Epilepsi og Graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Sophie90

Hej Allesammen

Mig og min kæreste vil prøve at blive gravide for første gang (vi er ikke startet endnu) og pga. min epilepsi skal man planlægge det enormt meget, fordi noget epilepsi medicin kan være skadeligt for fostret. Jeg har fået tid hos min neurolog for at høre om min medicin er ok til det osv..

Men jeg ville høre om der er nogle af jer der har taget eller tager epilepsi medicin under graviditet og om nogle af jer evt. har taget/tager Keppra? (i så fald hvor mange mg)

Hvordan har i planlagt jeres graviditet og hvordan har i omlagt jeres medicin? har det taget lang tid og var det meget besværligt?

Håber ikke det var for mange spørgsmål

Vh

Ann Sophie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

quindelist

Animalia skriver:

Hej Allesammen

Mig og min kæreste vil prøve at blive gravide for første gang (vi er ikke startet endnu) og pga. min epilepsi skal man planlægge det enormt meget, fordi noget epilepsi medicin kan være skadeligt for fostret. Jeg har fået tid hos min neurolog for at høre om min medicin er ok til det osv..

Men jeg ville høre om der er nogle af jer der har taget eller tager epilepsi medicin under graviditet og om nogle af jer evt. har taget/tager Keppra? (i så fald hvor mange mg)

Hvordan har i planlagt jeres graviditet og hvordan har i omlagt jeres medicin? har det taget lang tid og var det meget besværligt?

Håber ikke det var for mange spørgsmål

Vh

Ann Sophie

Keppra Frarådes under graviditet -det er et forholdvis nyt produkt og man har ikke kendskab til evt fosterskadelige bivirkninger....

Man anbefaler Lamotrigin til de allerfleste med epilepsi der gerne vil være gravide, fordi der efterhånden er kendskab til rigtig mange graviditeter hvor kvinden har taget Lamotrigin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.