Nedsat sædkvalitet :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

WantingBaby2012

Hej piger

Min kæreste fik i fredags den kedelige besked, at hans sædkvalitet er nedsat. Vi skal til lægen på torsdag og have udspecifiseret det mere præcist - hvor galt det egentlig står til.

Umiddelbart når jeg tænker over det, så virker det nu kun som om, at jeg kun kan blive gravid, hvis vi kommer i behandling... Eller hvad? Kan man selv gøre noget for at gøre sæden bedre? Hvis den altså ikke er HELT død?

Vi vil selvfølgelig allerhelst selv lave vores ønskebaby på naturlig vis, og vil gøre alt for at det kommer til at ske. 

Når man er hhv. 21 og 24 år bør man altså ikke i behandling for sådan noget 

Vil i, som har været igennem det, fortælle lidt om det videre forløb nu? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

otlitrom

Vi har fået vores søn ved reagensglasbehandling, da min kæreste har stærkt nedsat sædkvalitet.  Vi fik hjælp med ICSI metoden, og det lykkede os i første forsøg.

Der er vist ikke noget videnskabeligt bevis for, hvad der hjælper på nedsat sædkvalitet, men nogle mener det hjælper at tage zink.

Det videre forløb vil højst sandsynligt afgøres af, hvor nedsat kvaliteten er. Der er forskellige tilbud, alt efter den situation i nu står i.

Jeg håber svaret bliver godt. Og der er ingen skami at have børn der er hjulpet på vej!

og

Anmeld

29. januar 2012

l.kjoeller

WantingBaby2012 skriver:

Hej piger

Min kæreste fik i fredags den kedelige besked, at hans sædkvalitet er nedsat. Vi skal til lægen på torsdag og have udspecifiseret det mere præcist - hvor galt det egentlig står til.

Umiddelbart når jeg tænker over det, så virker det nu kun som om, at jeg kun kan blive gravid, hvis vi kommer i behandling... Eller hvad? Kan man selv gøre noget for at gøre sæden bedre? Hvis den altså ikke er HELT død?

Vi vil selvfølgelig allerhelst selv lave vores ønskebaby på naturlig vis, og vil gøre alt for at det kommer til at ske. 

Når man er hhv. 21 og 24 år bør man altså ikke i behandling for sådan noget 

Vil i, som har været igennem det, fortælle lidt om det videre forløb nu? 

Der er vidst nogle nye slags koststilskud på markedet som måske har effekt. Vi har været det igennem. afhængig af hvor nedsat sædkvalitet han har vil i nok blive foreslået behandling... hvis den er nedsat men stadig brugbar vil man foreslå insemination, hvor man timer efter ægløsning med skanninger osv. Og er den (som min kærestes) for svingene eller for lav bliver i foreslået kunstig befrugtning. Den måde blev vi gravide på i første hug. Kan godt forstå man helst vil på naturlig vis men syns barnet er lige så ægte selvom man har fået hjælp.

Anmeld

29. januar 2012

WantingBaby2012

kitty skriver:

Vi har fået vores søn ved reagensglasbehandling, da min kæreste har stærkt nedsat sædkvalitet.  Vi fik hjælp med ICSI metoden, og det lykkede os i første forsøg.

Der er vist ikke noget videnskabeligt bevis for, hvad der hjælper på nedsat sædkvalitet, men nogle mener det hjælper at tage zink.

Det videre forløb vil højst sandsynligt afgøres af, hvor nedsat kvaliteten er. Der er forskellige tilbud, alt efter den situation i nu står i.

Jeg håber svaret bliver godt. Og der er ingen skami at have børn der er hjulpet på vej!

og

Du har helt ret i, at det ingen skam er at have et barn der er hjulpet på vej, men hvor ville vi dog gerne kunne klare det hele selv. Tror det er det, der trykker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.