fyre en gravid, men i mit tilfælde var der ingen regler fordi det var en masse fyring,, hmm kan det være rigtigt??

Julie

Her tror jeg din fagforening er bedst til at råde dig... jeg mener ikke man må fyre en gravid lige meget hvad - men undersøg det lige, det ville jeg nok lige gøre, der er så mange regler omkring gravide og sikkert også en masse skrevet med småt....

Pøj Pøj med det...

Knus Pia.

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Nej man skal ik betale bistand tilbage

Anmeld

16. marts 2009

Nemesis

hvis man er fyret i en fyringsrunde -altså sammen med en masse andre er man ikke sikker pga graviditet. Det er hvis man bliver fyret pga graviditet at den er gal..eller at man er den eneste der ryger, men på et andet grundlag at de har svært ved det.

Din bistand..hvorfor mener du at den skal betales tilbage??

:-) Sisse

Anmeld

16. marts 2009

Guldet

Troede bare at man skulle betale bistand tilbage??
Kan man så få lov til at gå hjemme i et halv år på bistand? altså får kun et halvt år fra mit gamle arbejde..
og hvad er bistands taksten??

Anmeld

16. marts 2009

wamse

Vi har lige haft fyringsrunde, og der blev der informeret om at en gravid/på barsel var på lige fod med os andre. Altså under en varslet fyringsrunde kan en gravid også fyres!

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Altså jeg gik sygemeldt et år og fik jo så sygedagpenge, kan du så kun få et år og så er det slut, men hvis du kan bevise du stadig er syg, kan du være heldig at den køre videre.
Men den stoppede så i mit tilfælde, da ingen kan finde ud af hvad der er galt (med mit knæ).
Nå men røg så over på bistand, da jeg var højgravid på daværende tidspunkt.
Når du er på bistand skal du søge arbejde og hvis du bliver tilbudt job, fra kommunen skal du sige ja, ellers tager de pengene fra dig.

Jeg røg så ud på noget der hedder ungdomslinien, hvor du sidder hele dagen foran pc´en og søger job og tager til samtaler, hvis du finder noget relevant.
Jeg blev så sendt hjem efter 2 dage, fordi de sagde det var helt åndsvagt jeg kom der ud for at søge job, når ingen vil ansætte en højgravid der kan være hos dem i 1 måned.

Anmeld

16. marts 2009

Guldet

Det er jo bare det hvis jeg skal på bistand og man samtidigt skal søge jobs.. Men Min datter bliver først 3 mdr. hun er jo for lille til at blive passet ude!!? fik jo et halv år. Fra d. 24 nov til d. 24 april. så vil hun være 4 mdr.

Anmeld

16. marts 2009

Guldet

kan godt forstå hvis i synes det lyder forvirrende.. er også selv i vildrede.. forstår ikke det helt selv..! må nok hellere ringe til fagforeningen..

Anmeld

16. marts 2009

Lusi

Tror jeg også hellere du må..er lidt forvirret nu, med hvad du mener.
men håber da de kan hjælpe dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.