Baby sparker mærkeligt inde i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.422 visninger
23 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

christinak

Hej piger

nu vil jeg lige prøve at hører om andre har prøvet det samme som mig eller noget lign.

Jeg var til læge i torsdags fordi jeg havde mavesmerter, hun fandt ikke noget unormalt og lyttede lige hjertelyd i 10 sek og det lød fint.

Nå men siden i torsdags har han sparket meget mærkeligt, jeg kan mærke ham sparke inde i maven, men det ses ikke ude på maven som det har gjort før, og når han sparker så er det helt nede ved skambenet, og der er ikke nær så meget kraft bag hans spark som normalt.

Han sparker ikke nær så meget som han plejer, men jeg mærker da nogle puf et par gange om dagen, men han har flere "hvile" pauser end før, er der andre der har prøvet noget lign?

Er 27+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

N1

christinak skriver:

Hej piger

nu vil jeg lige prøve at hører om andre har prøvet det samme som mig eller noget lign.

Jeg var til læge i torsdags fordi jeg havde mavesmerter, hun fandt ikke noget unormalt og lyttede lige hjertelyd i 10 sek og det lød fint.

Nå men siden i torsdags har han sparket meget mærkeligt, jeg kan mærke ham sparke inde i maven, men det ses ikke ude på maven som det har gjort før, og når han sparker så er det helt nede ved skambenet, og der er ikke nær så meget kraft bag hans spark som normalt.

Han sparker ikke nær så meget som han plejer, men jeg mærker da nogle puf et par gange om dagen, men han har flere "hvile" pauser end før, er der andre der har prøvet noget lign?

Er 27+5

Jeg oplever også at sparkene ikke er så kraftige mere, og jeg er 26+0 

Måske det er fordi de ikke har så meget plads mere?

Anmeld

29. januar 2012

christinak

N1 skriver:

Jeg oplever også at sparkene ikke er så kraftige mere, og jeg er 26+0 

Måske det er fordi de ikke har så meget plads mere?

Ja det kunne jo godt være forklaringen for pladsen bliver jo mindre derinde

Anmeld

29. januar 2012

N1

christinak skriver:

Ja det kunne jo godt være forklaringen for pladsen bliver jo mindre derinde

Synes jeg har læst mig til at de ligger med bøjet ben nu  Ved ikke om det måske har noget at sige..

Men så længe du mærker liv tror jeg ikke du skal være bekymret 

Anmeld

29. januar 2012

christinak

N1 skriver:

Synes jeg har læst mig til at de ligger med bøjet ben nu  Ved ikke om det måske har noget at sige..

Men så længe du mærker liv tror jeg ikke du skal være bekymret 

nej tænker også at så længe jeg mærker bare lidt liv så ved jeg da at han er derinde

Anmeld

29. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

christinak skriver:

Hej piger

Er 27+5

er selv 27+3 og syntes stadigvæk sparkene og koldbøtterne er lige slemme... Men hun er heller ikke så stor, men har selv ikke taget mere end 3 kg på - så kan ikke forstå hun bliver ved med at være lige aktiv.

Bliver også bekymret, da hun ofte sparker/hopper i ryk - ikke som om hun har hikke, men mere krampe/ i ryk/ sitrende agtige.

Skal til special læge her den 1 feb og jm igen her den 2 feb. Så håber på at blive klogere også på hendes str...

Anmeld

29. januar 2012

christinak

Mor til Frederic skriver:

er selv 27+3 og syntes stadigvæk sparkene og koldbøtterne er lige slemme... Men hun er heller ikke så stor, men har selv ikke taget mere end 3 kg på - så kan ikke forstå hun bliver ved med at være lige aktiv.

Bliver også bekymret, da hun ofte sparker/hopper i ryk - ikke som om hun har hikke, men mere krampe/ i ryk/ sitrende agtige.

Skal til special læge her den 1 feb og jm igen her den 2 feb. Så håber på at blive klogere også på hendes str...

Det lyder da bestemt ikke rart, sparker hun ikke bare med et puf nogen gange eller er det mange spark på en gang? Håber de finde ud af hvad det kan skyldes, eller om hun bare er en aktiv dame  

Anmeld

29. januar 2012

Moms

Mor til Frederic skriver:

De der ryk og spjæt vil jeg mene er normale.

det gjorde min søn også og bevægelsesmønteret fortsatte jo da han kom ud. De små størrelser har ikke styr over deres bevægelser med arme og ben, så det ER spjæt de kommer med.

Min søn sover let og det er nogle gevalige og til tider voldsomme spjæt han kommer med når der er en lyd eller hvad nu det er han reagerer på.

Moms

Anmeld

29. januar 2012

Moms

Har du tænkt på om dit barn kan have vendt sig -

så det faktisk er armene, der er nede i bækkenet. De kan nemlig også føles som spark.

Jeg kan huske, jeg spurgte min jordmoder. Jeg troede nemlig ikke man kunne mærke armene, da jeg troede de var for små og svage til at kunne give nogle puf - men det kan de sandelig.

Har du mærket de der rullende bevægelser endnu - der hvor de vender sig fra side til side. Dem begynder man gerne at mærke, når der bliver noget mindre plads derinde.

Moms

Anmeld

29. januar 2012

LR85

Det lyder som om han har lagt sig med benene nedad og sparker ned mod dit bækken. Så vil du nok kunne mærke det mindre oppe i maven. 

Jeg kan godt forstå dine tanker, men tror at du kan tage det med ro. 

Håber du får en fortsat god graviditet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.