Uenig i terminsscanningsresultatet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Nemesis

Min søster blev rykket 3 uger tilbage og de ville gerne have rykket hende endnu længere, indtil hun så påpegede at hun altså så havde taget en graviditetstest der umuligt kunne være positiv eftersom hun så skulle have testet 2+ et eller andet.

Samtidig kunne hun bevise at manden altså slet ikke havde været hjemme i 14 dage der hvor de mente hun så var blevet gravid, men de var helt ligeglade,

Da hun endelig fødste måtte de konstatere hun var virkelig overbåren og hendes egen termin havde passet bedre

Der ER altså forskel på de små fostres størrelse allerede fra starten, uanset om lægerne mener det eller ej.

Min søster har fået rimeligt alm. str. børn...på nær den sidste som jo så lå fpr længe..ikke nok med hun blev sat 3 uger tilbage, hun gik også 10 dage over tid... Så den sidste måtte de flå ud med det resultat at hun blev fået i stykker indvendigt i maven.

Jeg er aldrig blevet sat anderledes end den beregnede termin...men har fået små børn alle født for tidligt.

Så min søster må jo have de små fostre i starten der vokser sig store mens jeg starter ud med fostre i fin størrelse og så bliver de små efterhånden. Så scanning eller ej, HADER simpelthen at de ikke lytter til kvinden...der ER altså begrænset levetid på de små svømmere og så synes jeg godt nok ikke man kan sættes så mange uger frem eller tilbage.

Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Min søster blev rykket 3 uger tilbage og de ville gerne have rykket hende endnu længere, indtil hun så påpegede at hun altså så havde taget en graviditetstest der umuligt kunne være positiv eftersom hun så skulle have testet 2+ et eller andet.

Samtidig kunne hun bevise at manden altså slet ikke havde været hjemme i 14 dage der hvor de mente hun så var blevet gravid, men de var helt ligeglade,

Da hun endelig fødste måtte de konstatere hun var virkelig overbåren og hendes egen termin havde passet bedre

Der ER altså forskel på de små fostres størrelse allerede fra starten, uanset om lægerne mener det eller ej.

Min søster har fået rimeligt alm. str. børn...på nær den sidste som jo så lå fpr længe..ikke nok med hun blev sat 3 uger tilbage, hun gik også 10 dage over tid... Så den sidste måtte de flå ud med det resultat at hun blev fået i stykker indvendigt i maven.

Jeg er aldrig blevet sat anderledes end den beregnede termin...men har fået små børn alle født for tidligt.

Så min søster må jo have de små fostre i starten der vokser sig store mens jeg starter ud med fostre i fin størrelse og så bliver de små efterhånden. Så scanning eller ej, HADER simpelthen at de ikke lytter til kvinden...der ER altså begrænset levetid på de små svømmere og så synes jeg godt nok ikke man kan sættes så mange uger frem eller tilbage.

Sisse

Det er lidt uhyggeligt... Jeg har været til NF idag, og blev sat YDERLIGERE en dag frem? Jeg påpegede over scanningsdamen igen idag at det altså umuligt kunne passe, men hun holdt fast og lænede sig op af den scanning jeg fik for nogle uger siden... Der er bare ingenting at gøre:-( Jeg fik PKS sidst, og skal jeg have det igen og de vil tage barnet ud 2 uger før termin som de gjorde sidst, kommer det jo ud uge 35?! Jeg er virkelig frustreret og ked af det:-( For at gøre ondt værre, fik jeg også et halv dårligt resultat, 1:389. Selvom hende der scannede mig blev ved med at sige at jeg er i lavrisikogruppen for at få et barn med downs, føles det jo ikke sådan, når man falder ind under højrisikogruppen ved 1:300... Øv bøv altså:-( Overvejer at få en privat scanning, om ikke andet for at få en andens mening og lidt ro i sindet. Undskyld mit brok

Anmeld

20. februar 2012

Gaia

Ifl. Min æl og sidste mens skulle jeg have termin den 27 april, men nf scanningen sagde 20 april .. Hm nå men må jo have haft æl tidligere..hvilket er underligt for der var der ikke udslag på testen. Jeg testede positiv æl den 2 august, men må jo have haft æl omkring den 27-28 juli. Testede svagt positivt den 14 august. Skulle have miN mens den 18 august. Så kan ikke rigtig få det til at passe med at jeg testede positiv i uge 4+ og ikke 3+ ...hmm altså min mens kommer på klokken. Desuden skulle min æl så også allerede have været kommet 3-4 dage effter endt mens. Og det jo tidligt, men selvf ikke umuligt..så må gå ud fra det er derfor . Også hørt noget om at æl tests kan slå ud hvis man er gravid.. Men forstår bare ikke når jeg den 28 testede neg æl, hvordan det så kan være der han er undfanget.... Nå men det var en større smøre  Håber det gav mening. 

Anmeld

20. februar 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Det er lidt uhyggeligt... Jeg har været til NF idag, og blev sat YDERLIGERE en dag frem? Jeg påpegede over scanningsdamen igen idag at det altså umuligt kunne passe, men hun holdt fast og lænede sig op af den scanning jeg fik for nogle uger siden... Der er bare ingenting at gøre:-( Jeg fik PKS sidst, og skal jeg have det igen og de vil tage barnet ud 2 uger før termin som de gjorde sidst, kommer det jo ud uge 35?! Jeg er virkelig frustreret og ked af det:-( For at gøre ondt værre, fik jeg også et halv dårligt resultat, 1:389. Selvom hende der scannede mig blev ved med at sige at jeg er i lavrisikogruppen for at få et barn med downs, føles det jo ikke sådan, når man falder ind under højrisikogruppen ved 1:300... Øv bøv altså:-( Overvejer at få en privat scanning, om ikke andet for at få en andens mening og lidt ro i sindet. Undskyld mit brok

kan godt forstå dit brok! Problemet med de scanninger går jo på fostrets størrelse og jeg kan ikke forstå at man ikke sammenholder størrelsen på foster og moderens egen beregning. Det er sgu da trods alt kun OS der ved hvornår vi sidst har haft mens!

En scanning lige nu tror jeg ikke rigtig giver et resultat, men måske senere..så kan du jo betale selv og opgive den termin/hvor langt du er henne efter egen beregning og så se hvad de siger til det.

Men de læger holder på at de har ret!

Sisse

Anmeld

20. februar 2012

Cookiemonsteret

Jeg blev også rykket 3 uger tilbage ved terminscanningen.. Gik fra 22/3 til 13/4 og fødte 10/4.. Kunne overhovedet ikk få det til at passe den gang og os fordi at min egen læge holdte på termin den 22/3 min jm den 13/4 og den læge jeg havde som scannede mig ekstra pga graviditets sukkersyge holdte på 5/4 så jeg var godt forvirret men tog selv ud fra den 13/4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.