Baby sparker mærkeligt inde i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

grøn · ært

Jeg har læst, at barnet vokser støt hele tiden, mens livmoderen vokser i ryk. Derfor vil der være perioder, hvor barnet ikke har så meget plads inde i maven og derfor ikke bevæger sig så meget eller bevæger sig "anderledes", end man er vant til.

Jeg har lige for en lille uge siden haft mindre aktivitet derinde og blev selv lidt nervøs -- indtil jeg fandt ud af hvorfor :-)

Desuden kan den lille vende og dreje sig og derfor sparker den ikke altid det samme sted. Jeg har da oplevet, at den tumlede fra højre side til ned mod skambenet for tilsidst at ende i venstre side. Det må siges at være noget af en koldbøtte ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Sitrani

christinak skriver:

Hej piger

nu vil jeg lige prøve at hører om andre har prøvet det samme som mig eller noget lign.

Jeg var til læge i torsdags fordi jeg havde mavesmerter, hun fandt ikke noget unormalt og lyttede lige hjertelyd i 10 sek og det lød fint.

Nå men siden i torsdags har han sparket meget mærkeligt, jeg kan mærke ham sparke inde i maven, men det ses ikke ude på maven som det har gjort før, og når han sparker så er det helt nede ved skambenet, og der er ikke nær så meget kraft bag hans spark som normalt.

Han sparker ikke nær så meget som han plejer, men jeg mærker da nogle puf et par gange om dagen, men han har flere "hvile" pauser end før, er der andre der har prøvet noget lign?

Er 27+5

sparkene ændre sig, efter hvor baby ligger

Han kan jo stadig vende og dreje sig derinde, og derfor føles det forskelligt..

Men måske er det fordi, at han ikke har så meget plads som han plejer at have, at det føles knap så kraftigt...?

tror i hvert fald ikke at du skal være bekymret

Anmeld

29. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

christinak skriver:

Det lyder da bestemt ikke rart, sparker hun ikke bare med et puf nogen gange eller er det mange spark på en gang? Håber de finde ud af hvad det kan skyldes, eller om hun bare er en aktiv dame  

Jo hun har også de der alm spark med det ene ben eller arm - andre gange har hun de der ryk/sitrende i flere gange i minuttet og op 30 min ad gangen - non stop. Og er det lige op i riben, for jeg det også dårligt...

Anmeld

29. januar 2012

Moms skriver:

De der ryk og spjæt vil jeg mene er normale.

det gjorde min søn også og bevægelsesmønteret fortsatte jo da han kom ud. De små størrelser har ikke styr over deres bevægelser med arme og ben, så det ER spjæt de kommer med.

Min søn sover let og det er nogle gevalige og til tider voldsomme spjæt han kommer med når der er en lyd eller hvad nu det er han reagerer på.

Moms

Frederic bevæged sig stort set slet ikke, da han sad med sin numse på min hofte - strakte ben op mod hans ansigt oppe under mine riben. Så der var ikke plads til han kunne bevæge sig og da han kom ud - lå han heller ikke som andre nyfødte med ben i frøstilling, men med strakte lige ben...

Han har sovet som en sten hver nat fra han var 2 dage gammel. 

Det føltes mere som om hun bliver forskrækket spjæt - bare konstant og i fast rytme... 

Anmeld

10. februar 2012

N1

Mor til Frederic skriver:

Frederic bevæged sig stort set slet ikke, da han sad med sin numse på min hofte - strakte ben op mod hans ansigt oppe under mine riben. Så der var ikke plads til han kunne bevæge sig og da han kom ud - lå han heller ikke som andre nyfødte med ben i frøstilling, men med strakte lige ben...

Det føltes mere som om hun bliver forskrækket spjæt - bare konstant og i fast rytme... 

Fandt du ud af hvad det skyldes? 

Anmeld

10. februar 2012

N1 skriver:

Fandt du ud af hvad det skyldes? 

De har scannet hende og skal til special læge igen her midt marts.

Anmeld

10. februar 2012

Moms

de ikke så kraftige spark kunne være albuer

Moms

Anmeld

10. februar 2012

Kløver

Sparkene kan jo ændres efterhånden som baby vokser, og alt efter hvordan de ligger, jeg mærkede i første graviditet og nu, spark nedaf mod skamben og blære, og også ind mod tarmene, og ryggen, men kan også mærke spark ned mod anus, hvor jeg ikke mærker det indvendigt men ja mere ud mod.
Så længe lægen har tjekket, og alt er normalt og du mærker masser af liv, er jeg sikker på din lille dreng har det skønt inde i hulen

Anmeld

10. februar 2012

Kløver

Mor til Frederic skriver:

Kan det være fordi hun hikker

Anmeld

10. februar 2012

Muffinmus

da jeg mærkede liv sådan var det fordi hun lå med numsen ned ad og sprakede ned mod bækken og blære.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.