Sædens vej til ægget ? har det betydning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.171 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer garvet og kloge piger, det ved om det har betydning at kvinden kommer ved samlejet ?

Gør det , det sværer for sædcellerne at finde op til ægget ? Jeg tænker med det slim kvinden udløser ved orgasme ?

Håber i kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

katrine26

Nej det sker der ikke noget ved..vis i kom samtidligt så fremmer de lige frem processen..Noget med de muskletrækninger vi kvinder laver når vi kommer hjælper sæden frem til det sted det skal være..

Katrine26

Anmeld

29. januar 2012

celkt

Anonym skriver:

Er der nogle af jer garvet og kloge piger, det ved om det har betydning at kvinden kommer ved samlejet ?

Gør det , det sværer for sædcellerne at finde op til ægget ? Jeg tænker med det slim kvinden udløser ved orgasme ?

Håber i kan hjælpe mig

Det der sker, når du kommer samtidig med eller lige umiddelbart efter at han har afleveret opppe i dig, er at din livmodermunds slimprop, der normalt spærrer for det meste, nærmest bliver trukket lidt fra hinanden, så passagerne bliver større. Derudover udstøder du også en del af de spærre-celler, der normalt lukker effektivt af for passagen, ud, så der bliver nemmere gennem-gang, eller rettere -svøm  Når hans sædpulje er trængt igennem, lukker de sidste svømmere af, og fungerer som spærre-celler for dig. Det er med til at forhindre underlivsbetændelse.

Så det har faktisk betydning. Men selvfølgeligt ikke nogen stor forskel i det overordnede billede.

Anmeld

29. januar 2012

Ka+Ma=Be

Jeg ville bare lige tilføje noget til det  Katrine26 skriver

Det er nemlig rigtigt, at det kan have en betydning. 

Ved en orgasme udløses hormonet oxytocin, som får livmoderen til at trække sig sammen. Jeg så en dokumentar ("Why is sex fun") der viste, at disse sammentrækninger er med til at styre sæden op til æggestokkene. Og ikke bare en tilfældig æggestok - kroppen hjælper rent faktisk sæden op til den æggestok hvor der er ægløsning! Skide smart! 

Så noget tyder på, at orgasmer og babymaking er en god kombi!

Anmeld

29. januar 2012

mariesmavse92

Altså, min kæreste (nu mand ) og jeg havde sex i 4 måneder uden prævention UDEN der skete noget, og så begyndte vi at eksperimentere lidt med sexlivet så jeg også begyndte at komme samtidig med ham og SÅ blev jeg gravid. Jeg blev netop befrugtet lige den dag vi gjorde det hvor jeg også fik orgasme og jeg er overbevist om at det var dét der gjorde, at jeg blev gravid

Anmeld

5. februar 2012

raca

jeg tror ikke det har nogen overordnet betydning..

omskårne kvinder bliver gravide

man kan blive gravid ved voldtægt.

og tja man bliver jo også gravid når man inssimneres..

Anmeld

5. februar 2012

Kamulla

det er blevet undersøgt at når kvinden får orgasme under samleje, bliver der ligesom banet vej til æget og sæden "følges" nemmere den vej til ægget end hvis man ikke får orgasme.. men jeg har aldrig fået en orgasme under samleje, og jeg ahr et barn.. ikke det alt afgørende.. men det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.