Uenig i terminsscanningsresultatet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.185 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej piger,Jeg har været til terminsscanning idag og blev rykket næsten 3 uger frem- noget jeg ikke fatter en brik af, for min menstruation er rimelig regelmæssig og jeg ved, hvornår min sidste ægløsning var (der er ikke den store action på sex-fronten herhjemme lige pt. af forskellige årsager, så jeg vil tro at den dag der var, var den dag jeg havde ægløsning?)Nå, men mit egentlige spørgsmål er; er der nogen derude der har været ude for det samme, og hvordan passede jeres endelige termin, men den terminsdato, I var sat til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Zeus

Hej piger,Jeg har været til terminsscanning idag og blev rykket næsten 3 uger frem- noget jeg ikke fatter en brik af, for min menstruation er rimelig regelmæssig og jeg ved, hvornår min sidste ægløsning var (der er ikke den store action på sex-fronten herhjemme lige pt. af forskellige årsager, så jeg vil tro at den dag der var, var den dag jeg havde ægløsning?)Nå, men mit egentlige spørgsmål er; er der nogen derude der har været ude for det samme, og hvordan passede jeres endelige termin, men den terminsdato, I var sat til?

Jeg gik fra 13+3 med termin d.30 nov, til 10+6 med termin d.15 dec efter NF scanning.. Det passede så overhovedet ikke! Jeg skulle have beholdt den oprindelige 13+3, for jeg det var den dato der passede med at jeg sammen med hendes far - og ham var jeg kun sammen med én gang, og tror ikke han har super sædceller der kan holde sig levende i over 14 dage...

Jeg fødte d.11 dec

Anmeld

30. januar 2012

An&Jo

jeg blev os sat tilbage da jeg var til NF

min termin startede med at være den 7 april, så blev den rykket til den 21 ved NF og jeg fødte den 11 april efter 3 uger med veer on off, som bare ikke blev til mere..

så jeg stoler nu mere på den første termin jeg selv udregnede, ofr som dig ved jeg godt hvornår jeg har sex, og hvornår min ægløsning er..

da jeg endelig fødte havde han ikke mere fosterfedt tilbage på kroppen, så for tidligt er han ihvertfald ikke født..

Anmeld

30. januar 2012

monzemussen

Efter min berening ville jeg have termin d. 20 April da jeg skulle have min søn, men nf sagde først 10 Maj.

Min termin havde været mere rigtig for da jeg havde født, fandt de ud af at min moderkage ikke virkede mere. (fødte d. 15 maj)

Anmeld

30. januar 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

3 uger er også meget!!? ... Første gang blev min termin rykket fra 29/7 til 2/8.. Anden gang, var fostret pludselig 2 uger bagud i udvikling (mistede 14+0) ... Tredje gang blev den rykket fra 5/2 til 3/2 ... Og fjerde gang fra 28/2 til 25/2 ... Så i mine tilfælde har det drejet sig om et par dage! Bortset fra da jeg havde min MA ..... Umiddelbart ville jeg nok betale mig fra en ny scanning inden nf (hvis ikke du snart skal til nf?!)

Anmeld

30. januar 2012

Rosa

Jeg kender et par som blev gravide ved insemination - og de fik rykket deres terminsdato ved første scanning, det lyder jo helt underligt, men det sker åbenbart 

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

3 uger er også meget!!? ... Første gang blev min termin rykket fra 29/7 til 2/8.. Anden gang, var fostret pludselig 2 uger bagud i udvikling (mistede 14+0) ... Tredje gang blev den rykket fra 5/2 til 3/2 ... Og fjerde gang fra 28/2 til 25/2 ... Så i mine tilfælde har det drejet sig om et par dage! Bortset fra da jeg havde min MA ..... Umiddelbart ville jeg nok betale mig fra en ny scanning inden nf (hvis ikke du snart skal til nf?!)

Ja ikke?!!! Jo, jeg skal til NF d. 20. Februar, så måske bliver jeg flyttet tilbage igen der, synes bare det lød helt vildt at jeg skulle være 3 uger længere henne.

Anmeld

30. januar 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Ja ikke?!!! Jo, jeg skal til NF d. 20. Februar, så måske bliver jeg flyttet tilbage igen der, synes bare det lød helt vildt at jeg skulle være 3 uger længere henne.

Ja, det kan jo godt være ... Men altså vores kroppe er jo nogle forunderlige tingester af og til

Anmeld

30. januar 2012

QueDee

Hvorfor har du været til terminsscanning, hvis din mens er regelmæssig? Så bregnes termin vel bare ud fra den?

Jeg er aldrig blevet scannet før MD - og er ikke blevet rykket, men har født ca 4 uger før tid alle 3 gange .

Anmeld

30. januar 2012

Anonym trådstarter

QueDee skriver:

Hvorfor har du været til terminsscanning, hvis din mens er regelmæssig? Så bregnes termin vel bare ud fra den?

Jeg er aldrig blevet scannet før MD - og er ikke blevet rykket, men har født ca 4 uger før tid alle 3 gange .

Fordi jeg ikke kunne huske datoen for min sidste menstruationsdag - men det var d 10 eller 11/12. Fordi vi skal ud at rejse og det falder lidt sammen med NF, valgte de at sende mig til terminsscanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.